شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : محبوب‌ترين سايت‌هاي جهان
پنجشنبه، 25 بهمن 1397 - 11:41 کد خبر:37116
بر اساس آخرين اطلاعات، همچنان گوگل محبوب‌ترين سايت جهان است. پس از گوگل يوتيوب و فيس بوك قرار دارند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| بر اساس آخرين اطلاعات، همچنان گوگل محبوب‌ترين سايت جهان است. پس از گوگل يوتيوب و فيس بوك قرار دارند.

بر اساس آمار سيميلاروب و آنگونه كه شركت‌هاي وي‌آرسوشال و هوت‌سوئيت گزارش داده‌اند، هم‌اكنون گوگل و يوتيوب محبوب‌ترين وب‌سايت‌هاي جهان هستند.

تماشاي فيلم در اينترنت بشدت در حال افزايش است. با افزايش سرعت اينترنت و بزرگ شدن صفحه گوشي‌هاي تلفن همراه هر روز تعداد افرادي كه از طريق اينترنت برنامه‌هاي مورد علاقه خود را دنبال مي‌كنند بيشتر مي‌شود.

به طورميانگين هر كاربر اينترنت در روز ۹ دقيقه از زمان خود را درگوگل است. اين عدد براي يوتيوب بطور ميانگين ۲۱ دقيقه است.

آنگونه كه در گزارش اخير از جهان وب توسط GlobalWebIndex آمده است ۹۲ درصد از كاربران در جهان اينترنت به تماشاي فيلم مي‌پردازند و اين عدد به اين معني است كه بيش از چهار ميليارد نفر درجهان از طريق اينترنت فيلم تماشا مي‌كنند. قوي‌ترين وب سايت در اين زمينه يوتيوب است.

در ميان شبكه‌هاي اجتماعي همچنان فيس‌بوك در مكان سوم قرار دارد. اين در حالي است كه ۳.۵ ميليارد نفر از مردم جهان از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند. پس از فيس‌بوك تويتر هفتمين وب سايت پربازديد جهان و دومين شبكه اجتماعي پربازديد است. اينستاگرام در مكان نهم قرار دارد. هر كاربر بطور ميانگين ۱۱ دقيقه در فيس‌بوك ، ۹ دقيقه در توييتر و شش دقيقه در اينستاگرام است.

طبق آمارها، استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي براي كار هم افزايش يافته است. حدود ۸۰۰ ميليون نفر در جهان كه حدود يك چهارم كل افراد فعال در شبكه‌هاي اجتماعي است به شبكه‌هاي اجتماعي رويكردي تجاري دارند. يا كالايي را عرضه مي‌كنند يا كالايي را انتخاب مي‌كنند يا دنبال كار هستند و انواع روش‌هاي ديگر تجاري.

دو وب‌سايت يكي به زبان چيني و ديگري با زبان روسي نيز در ميان ۹ وب سايت محبوب جهان هستند. Baidu.com يك موتور جستجوگر چيني است كه به لطف فيلتر بودن گوگل در چين و به دليل جمعيت زياد اين كشور توانسته است چهارمين وب سايت جهان باشد.

موتور جستجوگر ياهو در مكان ششم قرار دارد و موتور جستجوگر Yandex.ru كه به زبان روسي است در مكان هشتم است.

سايت ويكي‌پديا هم در مكان پنجم پر بازديد‌ترين سايت جهان قرار دارد.

در ميان محبوب‌ترين پيام‌رسان‌ها همچنان واتس آپ پيشتاز است. اين پيام رسان در ۱۳۳ كشور جهان محبوب‌ترين است در ۷۵ كشور فيسبوك مسنجر و در ۱۰ كشور وايبر محبوب‌ترين است. تلگرام در سه كشور از جمله ايران محبوب‌ترين محسوب مي‌شود.

در ميان شبكه‌ها اجتماعي اينستاگرام به سرعت در حال رشد تجاري و تبليغاتي است. در ميان آي‌دي‌هاي اينستاگرام هم به ترتيب اينستاگرام ، كريستيانو رونالدو و سلنا گومز محبوب‌ترين هستند.

در ميان محبوب‌ترين كانال‌هاي يوتيوب كانال PewDiePie با نزديك به ۸۱ ميليون مشترك ، T-Seriesبا حدود ۸۰ ميليون مشترك و 5Minute Crafts با ۴۶ ميليون مشترك در مكان‌هاي اول تا سوم قرار دارند.

بازديد فيلم‌هاي كانال PewDiePie به بيش از ۲۰ ميليارد بار مي‌رسد. و پر بازديدترين فيلم اين كانال ۱۲۸ ميليون بار ديده شده است.