شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري جلسه‌ هم‌انديشي روابط عمومي هاي ادارات شهرستان بندرعباس
پنجشنبه، 22 فروردین 1398 - 00:31 کد خبر:37881
جلسه‌ي هم‌انديشي روابط عمومي هاي ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدير فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جلسه‌ي هم‌انديشي روابط عموميهاي ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدير فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري موج هرمزگان، جلسه‌ي هم‌انديشي روابط عمومي‌هاي ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدير فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه «مرسلي»رئيس روابط عمومي اداره ورزش و‌جوانان شهرستان بندر عباس گفت: روابط عمومي تلفيقي از تو‌انمندي، تخصص، دانش است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه يك روابط عمومي بايد به نقطه اي برسد كه مسائل مرتبط با روابط عمومي را به شكل تخصصي انجام دهد، تصريح كرد: اميدوارم بتوانيم خود را در جايگاه مردم قرار دهيم و به شايستگي خدمتگذار آن‌ها باشيد.

در ادامه «رودباريان» مدير روابط عمومي بهزيستي شهرستان بندرعباس گفت: مجموعه ي بهزيستي شهرستان بندرعباس يك سازمان حمايتي و اجتماعي است.

وي با اشاره به خدمات اجتماعي بهزيستي و نياز اقشار مختلف جامعه به اين خدمات، گفت: روابط عمومي در واقع نمايان تعامل و ارتباط سازنده اي است كه در راستاي اهداف يك سازمان انجام مي‌شود.

رودباريان در پايان گفت: اميدواريم اين تعامل ها ادامه داشته باشد تا در راستاي اهداف مشترك مد نظرمان حركت كنيم.

«حامد ملاصادقيون» مدير روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش بندرعباس نيز گفت: در اين فرصت كوتاه مي‌خواهم در حد توان به آسيب شناسي عملكرد روابط عمومي‌ها بپردازم.

وي در ادامه با بيتم اينكه مديران روابط عمومي به دو‌گروه استراتژيك و تاكتيكي دسته بندي مي‌شوند، گفت: مديران تاكتيكي در واقع حل كننده مشكلات پيش روي يك سازمان هستند؛اما روابط عمومي تنها به اين‌موضوع خلاصه نمي شود.

ملا صادقيون ادامه داد: ما نياز داريم كه به اين حوزه از ديد استراتژيك نيز نگاه كنيم؛ چالش‌هاي پيش روي سازمان مان را شناسايي كنيم و براي آن راه كار داشته باشيم.

مدير روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش بندرعباس اضافه كرد: آگاهي سازي و اقناع افكار عمومي به عنوان وظايف يك روابط عمومي است؛ اما متاسفانه از اين حيث موفق عمل نكرده‌ايم .

وي با اشاره به اينكه اعتمادسازي افكارعمومي يكي از وظايف روابط عمومي است و نياز به هشياري مدير روابط عمومي آن سازمان دارد، گفت: حجم توليد خبر روابط عمومي ها بسيار بالاست؛ اما متاسفانه اخبار اثربخشي را توليد نمي‌كنيم.

ملاصادقيون با بيان اينكه مردم چون اعتماد خود را به اطلاع رساني حوزه ي روابط عمومي ها از دست داده‌اند ما را به عنوان منبع خبري قبول ندارند، اظهار اميدواري كرد: اميدوارم كه اين روند به سمت علمي شدن پيش برود تا بتوانيم رويه ي تازه اي را در زمينه اطلاع رساني ايجاد كنيم.

در بخش ديگري از اين نشست «ذوالفقار پور» مدير روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي و عضو هيئت رئيسه‌ي شوراي روابط عمومي هاى استان هرمزگان به نمايندگي از اين هيئت، گفت: پس از تشكيل هيئت رئيسه در سال ۹۷ سعي كردذيم تا به آموزش نگاه تازه‌اي داشتيم و به همين منظور دوره هايي را نيز برگزار كرديم.

