شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جمع‌آوري مخفيانه اطلاعات مخاطبين ايميل 1.5 ميليون كاربر
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 - 23:02 کد خبر:37999
شركت فيسبوك تاييد كرد كه اطلاعات مربوط به مخاطبين ايميل 1.5 ميليون كاربر خود را بدون اطلاعات آن‌ها جمع‌اوري كرده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| شركت فيسبوك تاييد كرد كه اطلاعات مربوط به مخاطبين ايميل 1.5 ميليون كاربر خود را بدون اطلاعات آن‌ها جمع‌اوري كرده است.

به گزارش شارا از پايگاه خبري سي‌ان‌ان، اين شركت كه بزرگترين شبكه اجتماعي جهان را در اختيار دارد، بتازگي اعلام كرد فهرست مخاطبين ايميل كاربران در پي تغييراتي در طراحي شبكه كه در حدود دو سال قبل انجام گرفت، به طور غيرعمدي جمع‌آوري شده است و اكنون فيسبوك در حال پاك كردن اين اطلاعات از سرورهاي خود است.


به گفته اين شركت ماجرا از سه سال قبل و با ايجاد تغيير در فرآيند گام به گام ارزيابي به‌منظور ثبت حساب كاربري جديد در اين شبكه اجتماعي آغاز شده است. پيش از اين تغييرات كاربران حق داشتند در خصوص بارگذاري فهرست مخاطبين ايميل خود در فيسبوك تصميم‌گيري كنند. اما در سال 2016 پيامي كه اين حق انتخاب را گوشزد مي‌كرد، پاك شد و در نتيجه فهرست مخاطبين ايميل برخي از كاربران بدون جلب رضايت آن‌ها در اختيار فيسبوك قرار گرفت.


به گفته سخنگوي فيسبوك، اين شركت تا ماه آوريل سال جاري ميلادي از اين موضوع بي اطلاع بوده و تا كنون اين اطلاعات در اختيار هيچ شخصي در خارج از فيسبوك قرار نگرفته است.


اين اتفاق، جديدترين اشكال امنيتي است كه مي‌تواند منجر به پيگرد قانوني فيسبوك شود. در طول 18 ماه گذشته اين شركت درگير رسوايي اطلاعاتي كمبريج و بزرگترين شكست امنيتي تاريخ بوده است. همچنين اين شركت پس از پخش مستقيم جريان تيراندازي پانزدهم مارس در دو مسجد واقع در نيوزيلند به دليل استفاده مهاجم از ابزارهاي پخش زنده فيسبوك به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. برنامه پيام فوري WhatsApp نيز كه متعلق به اين شركت است با اتهام زمينه سازي براي گسترش اطلاعات غلط در هندوستان مواجه است. / ايرنا