شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 4 ابزار ديجيتالي كه روابط عمومي را متحول مي‌كنند
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 - 18:49 کد خبر:36998
درحالي‌كه رسانه‌هاي اجتماعي و سرعت‌بالاي نوآوري‌ها را اكثر متخصصان ارتباطات مي‌توانند احساس كنند، ابزارهاي جديدي نيز وجود دارند كه ارزشمند هستند و روابط‌عمومي‌ها مي توانند از آن استفاده كنند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| درحالي‌كه  رسانه‌هاي اجتماعي و سرعت‌بالاي نوآوري‌ها را اكثر متخصصان ارتباطات مي‌توانند احساس كنند، ابزارهاي جديدي نيز وجود دارند كه ارزشمند هستند و روابط‌عمومي‌ها مي توانند از آن استفاده كنند.


در اينجا چهار فرصت از طريق رسانه‌هاي اجتماعي به متخصصان روابط عمومي و كسب‌وكار‌هاي كوچك پيشنهاد شده است:


1. افزايش درآمد براي پوشش رويدادهاي خبري‌ به‌وسيله ويدئو زنده

 

ويديو زنده، قابليتي است كه فيسبوك، اينستاگرام، توئيتر و برخي شبكه هاي ديگر ارايه مي دهند. پخش و ارسال ويدئوهاي زنده يك‌راه بسيار خوب براي اعلام و انتشار يك خبر يا رويداد به دنبال كنندگان و علاقمندان است.


ارسال ويدئوهاي زنده (محتواي ويدئو) يكي از بزرگترين روش‌هاي پخش آنلاين در فيسبوك است كه حدود 500 ميليون نفر آن را تماشا مي‌كنند.


براي پوشش رويدادهاي تان مي توانيد از اپليكيشن هايي مانند فيس‌بوك زنده (facebook live) يا پريسكوپ توئيتر استفاده كنيد و به مخاطبانتان يك فرصت جديد براي ارتباط با برند مورد علاقه شان بدهيد. همچنين شما مي‌توانيد با استفاده از ويدئوهاي زنده به گزارشگران و سازمان‌هاي خبري در قسمت‌هاي مختلف جهان دسترسي داشته باشيد.


ويدئوهاي زنده مخصوصاً مي‌تواند براي ارتقاي رويدادهاي آتي يا رونمايي از محصولات جديد كمك‌كننده باشند. در سال 2016، شركت جنرال موتور از اولين برندهاي خودروسازي بود كه از لايو فيس‌بوك براي معرفي مدل خودرو جديدش استفاده كرد.


2. استفاده از صداي ديجيتال و محتواي صوتي

 

امروز توليد محتواي صوتي اهميت زيادي پيدا كرده و كسب و كارها بدينوسيله مي توانند وارد دنياي رسانه‌هاي اجتماعي صوتي شوند و اگر داراي برنامه باشند مي توانند به عنوان رهبر فكري در حوزه تخصصي خودشان ظاهر گرديده و ارتباط خود با مخاطبان را توسعه دهند.


3. بروز رساني‌هاي بلادرنگ

 

بروز رساني‌هاي مداوم به‌ويژه در ارتباطات بحران امري كليدي هستند.


اگر مي خواهيد در عصر ديجيتال يك بحران را مديريت كنيد، براي اين كار شما بايد يك سياست ارتباطات بحران با قاب‌هاي زماني مشخص داشته باشيد.


صداقت را در مركز ارتباطات بحران خود قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه سخنگو بيشترين اطلاعات به‌روز را دارد. در اين صورت مردم به‌جاي منابع بيروني كه ممكن است اطلاعات نادرست را به اشتراك بگذارند، به رسانه‌هاي اجتماعي شما مراجعه خواهند كرد.


4. وب‌سايت خود را توسعه دهيد تا مشتريان جديد جذب كنيد.


مطمئن شويد كه وب‌سايت تان از طريق محتوايش مي‌تواند پاسخگوي سؤالات مشتريان تان باشد.


از خودتان بپرسيد مشتريان تان چه اطلاعاتي نياز دارند تا مشكل شان حل شود؟



منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)