شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مزاياي تبليغات بنري آنلاين
چهارشنبه، 12 دی 1397 - 00:03 کد خبر:36359
در اين مطلب مي‌خواهيم شما را با انواع تبليغات بنري آنلاين، كه يكي از مرسوم‌ترين روش‌هاي تبليغ در فضاي وبسايت‌ها است، آشنا كنيم و مزاياي آن را نسبت به تبليغات بنري سنتي بررسي كنيم. ما با همراه باشيد.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| يكي از بي‌شمار مزايايي كه دنياي گسترده‌ي وب در اختيار ما قرار داده‌ است، ديده‌شدن و امكان معرفي كم‌هزينه، گسترده و مؤثر خدمات و تخصص‌مان به افراد است. شما با هر تخصص و حرفه‌اي كه داريد، مي‌توانيد به‌سادگي مشتريان خدمات‌تان را با تبليغات آنلاين، به‌صورت هوشمند پيدا كنيد و در كنار ديده‌شدن، با اطلاعاتي كه اين تبليغات در اختيار شما قرار مي‌دهد، درراستاي ارتقا كسب‌‌وكار و افزايش بهره‌وري‌تان، اقدام كنيد. در اين مطلب مي‌خواهيم شما را با انواع تبليغات بنري آنلاين، كه يكي از مرسوم‌ترين روش‌هاي تبليغ در فضاي وبسايت‌ها است، آشنا كنيم و مزاياي آن را نسبت به تبليغات بنري سنتي بررسي كنيم. ما با همراه باشيد.


تبليغات بنري چيست؟
تبليغات بنري، به انواع تبليغات گرافيكي در وبسايتهاي اينترنتي گفته مي‌شود كه به‌صورت عكس ثابت، گيف (GIF) يا اِچ‌تي‌اِم‌اِل۵ (HTML5) هستند؛ اما شما اين تبليغات را به‌صورت قطعات مستطيلي گرافيكي ثابت يا متحرك در ابعاد مختلف مي‌بينيد كه در قسمت‌هاي مختلف وبسايت‌ها قرار گرفته‌اند و به معرفي كسب‌وكاري پرداخته‌اند يا شما را براي شركت در كمپين‌ها، مسابقات، استفاده از طرح‌هاي تخفيفي در جشنواره‌ها يا استفاده از انواع خدمات ترغيب مي‌كنند. معمولا كاربران با كليك بر بنرهاي تبليغاتي، به وبسايت تبليغ‌دهنده دسترسي پيدا مي‌كنند. هرچه وبسايتي كه قرار است تبليغ در آن‌جا انجام بگيرد، رتبه بالاتر و مخاطبان بيشتري در فضاي وب داشته‌ باشد، تبليغ شما بيشتر ديده خواهد شد و طبعا بهره‌وري بهتري خواهد داشت. البته كيفيت مخاطبان و نزديك بودن آنها به بازار هدف‌تان را نبايد دست‌كم بگيريد.

تبليغات بنري دو هدف عمده را دنبال مي‌كند. اول اينكه ميزان استفاده از خدمات شما افزايش پيدا كند و در درجه دوم، افراد با خدمات كسب‌وكار شما آشنايي پيدا كنند تا در صورت لزوم، به شما مراجعه كنند كه اصطلاحا به آن آگاهي از برند گفته مي‌شود. ضمن اينكه هر كليك بر بنر تبليغاتي شما، مي‌تواند آمار و اطلاعات مفيدي در اختيارتان قرار بدهد كه با استفاده از آن‌ها، تبليغات‌تان را هوشمندانه‌تر كنيد تا كسب‌وكارتان ارتقا پيدا كند. مثلا مي‌توانيد موضوعاتي را كه مخاطبان، بيشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستند، تفكيك كنيد و روي آنها بيشتر تمركز كنيد. حتي مي‌توانيد مخاطباني را كه وارد وب‌سايت‌تان مي‌شوند، از نظر سني، جغرافيايي، علايق و… دسته‌بندي كنيد و طبق اين اطلاعات برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تري انجام دهيد.


