شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آمريكا: چيني‌ها فناوري‌هاي ما را مي‌دزدند!
جمعه، 2 آذر 1397 - 12:21 کد خبر:35723
نماينده ويژه تجارت ايالات متحده، چين را به سرقت جديدترين تكنولوژي و آي‌پي آدرس‌هاي شركت‌هاي بزرگ آمريكايي متهم كرد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نماينده ويژه تجارت ايالات متحده، چين را به سرقت جديدترين تكنولوژي و آي‌پي آدرس‌هاي شركت‌هاي بزرگ آمريكايي متهم كرد.
 
 به گزارش شارا به نقل از ايسنا؛ در حالي گزارش مفصل ۵۳ صفحه‌اي توسط رابرت لايتايزر، نماينده ويژه تجارت و بازرگاني ايالات متحده آمريكا منتشر شده است كه دونالد ترامپ، رئيس جمهور اين كشور قرار است در جريان نشست گروه ۲۰ كه در تاريخ ۳۰ نوامبر لغايت اول دسامبر در بوينس آيرس، پايتخت آرژانتين برگزار مي‌شود، با شي جي پينگ، رئيس جمهور چين ملاقات و گفتگو داشته باشد.
 
 اين اتهامات كه از سوي يكي از مقامات ارشد تجارت و بازرگاني ايالات متحده آمريكا عليه چين وارد شده است، نشان مي‌دهد كه هكرهاي چيني با حمايت دولت اين كشور به سرقت IP آدرس‌هاي شركت‌هاي تكنولوژي مختلف و همچنين فناوري‌هاي بكار رفته موسسات و شركت‌هاي آمريكايي مي‌پرداخته‌اند.
 
 به نظر مي‌رسد كه در بحبوحه جنگ تجاري چين و آمريكا انتشار اين خبر مي‌تواند شعله وري درگيري و كشمكش‌هاي ميان طرفين را بيشتر كند و تنش‌هاي سياسي آنها را بيش از پيش شعله ور كند.
 
 اين گزارش مفصل كه به جزئيات سرقت و تلاش هكرها و مجرمان سايبري چيني به نفوذ و دسترسي به اطلاعات و آي‌پي آدرس شركت‌هاي آمريكايي و همچنين تكنولوژي‌هاي بكاررفته در آنها پرداخته است، ۵۳ صفحه به طول انجاميده است و به صورت دقيق جزئيات اين اقدامات مخفيانه هكرهاي چيني را ذكر كرده است.
 
 بر اساس گزارش وب سايت ژاپن تايمز ، به عقيده بسياري از كارشناسان و تحليلگران، رابرت لايتايزر در حالي اين گزارش را منتشر كرده است كه تنها ۱۰ روز به نشست گروه ۲۰ كه مي تواند منجر به پايان جنگ تجاري و تنش‌هاي سياسي ميان چين و آمريكا شود، باقي مانده است. حالا انتظار مي‌رود جو رواني ايجاد شده تحت تاثير انتشار اين گزارش مفصل باري ديگر آتش درگيري‌هاي ميان اين دو كشور را باري ديگر روشن كند.
 
 در اين گزارش همچنين ذكر شده است كه هكرهاي تحت حمايت دولت چين در ماههاي اخير به انتقال مخفيانه و سرقت اختراعات، فناوري‌هاي نوين و جديدترين تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در شركت‌هاي آمريكايي بزرگ مشغول بوده اند كه اين امر امنيت ملي ايالات متحده آمريكا را به شدت تهديد كرده و به مخاطره مي‌اندازد.
 
 پيشتر نيز چين به انجام حملات سايبري گسترده به زيرساخت‌هاي فناوري در آمريكا و سيستم‌هاي بانكي و اطلاعاتي اين كشور متهم شده بود كه البته مقامات بلندپايه چيني تمامي اين اتهامات وارده را رد و تكذيب كرده بود.
 
 وزارت بازرگاني چين در واكنش به انتشار اين خبر هنوز بيانيه‌اي صادر نكرده است.