شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دبير شوراي فضاي مجازي: هويت در فضاي مجازي معتبر مي‌شود
جمعه، 24 اسفند 1397 - 16:27 کد خبر:37518
دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تدوين سند هويت معتبر در فضاي مجازي خبر داد و گفت: در صورتي كه اين نظام در كشور حاكم شود كسب و كارهاي نوپا توسعه پيدا مي‌كند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تدوين سند هويت معتبر در فضاي مجازي خبر داد و گفت: در صورتي كه اين نظام در كشور حاكم شود كسب و كارهاي نوپا توسعه پيدا مي‌كند.
 
 ابوالحسن فيروزآبادي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه نظام هويت معتبر در فضاي مجازي در دستور كار شوراي عالي فضاي مجازي قرار دارد و در چند جلسه نيز مورد بررسي قرار گرفته، گفت: هدف از ايجاد اين نظام استقرار زيست بوم زيرساخت تعاملات آزادانه، سالم و پويا با رعايت حقوق فردي و اجتماعي در فضاي مجازي است.
 
 وي ادامه داد: اين موضوع كه زمينه روابط اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فناورانه را بين كاربران فضاي مجازي فراهم مي‌كند باعث توسعه كسب و كارهاي ديجيتال، رسانه‌ها و خدمات اداري دولتي خواهد شد.
 
 فيروزآبادي با بيان اينكه در اين سند سطوح تأمين اطلاعات هويت ديجيتالي را به تناسب نوع تعامل كاربر، صيانت از حريم شخصي افراد و حقوق عمومي جامعه ديده‌ايم اضافه كرد: در صورتي كه اين سند تصويب شود ميزان اطلاعاتي كه نياز است يك كاربر به آن دسترسي داشته باشد بر اساس اطلاعات مورد اعتماد ارائه خواهد شد.
 
 وي گفت: بحث اين است كه ما قصد داريم زمينه‌اي را فراهم كنيم كه در مناسبات و تعاملات اداري نياز نباشد كه از مدارك تكراري استفاده كنيم و هم بخش دولتي و خصوصي تنها به اطلاعاتي كه نياز دارند دسترسي داشته باشند.
 
 فيروزآبادي با اشاره به اينكه دسترسي به اين اطلاعات بر اساس سطوح تعيين شده مورد اعتماد خواهد بود، گفت: در اين صورت اگر ما بتوانيم اين سند را به طور شبكه اي در كل كشور حاكم كنيم كسب و كارها به شدت توسعه پيدا خواهند كرد.
 
 وي نظام هويت معتبر را يكي از مجموعه‌هاي نظام حكمراني فضاي مجازي عنوان كرد و افزود: اين موضوع به عنوان اولين دستوركار در دست بررسي و تصويب شوراي عالي فضاي مجازي قرار دارد.
 
 به گفته وي، تأمين ادله ديجيتال در ثبت و اعطاي شناسه‌هاي فضاي مجازي، رعايت امنيت اطلاعات هويت در اين فضا، اعطاي گواهي موثق، مرتبط بودن اطلاعات هويتي پايه فضاي مجازي با فضاي فيزيكي و نيز تعامل پذيري از جمله موضوعات مورد بحث در اين سند در فضاي مجازي خواهد بود.