شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سال ۲۰۱۸ «مرگبارترين سال براي روزنامه‌نگاران» طي شش سال گذشته
سه شنبه، 11 دی 1397 - 13:39 کد خبر:36346
فدراسيون جهاني روزنامه‌نگاران در گزارشي كه در واپسين روز سال ۲۰۱۸ منتشر كرده مي‌گويد ۹۴ تن از روزنامه‌نگاران و كاركنان رسانه‌ها در سال رو به پايان كشته شده‌اند كه بالاترين رقم جان‌باختگان از سال ۲۰۱۲ به اين سو است.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| فدراسيون جهاني روزنامه‌نگاران در گزارشي كه در واپسين روز سال ۲۰۱۸ منتشر كرده مي‌گويد ۹۴ تن از روزنامه‌نگاران و كاركنان رسانه‌ها در سال رو به پايان كشته شده‌اند كه بالاترين رقم جان‌باختگان از سال ۲۰۱۲ به اين سو است.
 
 بنا به گزارش رسانه ها به نقل از فدراسيون جهاني روزنامه‌نگاران، قتل‌ها و سوءقصدهاي برنامه‌ريزي‌شده، انفجار بمب و حملات مشابه، و درگيري‌هاي مسلحانه، دليل اصلي كشته‌شدن ۹۴ خبرنگار، روزنامه‌نگار و كاركنان رسانه‌اي در سال ۲۰۱۸ بود.
 
 شمار جان‌باختگان ۱۲ نفر بيشتر از آماري‌ست كه همين نهاد در سال ۲۰۱۷ اعلام كرده بود. از سال ۲۰۱۲ به اين سو كه ۱۲۱ تن از روزنامه‌نگاران جان خود را از دست دادند، وضعيت به وخامت سال جاري نبوده‌است.
 
 افغانستان در صدر فهرست «مرگبارترين» نقاط جهان براي كار خبري قرار دارد. در افغانستان دست‌كم ۱۶ نفر كشته شده‌اند. مكزيك، از ديگر كشورهايي كه معمولا در بالاي فهرست قرار دارد نيز با ۱۱ كشته پس از افغانستان قرار گرفته‌است. ۹ روزنامه‌نگار در يمن و هشت تن نيز در سوريه جان خود را از دست داده‌اند كه منطقه غرب آسيا را به خطرناك‌ترين منطقه براي كار خبري تبديل مي‌كند.