شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : طرحي نو در اندازيد
دوشنبه، 17 دی 1397 - 08:00 کد خبر:36409
شايد بگوييد همه ما محكوم به از پيش تعيين شده ها هستيم. اما من اين را قبول ندارم. همه ما محكوم نگرش رفتار و برخوردهايمان هستيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| وقتي در جايي مشغول به كار مي شويد معمولا در پايين ترين سطح قرارداريد و از همان پايين و با احترام و هيبت به سطوح بالاي مديريت خيره مي شويد. روال كار به اين ترتيب است كه شما كار مي كنيد ، تجربه مي آموزيد، به مدارج بالاتر دست مي يابيد و پير و بازنشسته مي شويد. افراد عاقل و زيرك اين مراحل را به سادگي طي نمي كنند.


شايد بگوييد همه ما محكوم به از پيش تعيين شده ها هستيم. اما من اين را قبول ندارم. همه ما محكوم نگرش رفتار و برخوردهايمان هستيم.


يك بازيگر ماهر "قوانين كار" هرگز به طور اتفاقي و با ابهام و ترديد به جايي نمي رسد. همه كارهايش حساب و كتاب دارد، طرح دارد، نقشه دارد و نقشه اش را براساس حركت از نقطه A و رسيدن به نقطه B و حتي بالاتر از آن رسيدن به نقطه Z ،طراحي كرده است. پس مي بينيد كه هيچ موفقيتي ، تصادفي و باري به هر جهت به دست نمي آيد.


يك انسان عاقل منتظر معجزه نمي ماند؛ دست روي دست نمي گذارد تا شايد اتفاقي بيفتد. منتظر نمي ماند تا دست سرنوشت برايش كار كند .روي پاهايش محكم مي ايستد و خودش سرنوشتش را رقم مي زند .انتخاب و اختيار با شماست.


خب ، حالا در اداره شما روند و تغيير و تحول چگونه است ؟ چگونه مي توان پيشرفت كرد و ارتقاء پيدا كرد؟ آيا تا حالا به ان فكر كرده ايد؟ آيا آن را مورد مطالعه و بررسي قرارداده ايد؟ سوابق همكاران سابق خود را در آوريد. اگر لابلاي پرونده ها فرصتي يا شانسي را پيدا نكرديد خب، خودتان آن را بسازيد. البته كمي غير قابل اعتماد مثل يك قمار مي ماند ، تمام زندگي يك قمار است. از كجا مي دانيد شايد برد با شما باشد.


جدولي از تغيير و تحولات تهيه كنيد:
- مراحل رشد و رسيدن به مدارج عالي را علامت بزنيد
 

- حالا به پايين ترها نگاه كنيد و مراحل آنها را هم علامت بزنيد


- كليه مراحل مياني را طراحي كنيد.


- جايگاه و محل خودتان را هم علامت بزنيد.


- حال مسير حركت را از جايگاه خود به سمت بالا تعيين كنيد و سپس طبق علامتهاي راهنما حركت كنيد و با اطمينان پيش رويد. در حين انجام كاري مي توانيد فهرستي از مهارتها و تجربيات لازم را تهيه كنيد تاسريع تر به مقصد برسيد.


- حالا مي توانيد آموخته هايتان را گرد آوري كنيد تا در موقع لزوم به شما كمك كند و مي توانيد همه آنها را پشت طرح درازمدت پنج ساله خود يادداشت كنيد.

كلام آخر:
براي پيشرفت و موفقيت بايد خمير مايه همت و پشتكار داشته باشيد.

منبع: صد قانون كار