وي با بيان اينكه برنامه هاي آموزش تخصصي را براي سال جاري نيز در دستور كار داريم بيان داشت: اين برنامه هاي آموزشي هر شش ماه يك بار انجام خواهد شد.

عضو هيئت رئيسه‌ي شوراي روابط عمومي هاى استان هرمزگان در ادامه به تشريح فعاليت‌هاي اين هيئت پرداخت و در پايان گفت: برگزاري اردوهاي تفريحي نيز به عنوان ديگر برنامه‌هاى اين هئيت رئيسه در سال جاري هدف گذاري شده است .

در ادامه اين نشست «فاطمه ركن الديني» سرپرست روابط عمومى استاندارى هرمزگان نيز گفت: دو روز از انتصاب من به اين مقام ميگذرد، من از خانواده رسانه هستم و گرچه مدت ها در بخش خصوصي فعاليت كرده‌ام اما موقعيت من در روابط عمومي استانداري متفاوت است و هيچ‌گونه اعمال سليقه ي شخصي در تصميم گيري ها وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه با انتقاد از ميزان تعامل روابط عمومي ها با اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران موجودات ترسناكي نيستند اين به نفع روابط عمومي هاست كه با آن ها تعامل كنند و از تجربه كساني كه مدت‌هاست در اين حوزه فعاليت دارند به عنوان مساور بهره ببرند.

سرپرست روابط عمومى استاندارى هرمزگان با تاكيد بر تعامل روابط عمومي ها با حوزه ي رسانه، گفت: برگزاري نشست‌هاي خبري همواره از مطالبات خبرنگاران بوده و لازم است كه در راستاي برگزاري اين نشست ها گام‌هاي مثبتي برداشته شود.

ركن الديني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با خطاب قرار دادن فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: از شما در خواست دارم تا از مديران بخواهيد كه با اصحاب رسانه همكاري لازم را داشته باشند چرا كه خبرنگاران براي انجام يك مصاحبه‌ي ساده گاهي بايد هفته‌ها دوندگي كنند.

«ابراهيمي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري بندرعباس نيز گفت: جا دارد كه به حوزه روابط عمومي و رسانه توجه بيشتري شود.

وي با اشاره به اينكه يك روابط عمومي قوي مي‌تواند نقش به سزايي در به بار نشستن اهداف يك سازمان داشته باشد، گفت: روابط عمومي به مثابه پلي ميان مردم و دستگاه‌ها ست پس لازم است كه مديران به روابط عمومي‌ها توجه بيشتري داشته باشند.

در پايان اين نشست «عزيزالله كناري» فرماندار شهرستان بندرعباس نيز خطاب به روابط عمومي ادارات شهرستان بندرعباس گفت: شما زحمت كشان بي‌زحمت هستيد؛ چرا كه زحمتى ايجاد نمى‌كنيد اما همه زحمت‌ها هميشه بر دوش شماست.

وي با بيان اينكه استان هرمزگان يكي از با ظرفيت ترين استان ها براي رشد وتعالي است، گفت: با توجه به اينكه روابط عمومي‌ها مى‌توانند رابطه نزديك و تنگاتنگي بين مردم و مديران ايجاد كنند در شناساندن اين ظرفيت‌ها و پيشرفت اين استان نقشي حائز اهميت دارند.

كناري در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به مشكلات اقتصادي كشور در سال گذشته، گفت: دشمنان ما سعى كردند كه از درون به نظام خدشه وارد كنند اما با هشياري مردم و شما كه نقش اطلاع رساني صحيح را بر عهده داشتيد ناكام ماندند.

فر ماندار بندرعباس در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به مشكلاتي كه در ايام تعطيلات براي برق بخش سوانح و سوختگى مركز درماني پيامبر اعظم(ص)بندرعباس رخ داد، گفت: عده‌اى در اين مورد چرت و پرت هايي در فضاي مجازي منتشر كردند؛ اما كسى راجع به تلاش هاى انجام شده حرفى نزد.