شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برنارد شاو: رفع فساد از جامعه آسان نيست
یکشنبه، 19 بهمن 1399 - 15:25 کد خبر:37046
جورج برنارد شاو درام نويس، انديشمند و شخصيت ايرلندي تبار هوادار سوسياليسم در فوريه 1937 كه دغدغه از انتخابات بعدي انگلستان وجود داشت در مصاحبه اي كه نظر اورا در اين زمينه خواسته بودند گفت: برويد از كساني كه مي خواهند نامزد شوند بپرسيد كه چرا متقاضي و داوطلب خدمت عمومي (به مردم و كشور) هستند كه مستلزم فداكاري، تحمل زحمت و مشقّت بسيار و قبول انواع خطر است.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جورج برنارد شاو درام نويس، انديشمند و شخصيت ايرلندي تبار هوادار سوسياليسم در فوريه 1937 كه دغدغه از انتخابات بعدي انگلستان وجود داشت در مصاحبه اي كه نظر اورا در اين زمينه خواسته بودند گفت: برويد از كساني كه مي خواهند نامزد شوند بپرسيد كه چرا متقاضي و داوطلب خدمت عمومي (به مردم و كشور) هستند كه مستلزم فداكاري، تحمل زحمت و مشقت بسيار و قبول انواع خطر است.

 

اگر استدلال آنان، شما (روزنامه‌نگاران ) و مردم را قانع كرد كه نامزدهاي شايسته اي هستند، در مطالب خود ـ غير مستقيم ـ مردم را از وضعيت نامزدها روشن سازيد تا در هر حوزه بهترينشان را انتخاب كنند.

 

اگر يك فرد به خاطر جوياي نام مي خواهد نماينده جامعه شود كه در حاشيه نشستن و نوشتن انتقاد از كارهاي زيان آور مقامات و نيز دادن اندرز و انديشه براي بهبود امور و تامين رفاه مردم براي جرايد و يا به صورت كتاب و نمايشنامه كه شهرت بيشتر و ماندني تر به بار مي آورد.

 

داشتن مقام عمومي هم كه توليد ثروت نمي كند، مگر با سوء استفاده از مقام و منزلت كه به فساد تعبير شده است و فساد دولتمردان و سياسيون است كه به جامعه سرايت و گسترش مي يابد و رفع فساد از جامعه آسان نخواهد بود.

 

من صوفي نيستم ولي بزرگترين قدرت را هم در كنترل نفس و تسلط بر خويش مي دانم، نه قدرت چند روزه (سلب شدني و چند روزه مصرف) كه مسئوليت فراوان، ناراحتي وجدان و ديدن كابوس در خواب و ... دارد.


شاو كه 26 جولاي 1856 به دنيا آمده بود دوم نوامبر 1950 درگذشت.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com