شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اغلب كاركنان روابط عمومي بخش زيادي از وقت خود را صرف نشر اطلاعات درباره تحولات و رويدادهاي روزمره داخلي سازمانهاي خود ميكنند. اين رويدادها ميتواند شامل موارد زير باشد:
1. انتصاب، ترفيع يا بازنشستگي مقامات مهم سازمان.
2. نشر فصلنامه يا گزارش مالي ساليانه.
3. اطلاعات در مورد خدمات همگاني.
4. تغييرات معمول يا اصلاحاتي كه در توليد، فرايند كار و يا نوشتههاي عادي شركت روي داده است.
اين اطلاعات از چنان اهميتي كه جهان را تكان دهند برخوردار نيستند، اما بايد انتشار يابند، زيرا اشخاص معيني هميشه علاقهمندند تا از آنها آگاه شوند و ضمناً پخش آن به حفظ شهرت و معروفيت سازمان تان در نزد رسانهها كمك خواهد كرد. عوامل اساسي انتقال مؤثر اين اطلاعات، وضوح و كارآيي آن است.
به طور كلي بهترين راه اين است كه با اين رويدادهاي معمول مانند خبري تازه برخورد كرد و همان قالب استاندارد اطلاعيه خبري را در پخش آن به كار گرفت.