شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مي‌دانيم رسانه‌ها دنبال مچ‌گيري نيستند
پنجشنبه، 23 اسفند 1397 - 14:45 کد خبر:37512
استاندار خراسان رضوي در نشست صميمي با اعضاي قرارگاه رسانه‌اي پيشنهاد داد قرارگاه به عنوان معين رسانه‌اي مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي انتخاب و در قالب تفاهم‌نامه‌اي مشترك، زمينه برقراري ارتباط مستقيم ميان دستگاه‌هاي اجرايي و اصحاب رسانه را فراهم آورد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| استاندار خراسان رضوي در نشست صميمي با اعضاي قرارگاه رسانه‌اي پيشنهاد داد قرارگاه به عنوان معين رسانه‌اي مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي انتخاب و در قالب تفاهم‌نامه‌اي مشترك، زمينه برقراري ارتباط مستقيم ميان دستگاه‌هاي اجرايي و اصحاب رسانه را فراهم آورد.
 
 عليرضا رزم حسيني با بيان اينكه «به دنبال همدلي و ارتباط نزديك با رسانه‌ها هستيم» گفت: مي‌دانيم رسانه‌ها به دنبال مچ‌گيري نيستند. به همين علت، تمايل داريم سطح ارتباط دستگاه‌هاي اجرايي با اصحاب رسانه افزايش يابد.
 
 وي ادامه داد: به منظور تسهيل ارتباطات، از اين پس معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي جلسات مشتركي را با مديران رسانه‌ها برگزار و مديركل
روابط عمومي استانداري هم در جلسات قرارگاه رسانه‌اي شركت خواهد كرد.
 
 وي تأكيد كرد: به هيچ عنوان از اصحاب رسانه انتظار نداريم كه فقط نقاط قوت كارنامه عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي را منعكس كنند. درخواست ما اين است كه در كنار انعكاس نقاط ضعف، به دستاوردهاي دولت هم اشاره شود تا در شرايط سخت امروز، اميد مردم به آينده افزايش يابد.
 
 چرا خبرهاي خوب منتشر نمي‌شود؟
 استاندار خراسان رضوي با طرح اين سؤال كه چرا رسانه‌ها نبايد درباره مشهد خبرهاي خوب به بيرون منعكس كنند گفت: ضرورت دارد اصحاب رسانه خراسان رضوي اخبار اميدآفرين و مثبت از استان و مشهد را به گونه‌اي منتشر كنند كه بازخوردهاي ملي و حتي بين‌المللي داشته باشد.
 
 رزم حسيني از الزامي شدن تدوين پيوست فرهنگي در مناقصات حوزه معدن به عنوان يك اقدام فرهنگي ارزشمند ياد كرد و گفت: بايد گفتمان فرهنگ اقتصاد مقاومتي را در جامعه راه‌اندازي كنيم و رسانه‌ها در اين زمينه مي‌توانند نقش‌آفريني كنند.
 
 استاندار خراسان رضوي بيان كرد: ما در مجموعه مديريتي استان از هرگونه حاشيه سياسي بي‌ثمر پرهيز مي‌كنيم زيرا پرداختن به برخي مسائل سياسي نتيجه‌اي ندارد.
 
 رزم حسيني سامان‌دهي حاشيه شهر را هم يكي از اولويت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي برشمرد و گفت: تاكنون ۴ جلسه درباره سكونتگاه‌هاي غيررسمي مشهد برگزار كرده‌ايم كه در يكي از آن‌ها وزير راه و شهرسازي حضور داشت اما هنوز به جمع‌بندي خاصي نرسيده‌ايم و هر كاري كه تاكنون در حاشيه شهر انجام گرفته مسكن بوده است.
 
 وي تأكيد كرد: در صورتي كه به يك طرح واحد براي سامان‌دهي حاشيه شهر مشهد رسيديم همه دستگاه‌هاي حكومت را پاي كار مي‌آوريم تا اقدامات لازم در اين راستا انجام بگيرد و نتايج مطلوبي حاصل شود.
 
 استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي يكي ديگر از برنامه‌هاي اصلي دولت است افزود: به طور جدي پاي كار كاهش آسيب‌هاي اجتماعي هستيم و براي تحقق اين مهم، اجراي طرح عملياتي را از برخي مناطق حاشيه شهر از ابتداي سال آينده كليد خواهيم زد.
 
 تصور مي‌كنند مشهد گوآنتانامو است
 مديرعامل مؤسسه فرهنگي شهرآرا هم در اين نشست گفت: متأسفانه اخبار خوبي از مشهد در رسانه‌هاي استاني و جهاني منتقل نمي‌شود. در گذشته به اين مسئله بدبين بودم و تصور مي‌كردم كه شايد دچار توهم شده‌ايم اما حالا مي‌توان اين واقعيت را درك كرد.
 
 مجيد خرمي افزود: طرح لبخند كه روي تابلوهاي تبليغاتي شهري اجرا شد داراي عمده شاخص‌ها براي انعكاس در سطح رسانه‌هاي بين‌المللي بود و حتي يورونيوز هم گزارشي از اين اتفاق تهيه كرد اما در مرحله پخش با موانعي رو‌به‌رو شد و به پخش نرسيد.
 
 وي ادامه داد: منتشر نشدن خبر خوبي مانند طرح لبخند در حالي است كه هفته قبل پس از لغو كنسرت زند وكيلي در مشهد، بسياري از رسانه‌هاي ملي و حتي بين‌المللي به موضوع پرداختند و خبر آن را ابعاد گسترده پخش كردند.
 
 خرمي گفت: برخي تصور مي‌كنند كه مشهد يك زندان مانند گوآنتانامو است و اقشار مختلف مردم در حوزه‌هاي مختلف اسير شده‌اند، درحالي كه واقعا اينگونه نيست.
 
 مديرمسئول روزنامه شهرآرا با بيان اينكه در قرارگاه رسانه‌اي با وجود اختلاف ديدگاه‌هاي سياسي، روي مسائل مشترك همدلي خوبي شكل گرفته است، تأكيد كرد: انتشار برنامه دستگاه‌هاي اجرايي قبل از اجرايي شدن، ضمن افزايش اثرگذاري فعاليت‌ها، مي‌تواند حس خوبي را در مردم ايجاد كند.
 
 سعيد احديان، مديرمسئول روزنامه خراسان، هم در اين نشست گفت: هميشه اختلاف نظرهاي سياسي وجود دارد اما وقتي پاي منافع ملي به ميان مي‌آيد، همه رسانه‌ها با تكيه بر نقاط مشترك پاي كار مي‌آيند.