شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سه مرحله مديريت بحران
پنجشنبه، 31 تیر 1400 - 09:00 کد خبر:37196
بحران ها همه گير و خسته كننده هستند. شما بايد در هر مرحله داراي يك برنامه بسيار روشن و هدفمند باشيد. مديريت بحران داراي سه مرحله است:



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| بحران ها همه گير و خسته كننده هستند. شما بايد در هر مرحله داراي يك برنامه بسيار روشن و هدفمند باشيد.

 

مديريت بحران داراي سه مرحله است:
 

مرحله 1: واكنش سريع
اين اقدام بلافاصله پس از وقوع بحران صورت مي گيرد يا اعلام مي شود. مرحله 1 شامل جمع آوري تيم بحران، تصميم گيري در مورد اولين ارتباطات خروجي (به عنوان مثال، بيانيه، مصاحبه يا به ندرت يك كنفرانس مطبوعاتي)، ايجاد پرسش و پاسخ و رسيدگي فوري به همه موارد فوق است.


مرحله 2: بهبود
اين مرحله در چند هفته پس از بحران اتفاق مي افتد. آيا سازمان بايد گزارشات پيشرفت هفتگي در مورد بحران را منتشر كند؟ آيا تغييرات سياستي وجود دارد كه بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرد؟ آيا تأثيرات بلندمدت براي گروه هاي ذينفع وجود دارد؟


مرحله 3: ترميم
اين مرحله شامل برنامه ريزي بلندمدت، چشم انداز استراتژيك و برنامه هاي ارتباطي است كه با توجه به ماهيت بحران متفاوت خواهد بود.

 

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)