شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رباتي كه در شبكه تلويزيوني روسيه خبرخوان شد
جمعه، 30 فروردین 1398 - 22:39 کد خبر:38017
شبكه خبري روسي زبان روسيه ۲۴ براي برخي از بولتن‌هاي خبري خود يك ربات خبرخوان را معرفي كرده است.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||- شبكه خبري روسي زبان روسيه ۲۴ براي برخي از بولتن‌هاي خبري خود يك ربات خبرخوان را معرفي كرده است.
 
 اين ربات كه "آلكس" نام دارد باعث واكنش‌هايي در بين مخاطبان شده است.
 
 برخي از مخاطبان از ظاهر او شاكي هستند و او را به پخش تبليغات سياسي متهم مي‌كنند.
 
 Promobot كه ربات‌هاي خدماتي توليد مي‌كند، اين ربات را در شهر پرم ساخته است.
 
 سر اين ربات سيليكوني و چهره اش براساس چهره آلكسي يوژاكف، يكي از صاحبان كمپاني توليد كننده ساخته شده است.
 
 در حال حاضر اين ربات مجري تنها صورت و گردن خود را حركت مي‌دهد. اما نسخه نهايي ربات به طور كامل توانايي حركت دارد.
 
 به گفته سازندگان اين ربات، ساخت اين ربات دو سال پيش آغاز و بايد در سال گذشته بطور كامل عرضه مي‌شد.
 
 گفته شده كه هزينه ساخت اين ربات بيش از يك ميليون روبل روسيه (۱۵۶۰۰ دلار) است.
 
 سازندگان اين ربات تاكنون سفارش ساخت ۱۲ ربات ديگر از اين نوع را دريافت كرده‌اند.
 
 شبكه خبري روسيه ۲۴ گفته كه مجري جديد اين شبكه كاملا روسي است و "تمامي نرم افزارها و تقريبا تمام اجزا آن در داخل كشور توليد شده است".
 
 "آلكس" تاكنون چند بولتن خبري براي شبكه خبري روسيه ۲۴ اجرا كرده است.
 
 او در زمان اجراي بخشي از بولتن خبري درباره كنفرانس هوش مصنوعي در مسكو با لبخندي گفت: "بايد بگويم كه در نمايشگاه نوآوري‌هاي تكنولوژي، مهم ترين قهرمان من بودم: آلكس ربات"
 
 شبكه خبري روسيه ۲۴ در وبسايت خود نوشته: "براي اولين بار يك ربات در قالب مجري خبر ظاهر شده، اين برعهده مخاطبان تلويزيون است كه درباره نحوه اجراي او تصميم گيري كنند."
 
 اين شبكه خبري همچنين از مخاطبانش پرسيده: "آيا ربات‌ها مي‌توانند جايگزين خبرنگاران شوند؟"/ بي سي