شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل بانك صادرات ايران در نشست شوراي هماهنگي بانك‌ها در خوزستان پيشنهاد داد: پرداخت همزمان تسهيلات حمايتي به اشخاص و سرمايه در گردش به صنايع در مناطق سيل‌زده
دوشنبه، 26 فروردین 1398 - 00:16 کد خبر:37939
مديرعامل بانك صادرات ايران پيشنهاد داد: نظام بانكي علاوه بر پرداخت مستقيم تسهيلات حمايتي به هموطنان آسيب‌ديده از سيل در خوزستان، با تامين سرمايه در گردش شركت‌هاو صنايع بزرگ نيز، شرايط خدمت‌رساني به مردم را تسهيل كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديرعامل بانك صادرات ايران پيشنهاد داد: نظام بانكي علاوه بر پرداخت مستقيم تسهيلات حمايتي به هموطنان آسيب‌ديده از سيل در خوزستان، با تامين سرمايه در گردش شركت‌هاو صنايع بزرگ نيز، شرايط خدمت‌رساني به مردم را تسهيل كند.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در نشست شوراي هماهنگي بانك‌ها با بيان اينكه قلب همه مردم ايران براي خوزستان و آسيب‌ديدگان از سيل مي‌تپد، گفت: مشكل مردم خوزستان، مشكل همه مردم ايران است و براي آن قلب همه ايران مي تپد اين استان هم به لحاظ دارا بودن ذخاير و منابع عظيم كه ارزش زيادي براي كشور خلق مي‌كند و هم دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، حق بزرگي بر گردن همه كشور دارد و از جايگاه ويژه اي براي همه مردم ايران برخوردار است.


وي با تاكيد بر اينكه نظام بانكي نيز هميشه تلاشش اين بوده كه در خوشي و ناخوشي، همواره در كنار مردم باشد، تصريح كرد: اميدوارم كه در اين موقعيت نيز بتوان كاري كرد كه درد مردم كمتر شود و آن را كمتر حس كنند.


مديرعامل بانك صادرات ايران با بيان ضرورت تشكيل جلسات هماهنگي بيشتر مديران نظام بانكي در زمينه حل مشكلات مردم مناطق سيل‌زده، ابراز كرد: بخشي از تسهيلات در قالب وام‌هاي حمايتي به صورت مستقيم در اختيار آسيب‌ديدگان قرار خواهد گرفت و بخشي نيز داوطلبانه بر اساس ظرفيت‌ها و توان هر بانك در خدمت سياست‌هاي اعلام شده براي كمك به هموطنان سيل‌زده ارسال خواهد شد. در اين ميان مي توان در قالب حمايت از بنگاه‌هاي توليدي نيز امكان عرضه وسايل، لوازم خانگي و امثال آن را براي مردم فراهم كرد.


صيدي يادآور شد: به طور مثال در استان خوزستان چند كارخانه بزرگ سيمان داريم كه مدت‌ها است زير ظرفيت كار مي‌كنند. كمك به اين كارخانجات نيز ، مسير كمك رساني به مردم را تسهيل خواهد كرد. در واقع بخشي از ظرفيت‌ها به سرمايه درگردش اين كارخانجات اختصاص يابد تا هم چرخ اين كارخانجات بچرخد هم مشكل مردم حل شود. تا چند ماه آينده اين سازندگي ها شروع خواهد شد و فرصت خدمت‌رساني در اين حوزه نيز وجود دارد. بايد تلاش كرد كارخانجات اين مناطق فعال‌تر شوند.


وي با اشاره به اينكه بانك‌ها در جريان سيل اخير هم حضور فيزيكي داشتند و هم كار بانكي كردند، افزود: نبايد مردم را فراموش كرد بايد با تسهيلات مستقيم و غيرمستقيم از هموطنان آسيب‌ديده از آنها حمايت كرد.