شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل بانك رفاه در ديدار با استاندار لرستان: پيگيري براي رفع مشكلات هموطنان سيل زده به جد دنبال مي‌شود
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 03:15 کد خبر:38053
مديرعامل بانك رفاه كارگران در ديدار با استاندار لرستان بر پيگيري مجدانه مسائل و مشكلات هموطنان سيل زده تأكيد كرد و گفت: امداد رساني هاي بانك رفاه به صورت مستمر ادامه مي يابد تا هموطنان آسيب ديده به شرايط زندگي عادي بازگردند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديرعامل بانك رفاه كارگران در ديدار با استاندار لرستان بر پيگيري مجدانه مسائل و مشكلات هموطنان سيل زده تأكيد كرد و گفت: امداد رساني هاي بانك رفاه به صورت مستمر ادامه مي يابد تا هموطنان آسيب ديده به شرايط زندگي عادي بازگردند.
 
 به گزارش شارا به نقل از
روابط عمومي بانك رفاه، دكتر محمد علي سهماني مديرعامل اين بانك طي سفري به استان لرستان پيرامون رسيدگي به وضعيت سيل زدگان و بازديد از مناطق سيل زده با دكتر خادمي استاندار لرستان ديدار و گفت و گو كرد.
 
 وي در اين نشست با بيان اينكه بانك رفاه به عنوان يك بانك اجتماعي و سلامت محور همراستا و همگام با نهادهاي امدادرساني ذي ربط و همسو با سياست هاي دولت محترم به دنبال تسريع فرايندهاي امدادرساني و بهسازي مناطق آسيب ديده است گفت: بانك رفاه كارگران در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي خود علاوه بر اختصاص كمك هاي نقدي و غير نقدي و همچنين اعطاي تسهيلات به خانواده هاي آسيب ديده، در گام نخست يك دستگاه آمبولانس را به شهرستان معمولان اهدا مي‌كند تا روند امداد رساني ها به اين شهر سيل‌زده تسهيل شود كه اين موضوع هم اكنون در بانك رفاه مصوب شده و درحال فراهم كردن مقدمات اهدا مي باشد.
 
 مديرعامل بانك رفاه در ادامه با تشريح اقدامات اين بانك در كمك به استان هاي سيل زده خاطر نشان ساخت: بانك رفاه از همان ساعات آغازين وقوع سيلاب اقدامات حمايتي خود را آغاز كرده و در بخش هاي كمك‌هاي نقدي، غير نقدي و اعطاي تسهيلات حضور فعال و اثربخشي داشته است.
 
 وي ادامه داد: در حوزه اعطاي تسهيلات بانك رفاه اقدام به اختصاص 17000 فقره تسهيلات به ارزش 170.000.000.000 تومان شامل 8500 فقره تسهيلات قرض الحسنه 5.000.000 توماني، 8500 فقره تسهيلات تعميرات مسكن 15.000.000 توماني در قالب تسهيلات تعريف شده تكليفي بانك با اولويت بخشي به مخاطبان و اقشار كم درآمد تحت پوشش وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مانند مستمري بگيران سازمان بهزيستي، سازمان تامين اجتماعي و عموم سيل‌زدگان قبل از ابلاغ بخشنامه بانك مركزي ج.ا.ا و هيأت محترم وزيران به بانك ها جهت تعيين سهميه تخصيصي تسهيلات به آسيب ديدگان ناشي از سيل كرده است.
 
 دكتر سهماني به كمك هاي غيرنقدي بانك رفاه به هموطنان سيل‌زده پرداخت و گفت: بانك رفاه در اين زمينه اقدام به اهداي لوازم ضروري و اقلام اساسي زندگي شامل پكيج مواد غذايي و بهداشتي، لوازم گرمايشي از جمله پتو و همچنين آب معدني و موارد اعلامي مورد نياز كرده است. همچنين به منظور تهيه غذاي گرم به هم‌ميهنان گرفتار در سيلاب، بانك رفاه مبلغ 300.000.000 تومان تخصيص داده كه بخشي از آن به استان لرستان اهدا مي شود.
 
 در ادامه بازديد مديرعامل بانك رفاه و هيأت همراه به استان لرستان موافقت شد كه اين بانك يك باب مدرسه در بخش ميربگ جنوبي شهرستان دلفان نيز احداث كند. پس از مدرسه هاي شهداي بانك رفاه در شهرستان خرم آباد و همچنين روستاي خاك آباد از توابع شهرستان اليگودرز، اين مدرسه سومين مدرسه بانك رفاه در استان لرستان خواهد بود كه در آينده احداث خواهد شد.
 
 در حاشيه بازديد مديران عالي بانك رفاه از استان لرستان از بيمارستان شفا خرم آباد كه با مشاركت مالي بانك در حال احداث است نيز بازديد به عمل آمد. اين بيمارستان اشتغال پايدار حداقل 1000 نفر را در پي دارد و سهم عمده اي در توسعه نظام سلامت در منطقه خواهد داشت.
 
 مديرعامل بانك رفاه و هيأت همراه همچنين با حضور در شهرستان پلدختر از نزديك در جريان روند امدادرساني ها قرار گرفتند و با خانواده هاي آسيب ديده گفت وگو كردند و از نزديك در جريان وضعيت زندگي، معيشت و مشكلات آنان قرار گرفتند.
 
 در طي بازديد از شهرستان پلدختر و ديدار با مردم سيل‌زده، دكتر سهماني دستور اهداي كمك هاي نقدي به تعدادي از خانوارها را صادر كرد تا با بررسي هاي لازم از طريق شعبه اقدام و مساعدت مقتضي صورت پذيرد.