شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درنگ و تمركز با نه گفتن ميسر است
پنجشنبه، 16 اسفند 1397 - 13:43 کد خبر:37421
درنگ در باره يك موضوع يا كار مشخص، باعث افزايش آرامش، نتيجه بهتر و هشياري بيشتر مي شود. اما اكثر ما قادر نيستيم از توانايي ها و فرصت هاي مان از طريق متمركز شدن، استفاده كنيم چون مدام به هزاران دليل حواس مان پرت مي شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| درنگ در باره يك موضوع يا كار مشخص، باعث افزايش آرامش، نتيجه بهتر و هشياري بيشتر مي شود. اما اكثر ما قادر نيستيم از توانايي ها و فرصت هاي مان از طريق متمركز شدن، استفاده كنيم چون مدام به هزاران دليل حواس مان پرت مي شود.

خيلي از ما شايد خوش شانس باشيم و بتوانيم همزمان به چندين كار و فكر بينديشيم اما به هر حال سهمي كه هر انسان براي انتخاب بهتر و صحيح تر دارد محدود است.

دقت و تمركز هر انسان، مدام در محاصره انواع خواسته ها و نيازها و توجهات پراكنده است. درنگ كامل يك ذهن، يك قابليت محدود و پرارزش است. براي همين بهتر است نگذاريم به سادگي از كنترل ما رها شود. ما بهتر است از اين توانايي ارزشمند محافظت كنيم.

استفاده از راهنمايي هاي فلسفه ذن براي افزايش تمركز يا يادگيري شيوه هاي منطقي فكر كردن مي توانند ما را در برابر هجوم انبوه جذابيت هايي كه در برابر ذهن ما قد مي كشند محافظت كنند.

اما ساده ترين و موثرترين وسيله براي حفظ دقت و تمركز در كار و زندگي، پرهيز از همه چيزهايي است كه اساسي نيستند و مدام بر سر راه ما سبز مي شوند.

بشر به طور خودكار دوست دارد به هر تمنا و خواسته اي بله بگويد و حدس بزند كه همراه كار اصلي و هدف اصلي يا پروژه اصلي و حتي عشق اصلي، مي شود توجه اش را به اينجا و آنجا هم سوق داد. ما هميشه فكر مي كنيم جا براي زياده خواهي مان داريم.

اما هر چه بيشتر اطراف مان را شلوغ كنيم به استرس بيشتر و كيفيت كمتر براي هر آنچه كه داريم مي رسيم.

ياد بگيريم از نه گفتن نترسيم. روي برگرداندن از همه تلنگرهاي هميشه جذابي كه مدام ما را از درنگ و تمركز دور مي كند در حقيقت ايجاد كننده شيوه اي از زندگي است كه طراح اصلي اش خودمان هستيم.

درنگ و تمركز باعث مي شود انسان نجيب تر و محترم تري باشيم. هم براي خودمان، هم براي ديگران.
 

منبع: https://cmhb.de/focus