شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چهار نكته براي بهبود و توسعه روابط عمومي در سال 2019
شنبه، 8 دی 1397 - 08:00 کد خبر:36294
توسعه روابط عمومي شركت زمان‌گير خواهد بود. شما نياز به يك استراتژي محكم داريد تا به اهدافتان برسيد و به كسب‌وكارتان جهت بدهيد. اگر تحقيقات كاملي داشته باشيد شكاف‌هاي موجود در بازار را شناسايي كرده كه از آن مي‌توانيد براي افزايش كارايي كسب‌وكار خود و از اجزاي حياتي براي توسعه موفق استفاده كنيد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- همراه با سال جديد، احساسي از قدرت و انرژي تازه مي‌آيد، اين دقيقاً همان چيزي است كه شما براي گسترش كارتان در سال جديد نياز داريد.


توسعه چيزي نيست كه يك‌شبه اتفاق بيافتد. نياز به يك برنامه دقيق دارد تا مطمئن شويد كه به نهايت موفقيت دست‌يافته‌ايد. در زير گام‌هاي ضروري براي موفق شدن در كسب‌وكارتان آمده است:


برنامه سال 2018 تان را مرور كنيد
قبل از اينكه براي آينده برنامه‌ريزي كنيد، نياز داريد تا به در ك عميقي از موقعيت فعلي تان برسيد و اينكه شركت تان در سال 2018 چگونه عمل كرده است.
• آيا به هدف‌هايتان رسيده‌ايد؟
• كدام‌يك از استراتژي‌هاي بازاريابي‌تان موفق بوده؟
• چه بازخوردي از مشتريانتان گرفته‌ايد؟
• چه تغييري را مشتريان پيشنهاد داده‌اند؟
• وب‌سايت آناليتيكس را مرور كنيد. كدام صفحه بيشترين فعاليت را داشته و برعكس كدام‌يك زياد موفق نبوده‌اند؟
• تحليل و بررسي رسانه‌هاي اجتماعي را مرور كنيد. كدام پست بيشترين يادداشت را داشته و به اشتراك گذاشته‌شده است؟


شناسايي فرصت‌هاي جديد
بامطالعه اينكه شركتتان چگونه عمل كرده است شما خواهيد فهميد كه چه جاهايي فرصت‌هايتان را از دست ‌داده‌ايد و چه جاهايي شما مي‌توانستيد به‌طور مؤثر پيشرفت كنيد و سود ببريد. اكنون يك‌زمان ايده ال است تا فاصله‌ بين خدماتي كه شما پيشنهاد داشته‌ايد و اينكه نياز به ترقي بيشتري دارند را تشخيص دهيد.


همچنين بايستي اين موضوع را در نظر بگيريد كه رقباي شما چگونه در همين بازه زماني عمل كرده‌اند. تحقيق شما در شناسايي بهترين راه‌ها براي تشخيص كسب‌وكار شما و حفظ و ايجاد اعتماد به مشتريان به شما كمك خواهد كرد.

 

حتما بخوانيد: نگاهي به نكات مهم روابط عمومي در سال 2019

به‌صورت كلي به كسب‌وكارتان فكر كنيد
اگر شما به كسب‌وكارتان از بخش‌هاي مختلف نگاه كنيد به‌جاي يك واحد منسجم، ذهنيت خود را تنظيم مي‌كنيد. شما بايد كسب‌وكارتان را به‌صورت كلي در نظر بگيريد و استراتژي‌هاي واضحي براي همكاري جهت تقويت برند خود توصيف كنيد. شركت‌هايي كه هيچ‌گونه صحبت درون‌سازماني در آن‌ها رخ نمي‌دهد مانند شركت‌هايي كه با يكديگر به‌صورت مشترك كار مي‌كنند موفق نخواهند بود. توسعه موفقيت كسب‌وكارتان مستلزم يك همدلي خاص توسط همه افراد درون سازمان است.


سرمايه‌گذاري خردمندانه در فن�'اوري و خدمات
توسعه كسب‌وكارتان نيازمند برخي سرمايه‌گذاري‌هاي مالي خواهد بود و اين حس را به وجود خواهد آورد كه شما كارهايي كه تخصص نداريد را به بيرون بسپاريد.


براي گسترش كسب‌وكارتان، شايد نياز داشته باشيد يك استعداد جديد را به تيمتان استخدام كنيد. كارمندان شما بزرگترين دارايي كسب‌وكارتان هستند و استخدام اعضاي يك تيم جديد نيازمند زمان و تلاش است. كانديد ايده ال شما نياز دارد به‌اندازه كافي واجد شرايط باشد اما همچنين بايد با فرهنگ و ديد شركت شما هماهنگ شود. براي آينده شركتتان سرمايه‌گذاري مي‌كنيد پس سعي كنيد تا بهترين كانديد را براي آن نقش انتخاب نماييد.


توسعه روابط عمومي شركت زمان‌گير خواهد بود. شما نياز به يك استراتژي محكم داريد تا به اهدافتان برسيد و به كسب‌وكارتان جهت بدهيد. اگر تحقيقات كاملي داشته باشيد شكاف‌هاي موجود در بازار را شناسايي كرده كه از آن مي‌توانيد براي افزايش كارايي كسب‌وكار خود و از اجزاي حياتي براي توسعه موفق استفاده كنيد.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)