انواع تبليغات بنري آنلاين
صرف‌نظر از خصوصيات گرافيكي بنرهاي تبليغي كه آن‌ها را از هم متمايز مي‌كند، دو نوع عمده بنر تبليغي در فضاي وب وجود دارد:
تبليغات بنري كليكي
تبليغات بنري ثابت


تفاوت اين دو نوع بنر، در نوع پرداخت هزينه براي آن‌ها است. به‌اين صورت كه شما براي بنرهاي كليكي، به‌ازاي هر كليكي كه روي بنر تبليغي انجام گرفته‌ و افراد را به وبسايت شما هدايت كرده‌ است، به وبسايت تبليغ‌كننده پرداخت خواهيد كرد و ساير عوامل، روي ميزان مبلغ پرداختي شما تأثيري نخواهد داشت. در اين حالت بنر شما به‌صورت رندوم، براساس ارتباط موضوعي يا براساس جذابيتي كه دارد به مخاطبان نمايش داده مي‌شود. البته بنرهاي كليكي ريتارگتينگ هم از اين نوع بنرها هستند. هدف اين بنرها تنها مخاطباني هستند كه قبلا به وب‌سايت شما مراجعه كرده‌اند.

اما در بنرهاي ثابت، زمان، عامل تعيين‌كننده در نرخ پرداختي شما به وبسايت تبليغ‌كننده خواهد بود. يعني فارغ ازينكه چند نفر با بنر تبليغاتي ثابت، به وبسايت شما هدايت شده‌اند، تعداد روزهايي كه قرار است تبليغات شما در وبسايت موردنظرتان به‌ نمايش دربيايد، در پرداخت هزينه تبليغات، نقش تعيين‌كننده دارند. در اين حالت، برخلاف تبليغات بنري كليكي، شما اطمينان داريد كه بنر شما به‌صورت ثابت در جايگاه مورد نظرتان نمايش داده مي‌شود.

تبليغات بنري در اينترنت، مزاياي مهمي نسبت به تبليغات فيزيكي و به‌صورت چاپي در مكان‌هاي مختلف دارد. با اين مزايا در ادامه آشنا مي‌شويم:


۱. هزينه كمتر نسبت به بنرهاي فيزيكي
مهم‌ترين مزيت تبليغات بنري آنلاين، نسبت به تبليغات چاپي يا بيلبردهاي بزرگراه‌ها، صرف هزينه كمتر به‌نسبت بهره‌وري آن است. درواقع شما با پرداخت مبلغ كمي، از بسياري از مزاياي تبليغات آنلاين استفاده خواهيد كرد. مزايايي كه مي‌توانيد به‌صورت هوشمندانه‌اي از آن‌ها براي ارتقا كسب‌وكارتان استفاده كنيد. برخلاف تبليغات بنري سنتي كه شما ملزم به پرداخت هزينه طراحي، چاپ و اجاره بيلبورد خواهيد بود، براي تبليغات آنلاين تنها هزينه طراحي و نمايش را خواهيد پرداخت. البته هزينه تبليغات در وبسايت‌هاي مختلف، بسته به موضوعيت و رتبه وبسايت موردنظر و ترافيك ووردي آنها متفاوت است. اما در مجموع هزينه تبليغات آنلاين قابل مقايسه با تبليغات فيزيكي نيست.


