شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دلايل اصلي ايجاد استرس
جمعه، 30 فروردین 1398 - 00:24 کد خبر:38007
تنش و ناراحتي ناشي از روبرو شدن با زندگي براي همه بشر، معمول و طبيعي است. تا حدودي هم وجود استرس، ضروري هم هست.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| تنش و ناراحتي ناشي از روبرو شدن با زندگي براي همه بشر، معمول و طبيعي است. تا حدودي هم وجود استرس، ضروري هم هست.

 

با وجود آنكه همه آدمها استرس را تجربه مي كنند ولي دلايل و شدت آن براي هر فرد فرق دارد. ماندن در ترافيك شهر براي بعضي ها اذيت كننده است ولي يك نفر ديگر فقط با صداي بلند موسيقي در درون تاكسي ناراحت مي شود.

دانستن اينكه چه چيزهاي باعث استرس آدمها مي شود شايد بتواند در مديريت و كاهش اين نوع ناراحتي ها موثر باشد.

۱- مشكل مادي
همه ما حتي شده در يك برهه از زندگي بابت بي پولي دچار احساس بد و حتي شرم و درماندگي يقه ما را گرفته است. بي پول بودن در شرايط اضطراري و نيازهاي حياتي ، آدمها را خشمگين و مستاصل و افسرده مي سازد.

بي پولي آدم ها را به سمت رفتارهاي ناپسند و زير پاگذاشتن مرام نيز مي كشاند. كه به نوبه خود مدام باعث ايجاد گناه و احساسات ناخوشايند ناشي از شكستن مرام ها مي سازد. استرس مداوم باعث تشويش، ابتلا به بيماري هاي قلبي و حتي رفتن مرض قند خون مي شود.


۲ – مشكلات شغلي
تضمين شغلي عملا در حال از بين رفتن است. خيلي از افراد بايد دو شغله باشند تا روزگارشان بگذرد. حتي پيدا كردن شغلي كه آدمها دوست داشته باشند نيز براي خيلي ها به رويا تبديل شده است.

همه مسائل آزار دهنده و پر استرس در انواع شغل ها را اگر در كنار ناهنجاري هاي درون محيط كار نظير داشتن همكار بد و حسود و مردم آزار قرار دهيم سطح تنش و اذيت ناشي از شغل ها را عمومي و گسترده مي سازد.

۳- مشكلات ناشي از روابط شخصي
در زندگي همه ما، افرادي هستند كه باعث ايجاد استرس مي شوند. آنها مي توانند اعضاي خانواده، همسر و فاميل باشند. همكاران و حتي دوستان صميمي نيز مي توانند مشكل آفرين و دردسر ساز باشند.

مشكلات زندگي زناشويي، سواستفاده عاطفي از همديگر، خيانت و طلاق، دل شكستن ها و حتي والدين فرزندان بودن، باعث افزايش استرس مي شوند. خستگي، ضعف، غم و افسردگي، نااميدي و احساس خطر مداوم از مهمترين صدمات ناشي از استرس روزانه است.
 

منبع:  www.verywellmind.com