شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كسب درآمد ۴.۵ ميليارد دلاري نت فليكس با ۱۴۹ ميليون كاربر
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 12:18 کد خبر:38056
گزارش مالي نت فليكس براي سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ميلادي نشان از كسب درآمد ۴.۵ميليارد دلاري براي اين سرويس استريم طي سه ماهه اول سال دارد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| گزارش مالي نت فليكس براي سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ميلادي نشان از كسب درآمد ۴.۵ميليارد دلاري براي اين سرويس استريم طي سه ماهه اول سال دارد.
 
 به گزارش زوميت، نت فليكس گزارش مالي مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را منتشر كرده كه براساس آن، سرويس استريم مورد ذكر موفق شده درآمدي ۴.۵ ميليارد دلاري كسب كند. از ديگر دستاوردهاي نت فليكس طي زمستان ۲۰۱۹ بايد به افزايش ۹.۶ميليون مشترك به جمع مشتركان اين سرويس اشاره كرد كه رشدي ۱۶درصدي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته براي اين شركت به ارمغان آورده است.
 
 نت فليكس در حالي موفق به اضافه كردن ۹.۶ ميليون مشترك شده است كه برآوردهاي كارشناسان نشان از افزايش ۸.۹ ميليون مشتركي تعداد كاربران اين سرويس داشت. همچنين در حالي موفق به كسب درآمد ۴.۵ ميليارد دلاري شده كه سود خالص اين شركت ۷۶ سنت به ازاي هر سهم اعلام شده است. نت فليكس به اين نكته اشاره كرده كه تعداد مشتركان اين سرويس از مرز ۱۴۸.۹ ميليون عبور كرده است. نزديك به ۷.۹ميليون مشترك از مجموع ۹.۶ ميليون مشترك اضافه شده طي زمستان ۲۰۱۹ جزو كاربران بين المللي اين سرويس بوده اند.
 
 البته رشد اعداد و آمارها براي سه ماهه جاري ادامه دار نيست، چراكه نت فليكس پيش بيني كرده تا بهار ۲۰۱۹ تنها ۵ ميليون مشترك به مجموع سرويس گيرندگانش اضافه شود كه ۸درصد كمتر از ميزاني است كه سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به مجموع كاربران اين سرويس اضافه شده است. اين كاهش افزايش كاربران را بايد برگرفته از افزايش آبونماني خواند كه نت فليكس در كشور هاي آمريكا، مكزيك، برزيل و شماري از كشور هاي اروپايي اعمال كرده است.
 
 البته در اين بين بايد به ظهور دو رقيب جديد براي نت فليكس نيز اشاره كرد. نت فليكس طي بيانيه خود با اشاره به هيجان ناشي از اضافه شدن دو سرويس از سوي دو شركت جهاني براي رقابت به اين نكته اشاره كرده كه نتيجه اين رقابت، توليد محتواي ويدئويي باكيفيت و تجربه اي به يادماندني براي كاربران خواهد بود.
 
 البته نت فليكس پيش بيني كرده كه ظهور اين دو سرويس نهايتا تاثيري در رشدش نخواهد داشت، چراكه ورود به حوزه ارائه سرويس بر بستر استريم، تجربه جديد براي اين شركت ها است.