۲. انعطاف بيشتر در طراحي جلوه‌هاي گرافيكي
شما در تبليغات چاپي، با محدوديت‌هاي گرافيكي زيادي مواجه هستيد. كيفيت تبليغات چاپ‌شده، از لحاظ عناصر و جلوه‌هاي گرافيكي، رنگ و كيفيت، به‌مراتب كمتر از تبليغات‌هاي آنلاين است. دست شما در تبليغات آنلاين براي هر نوع خلاقيت كاملا باز است. شما مي‌توانيد براي اثرگذاري بهتر بر مخاطب، از تصاوير متحرك (بنر گيف و بنر HTML5)، انيميشن‌ها و ساير جلوه‌هاي ويژه گرافيكي استفاده كنيد كه اين مزيت، به‌ لطف بنرهاي تبليغاتي اينترنتي، براي شما فراهم شده‌‌ است. همه آنچه كه براي استفاده حداكثري از اين مزيت نياز داريد، به‌كار گيري خلاقيت هدفمند در طراحي بنر است.

مهم‌ترين تفاوت آن بحث ثابت يا متحرك بودن بنر است كه در تبليغات چاپي از چنين مزيت بزرگي بي‌بهره‌ايد. علاوه‌بر متحرك بودن، مي‌توانيد به كمك بنرهاي تعاملي (بنر HTML5)، رابطه بهتري با كاربران برقرار كنيد. به‌عنوان مثال، مي‌توانيد محصولات خود را به‌صورت اسلايدري در بنر قرار دهيد تا كاربر با كليك روي اسلايدر آنها را مشاهده كند و بعد از پيدا كردن محصول مورد نظر خود به صفحه مرتبط با همان محصول مراجعه كند.

در نمونه بنر HTML5 زير، امكان انتخاب شهر و زمان سفر را براي مخاطب فراهم شده است تا دقيقا به همان صفحه مرتبط با خواسته‌اش در وب سايت شما وارد شود.

۳. گسترده بودن جامعه آماري تبليغات
از محدويت‌هاي بنر فيزيكي، منحصر بودن به مكان خاص است. شما براي معرفي گسترده كسب‌وكارتان از طريق بنرهاي چاپي، بايد هزينه زيادي بابت چاپ و نصب بنر در مكان‌هاي مختلف بپردازيد. از طرفي، هزينه اجاره بيلبورد و مكان تبليغات را هم به هزينه‌هاي طراحي و چاپ اضافه كنيد. اين مبلغ سرسام‌آور براي تبليغات گسترده، مي‌تواند جايگزين هزينه‌اي بسيار كمتر، اما با ضريب بازديد بسيار گسترده‌تر نسبت به بنرهاي چاپي شود. بله! درست حدس زديد! اين جايگزيني سودمند و بهينه، از طريق تبليغات بنري آنلاين انجام مي‌گيرد. شما با تبليغات اينترنتي، امكان ديده‌شدن توسط طيف وسيعي از افراد، از مكان‌هاي متفاوت را خواهيد داشت. اين مزيت را هم به مزيت‌هاي قبلي اضافه كنيد كه با تبليغات اينترنتي، به حفظ محيط زيست هم كمك كرده‌ايد. هم زباله‌ي كمتري توليد شده‌است و هم از منابع طبيعي استفاده نخواهد شد.


۴. افزايش ترافيك وبسايت شما
شما با به‌كارگيري تبليغات بنري آنلاين، علاوه‌بر معرفي وسيع كسب‌وكارتان و افزايش ميزان درخواست خدمات ارائه‌شده از طرف شما، مراجعه به وبسايت‌تان را هم به‌طرز چشم‌گيري افزايش خواهيد داد. اين افزايش، به بهبود وضيعت وبسايت شما در رتبه‌بندي از نظر گوگل هم تأثير خواهد داشت. هرچه مراجعه به وبسايت شما افزايش پيدا كند و كاربران ارتباط بهتري با وب‌سايت شما برقرار كنند، وضعيت وبسايت شما در موتورهاي جست‌وجو بهبود پيدا مي‌كند. اين هم يكي از مزيت‌هاي قابل اعتنا در تبليغات اينترنتي است كه در كنار باقي مزيت‌ها، به شما سود چشمگيري خواهد رساند. البته فراموش نكنيد طراحي رابط كاربري و به‌طور كلي جذابيت صفحاتي كه كاربران را از طريق تبليغات بنري‌تان به سمت آنها روانه مي‌كنيد بايد همواره بهبود يابد.


