شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : حجت‌اله صيدي در دومين همايش ٥٠٠ مشتري برتر: ​بانك صادرات ايران امسال با «طراوت» به دنبال تحريك تقاضاي كل است
سه شنبه، 27 فروردین 1398 - 12:50 کد خبر:37961
مديرعامل بانك صادرات ايران گفت: تلاش داريم تا در سال ٩٨ با استفاده حداكثري از ظرفيت طرح «طراوت»، براي «رونق توليد»، تقاضاي كل را تحريك كنيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديرعامل بانك صادرات ايران گفت: تلاش داريم تا در سال ٩٨ با استفاده حداكثري از ظرفيت طرح «طراوت»، براي «رونق توليد»، تقاضاي كل را تحريك كنيم.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در دومين همايش ٥٠٠ مشتري برتر اين بانك در جمع صاحبان بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي كشور، ضمن ارائه گزارشي از دستاوردهاي سال گذشته اين بانك، مهمترين هدف بانك صادرات ايران در سال ٩٨ را عرضه طرح ويژه اعتباري توليد اين بانك با عنوان «طراوت» اعلام كرد كه بر اساس آن تمامي زنجيره توليد تا مصرف در تمامي صنوف و مصرف‌كننده نهايي را در بر مي‌گيرد.


صيدي گفت: نام‌گذاري سال «رونق توليد» از سوي مقام معظم رهبري، نگرشي درست از وضعيت اقتصاد كشور است و اگر مي‌خواهيم اقتصاد در ريل صحيح خود قرار بگيرد، چاره‌اي جز «رونق توليد» نداريم.


مدير عامل بانك صادرات ايران تصريح كرد: تمام مشكل ما در سرمايه در گردش‌توليد نيست بلكه بايد تقاضاي كل نيز افزايش پيدا كند. طرح طراوت بانك صادرات ايران كه از هفته آينده عملياتي مي‌شود، با همين استراتژي سمت تقاضا را هدف گرفته و علاوه بر توليدكنندگان و تامين كنندگان مواد اوليه و صنايع معدني، همه صنوف و در نهايت متقاضيان خرد را نيز در بر‌ مي‌گيرد.


حجت‌اله صيدي افزود: در اين طرح فقط صنعت ملاك نيست بلكه ساير بخش‌ها حتي حمل و نقل و توزيع نيز در اين چرخه به دليل ايجاد ارزش افزوده ديده شده‌اند. اين يك وضعيت ويژه است كه در سال ٩٨ در خدمت مشتريان و بنگاه‌هاي بزرگ و مردم عزيز كشور خواهيم بود.


مديرعامل بانك صادرات ايران با اشاره به افزايش ٣٠ هزار ميليارد توماني منابع جديد بانك در سال ٩٧، دستاوردهاي عملياتي بانك را نيز برشمرد و گفت: برنامه‌هاي عملياتي اجرا شده در سال ٩٧ موجب شده تا زيان بانك به ميزان بيش از ٥٠ درصد زيان سال ٩٦ كاهش يابد و با تداوم اين برنامه‌ها تا زمان برگزاري مجمع بانك در تيرماه عملكرد ٤ ماهه اول سال ٩٨ نيز مثبت خواهد بود.


وي تاكيد كرد: از نظر سود عملياتي مشكلي نداريم و علاوه بر اين، افزايش ٣٠ هزار ميليار توماني منابع جديد و افزايش سرمايه از پنج هزار و ٧٨٠ ميليارد تومان به ١٧ هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان موجب شده تا ظرفيت‌هاي بزرگي براي رشد بانك فراهم شود و از اين رو سال ٩٨ را سال «جهش بزرگ» در بانك صادرات ايران تعريف كرده‌ايم.


وي در جمع صاحبان صنايع و كارآفرينان بزرگ كشور از طراحي مسيرهاي بانكي جديد براي پاسخگويي به نيازهاي ارزي مشتريان نيز خبر داد و تصريح كرد: برنامه‌هاي دقيق و عملياتي ويژه‌اي داريم تا تمامي نيازهاي ارزي مشتريان به خوبي پاسخ داده شوند.


حجت‌اله صيدي در بخش ديگري از سخنان خود زحمات بنگاه‌هاي اقتصادي در اقتصاد كشور را نيز مورد تقدير قرار داد و افزود: اقتصاد كشور با تدبير مسئولان و تلاش بنگاه‌هاي اقتصادي پيش مي‌رود و در اين ميان سختي كار توليد آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نمي گيرد و اميد است تا در سال جاري با همدلي و همكاري بيشتر شاهد شكوفايي و رونق توليد و اقتصاد كشور باشيم. صيدي اپليكيشن «صاپ» را نيز از جمله دستاوردهاي جديد بانك عنوان كرد كه تمامي مشتريان حتي شخصيت‌هاي حقوقي نيز امكان بهره‌مندي حداكثري از آن دارند.


در بخش ديگري از اين همايش مدير عامل شركت شيرين عسل ظرفيت اقتصادي كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تراز تجاري كشور ما مثبت است و با حمايت از توليد كنندگان و صادركنندگان بايد به آنها كمك كنيم. يونس ژائله اظهار اميدواري كرد در سال پيش رو تلاش‌هاي بيشتر در بخش صادرات صورت بگيرد.


ابراهيم جميلي ، رئيس خانه اقتصاد ايران نيز با بيان انتظارات بخش‌هاي اقتصادي كشور از نظام بانكي، گفت: موتور اقتصاد نياز به تنظيم دارد و تنظيم آن در حوزه سياست‌هاي پولي كشور بايد انجام شود و كمك بانك‌ها بايد در چرخه اقتصاد با سرعت بيشتري جاري شود وي در بخش ديگري از سخنان خود به كارنامه بانك صادرات ايران نمره قبولي داد.


منزوي‌زاده كارآفرين نمونه و فعال اقتصادي كشور نيز در اين مراسم، تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي اعتباري و حمايت نظام بانكي از توليد را راهگشا دانست و طي سخناني از عملكرد مديران بانك صادرات ايران در حمايت از توليدو مشتري‌مداري قدرداني كرد.