شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دانشگاه فردوسي تلويزيون اينترنتي راه اندازي كرد
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 - 23:03 کد خبر:38000
مدير روابط عمومي دانشگاه فردوسي مشهد گفت: اين دانشگاه نخستين رسانه علمي تصويري دانشگاههاي ايران را با عنوان تلويزيون اينترنتي دانشگاه (تاد) راه اندازي كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مدير روابط عمومي دانشگاه فردوسي مشهد گفت: اين دانشگاه نخستين رسانه علمي تصويري دانشگاههاي ايران را با عنوان تلويزيون اينترنتي دانشگاه (تاد) راه اندازي كرد.

عادل سپهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: راه اندازي اين رسانه در راستاي رسالت مسئوليت پذيري اجتماعي دانشگاه در قبال جامعه مدني و اتخاذ نگاه علمي به مسائل و وقايع روز جامعه اعم از سياسي، اقتصادي، فرهنگي و زيست محيطي صورت گرفته است.


وي ادامه داد: اين تلويزيون بستري چندرسانه اي و علمي تخصصي در عين حال منطبق با دانش مخاطبان عام است كه مجموعه اي از برنامه هاي متنوع از پاسخ به پرسشهاي جامعه تا وقايع و رخدادهاي دانشگاه را شامل مي شود.


مدير روابط عمومي دانشگاه فردوسي گفت: رسانه 'تاد' دريچه اي براي رساندن صدا و تصوير جامعه به دانشگاه و در مقابل رساندن صداي دانشگاهيان به جامعه آن هم به زبان ساده است تا هم جامعه مدني پاسخهايش را از مجموعه دانشگاه دريافت كند و هم دانشجويان و استادان دانشگاه تلاش كنند پاسخگوي سئوالات جامعه باشند.


وي افزود: برنامه هاي اين تلويزيون متشكل از پاسخهاي چند دقيقه اي متخصصان و استادان حوزه هاي مختلف به سئوالات مردم در بخشهاي علمي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و رفع ابهامات ذهني شهروندان در موضوعات مختلف است.


سپهر ادامه داد: تلويزيون اينترنتي تاد همچنين رويدادهاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه را براي دانشجويان و استادان انعكاس مي دهد.


وي گفت: نخستين برنامه اين تلويزيون پيرامون واقعه سيل اخير در كشور و پاسخگويي استادان و متخصصان اين حوزه به سئوالات مردم در باره سدسازي، سيلابها و علل وقوع سيل و امثال آن است.


وي افزود: پيش از اين نيز رسانه صوتي در دانشگاه فردوسي با اهداف رسانه تاد راه اندازي شده بود كه اكنون اين رسانه به صورت تصويري هم فعاليت مي كند.


سپهر گفت: تاد طرح ابتكاري دانشگاه فردوسي است كه با بهره گيري از دانشجويان مستعد و علاقه مند راه اندازي شده و تلاش كرده است در جامعه مدني پاسخگوي شهروندان باشد و شهروند مسئول را پرورش دهد.


وي ادامه داد: دانشگاه فردوسي مي تواند توليدات رسانه تاد را براي بهره برداري بيشتر در اختيار رسانه ها و خبرگزاريهايي كه محتواي چندرسانه اي منتشر مي كنند نيز قرار دهد.


شهروندان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي ftpnews.um.ac.ir از برنامه هاي اين تلويزين استفاده كنند./ ايرنا