۵. در اختيار داشتن آمار بازديدكنندگان
تبليغات فيزيكي، اطلاعات خاصي از مشاهده‌كنندگان به شما ارائه نخواهد داد. اما اين امكان در تبليغات اينترنتي، براي شما فراهم شده‌ است. سرويس‌هاي آمارگير وب، اطلاعات مربوط به بازديدكنندگان تبليغات را ارائه مي‌دهند كه اين اطلاعات، براي شما بسيار سودمند و مفيد خواهد بود. مثلا مي‌توانيد با آمارگيري از اينكه بازديدكنندگان تبليغات شما از چه شهرهايي بوده‌اند، كسب‌وكارتان را شهرهايي كه بيشترين بازديد را از تبليغات‌تان داشتند، افزايش دهيد. يا اينكه چه گروه سني‌اي به تبليغات شما واكنش بهتري نشان داده‌اند تا تبليغات‌تان را براي همان گروه سني، بيشتر بهينه كنيد يا تغييرات لازم براي جلب‌توجه ساير گروه‌هاي سني ديگر را هم در نظر بگيريد. علايق كاربران و رفتار آنها در دنياي وب نكته تعيين‌كننده‌اي است.


۶. اثرگذاري هوشمندانه بر ناخودآگاه مخاطب
افزايش استفاده از خدمات كسب‌وكار شما، تنها هدف تبليغات نيست. يكي از اهداف مهم تبليغات معرفي مؤثر و هدفمند تبليغات به مخاطبان است تا درصورت نياز، بتوانند به شما رجوع كنند تا از خدمات‌تان استفاده كنند. شما در تبليغات اينترنتي، اين امكان را داريد كه با صرف هزينه كم، به‌صورت گسترده خدمات خودتان را به مخاطبان معرفي كنيد و اين گستردگي، باعث اثرگذاري و افزايش شهرت كسب‌وكارتان ميان افراد خواهد شد. استفاده از المان‌هاي گرافيكي مناسب و طراحي حرفه‌اي با دربرگيري هويت برندتان، تاثير قابل توجهي در رسيدن به اين هدف خواهد داشت.


از كجا تبليغات بنري را شروع كنيم؟
براي طراحي و اجراي كمپين تبليغات بنري قبل از هر چيز بايد برنامه‌ريزي كنيد و بهترين و مرتبط‌ترين وب‌سايت‌ها را از نظر كيفيت و اعتبار انتخاب كنيد. قدم بعدي مذاكره براي رزرو بهترين جايگاه متناسب با اهداف و بودجه‌تان است.

اين كار بسيار زمانبر و نيازمند و صبر و حوصله زيادي است. اما نااميد نشويد. راه‌حل بهتري براي كليه اين فرايند وجود دارد و آن هم استفاده از پلتفرم تبليغات‌ آنلاين يكتانت است. در اين پلتفرم شما مي‌توانيد بنر خود را با هر قيمت كليكي كه خودتان مي‌خواهيد با هر ميزان بودجه موردنظرتان، در پربازديدترين و معتبرترين وب‌سايت‌هاي ايراني منتشر كنيد. با كمك پنل كاربري يكتانت، به‌طور دقيق مي‌توانيد ببينيد چند نفر تابه‌حال بنر شما را ديده‌ و با كسب‌وكار شما آشنا شده‌اند و نيز چند نفر به بنر شما علاقه‌مند شده و روي آن كليك كرده‌اند و دقيقاً به همان ميزان براي تبليغ‌تان پرداخت داشته باشيد.

براي آشنايي بيشتر با تبليغات بنري و انواع ديگر تبليغات يكتانت، روي لينك زير كليك كنيد تا از مزاياي هر يك از انواع تبليغات مورد نظرتان به همراه مشاوره رايگان متخصصان اين مجموعه بهره‌مند شويد.

 

منبع: www.chetor.com