شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اين نظرسنجي آنلاين انجمن بانكداران كانادا كه دو سال به طول انجاميده است نشان ميدهد كه پس از خدمات آنلاين نرم افزارهاي موبايلي بيشترين كاربرد 23 درصدي، را در بين كاربران دارند و بيش ازسه چهارم كاناداييها كارهاي بانكيشان را آنلاين (از طريق بانكداري آنلاين) انجام مي دهند كه اين رقم در مقايسه با دو سال پيش 68 درصد رشد داشته است.
به گزارش رسانه هدهد به نقل از سي تي وي، اين نظرسنجي توسط انجمن بانكداران كانادايي انجام شده است بيش از 53 درصد از شركت كنندگان اعلام كردند بانكداري آنلاين متداولترين روش انجام كارهاي بانكيشان است.
فقط 12 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي اعلام كردند كه خودشان حضوري كارهاي بانكيشان را انجام ميدهند و 10 درصد از آنها گفتند كه با استفاده از ماشينهاي بانكي كارهايشان را انجام ميدهند.
نظرسنجي انجمن بانكداران كانادايي همچنين نشان داد كه از 16 سال پيش كه نظرسنجي مشابهي انجام شد و نشان ميداد 40 درصد مردم از خدمات ABM استفاده ميكنند، 30 درصد خودشان شخصا به بانك ميرفتند و فقط 16 درصد از خدمات آنلاين استفاده ميكردند تاكنون تغييرات زيادي به وجود آمده است .
اين نظرسنجي آنلاين انجمن بانكداران كانادا ، از 4000 كانادايي بزرگسال در دسامبر 2018 به اتمام رسيده است.
گفتني است بانكداري موبايلي يا Mobile Banking در واقع سامانهاي است كه از طريق تلفن همراه و به صورت سيار به كاربران خدمات بانكي ارائه ميدهد . در اين روش معمولا با نصب يك نرم افزار روي گوشي موبايل ميتوانيد از خدمات بانكي مثل ميزان موجودي حساب، انتقال وجه و پرداخت قبوض استفاده كنيد . البته خدمات متنوع ديگري نيز به كاربران ارائه ميشود كه بستگي به بانك مورد نظر شما دارد . از اين موارد ميتوان به مشاهده چند گردش مالي اخير ، درخواست دسته چك و … اشاره كرد.