شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بيل گيتس بريتانيا محكوم مي شود
دوشنبه، 5 فروردین 1398 - 14:38 کد خبر:37651
بزرگترين دادگاه رسيدگي به يك پرونده تقلب در تاريخ بريتانيا، امروز (دوشنبه، ۲۵ مارس) در لندن برگزار مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| بزرگترين دادگاه رسيدگي به يك پرونده تقلب در تاريخ بريتانيا، امروز (دوشنبه، ۲۵ مارس) در لندن برگزار مي‌شود.

در اين دادگاه به شكايت شركت آمريكايي، هيولت پكارد از رئيس سابق يك شركت سازنده نرم‌افزار رسيدگي مي‌شود.

هيولت پكارد (HP)در سال ۲۰۱۱ شركت نرم افزاري اتونومي را به قيمت ۱۰ و نيم ميليارد دلار خريد، اما يك سال بعد بيشتر آن شركت را منحل كرد.

پس از آن اچ پي مايك لينچ، مديرعامل سابق و سوشوان حسين، مدير امور مالي اين شركت را متهم به كلاهبرداري كرده و خواهان بيش از پنج ميليارد دلار غرامت شده است.

مايك لينچ از سوي اچ پي متهم شده كه در جريان مذاكره براي واگذاري شركت اتونومي به اچ پي، حساب‌سازي كرده است.

اما لينچ اين اتهام را قويا رده كرده است و مي‌گويد دليل شكست شركت اتونومي، سوءمديريت اچ ‌پي بوده است.

اچ‌پي لينج و  حسين را متهم كرده است كه آنها پيش از فروختن شركت اتونومي، با دستكاري ارقام، ارزش اين شركت را مصنوعي بالا برده‌اند.؛ اتهامي كه هر دو نفر رد كرده‌اند.

در پرونده‌اي جداگانه در آمريكا، دادستاني ۱۷ مورد اتهام در كيفرخواست لينچ گنجانده است. سه مورد از اين اتهامات يك روز پيش از برگزاري دادگاه در بريتانيا، به كيفرخواست اضافه شده است؛ از جمله توطئه و انتقال ساختگي پول.

سخنگوي لينچ اين اتهامات را "بي‌پابه" خوانده است.

شركت اتونومي كه سازنده نرم‌افزار جمع آوري اطلاعات از كاربران است در سال ۱۹۹۶ در بريتانيا تاسيس شد. داده‌پردازي محتويات برنامه‌هاي تلويزيوني و گرفتن اطلاعات از طريق تلفن و كامپيوتر كاربر از جمله كارايي‌هاي محصولات اتونومي بود.

در سال ۲۰۱۰ حدود ۷۰ درصد از درآمد اتونومي در آمريكا بود. شركت اچ‌پي و دادستانان لينچ را متهم كرده‌اند كه او در درآمد سال‌‌هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به طور ساختگي بالا برده و اين موجب شده كه اچ‌پي بايت خريد اين شركت بيش از ‌اندازه بپردازد.

پيش‌بيني مي‌شود كه اين دادگاه تا ۹ ماه طول بكشد.

اگر مايك لينچ محكوم شود در آمريكا زنداني خواهد شد. او زماني بيل گيتس بريتانيا خوانده مي‌شد.