شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 21 برند محبوب در اروپا
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 13:36 کد خبر:35687
امروزه آمارهاي متعددي در رابطه با وضعيت برندها منتشر شده است كه در اين بين ميزان محبوبيت آنها همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. وجود نام شركت در بين برندهاي موجود، خود به عنوان يك فضاي تبليغاتي به شما مي رود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امروزه آمارهاي متعددي در رابطه با وضعيت برندها منتشر شده است كه در اين بين ميزان محبوبيت آنها همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. وجود نام شركت در بين برندهاي موجود، خود به عنوان يك فضاي تبليغاتي به شما مي رود. همچنين اين اطلاعات، از جمله منابع مهم تصميم گيري افراد به شما مي رود. به همين خاطر اين امر نه تنها براي صاحبان برند، بلكه براي خريداران نيز از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
 

در همين راستا و در ادامه به معرفي 21 برند محبوب در اروپا، خواهيم پرداخت:


1-اپل
كشور: آمريكا

اپل از جمله برندهاي پيشگام در توليد لوازم الكترونيكي، سخت افزار و نرم افزاهايي است كه به علت عواملي نظير نوآوري هاي هميشگي، منحصر به فرد بودن و كيفيت بسيار بالا بدون شك انتخاب اول هر فردي محسوب مي شود. اين شركت در سال 1977 تاسيس و از سال 2011 هرساله به عنوان ارزشمندترين برند جهان معرفي مي شود. همچنين اپل در سال جاري موفق شده است تا به نخستين برندي تبديل شود كه به ارزشي بيش از يك تريليون دلار دست پيدا كرده است. جالب است بدانيد كه پس از كنار رفتن استيو جابز و روي كار آمدن تيم كوك، كمتر كسي فكر مي كرد كه اپل بتواند جايگاه نخست خود را حفظ كند. با اين حال در حال حاضر و پس از گذشت چند سال، اين برند خلاق همچنان در صدر ارزشمندترين و در عين حال پرطرفدارترين برندها، خصوصا در اروپا قرار دارد.


2-گوگل
كشور: آمريكا

گوگل محبوب ترين مرورگر حال حاضر جهان محسوب مي شود كه توسط لري پيج و سرگئي برين در سال 1988 تاسيس شد. همچنين اين برند چندين قابليت ديگر نظير جي ميل، شبكه اجتماعي گوگل پلاس، ويرايشگر تصوير پيكاسا و سيستم عامل اندرويد را نيز به جهان معرفي كرده است. در حال حاضر نيز گوگل هرساله مجموعه اي از فناوري هاي به روز را معرفي مي كند كه همين امر باعث مي شود تا اين برند هيچ گاه براي مخاطب به موردي تكراري تبديل نشده و بتواند ضمن حفظ محبوييت خود، به افزايش آن نيز اميدوار باشد. با توجه به سرمايه گذاري و فعاليت گسترده اين برند در زمينه هوش مصنوعي، پيش بيني مي شود تا گوگل بتواند در سال هاي آينده در جايگاه نخست ارزشمندترين و در عين حال محبوب ترين برند در اروپا، قرار گيرد.


3-لگو
كشور: دانمارك

لگو را بايد بزرگترين شركت اسباب بازي سازي در جهان دانست كه در سال 1998 توسط اوله كيرك كريستيانسن تاسيس شد. اگرچه حضور اين برن در جايگاه سوم ليست با توجه به اين امر كه جامعه هدف آن ها كودكان است، كمي عجيب به نظر مي رسد. با اين حال واقعيت اين است كه اين برند موفق شده است تا با ارائه خلاقيت در كار خود، جامعه هدف را گسترش داده و به مخاطب حداكثري در تمامي رنج هاي سني دست پيدا كند. براي مثال اين شركت اخيرا در دنياي سينما و ساخت انيميشن نيز فعاليت هاي گسترده اي را داشته است كه خود نه تنها سودآوري بالايي را به همراه داشته، بلكه باعث تبليغ جديدترين محصولات آن نيز شده است. بسياري راز موفقيت بسيار بالاي اين برند خوش فكر را در درك درست آن ها نسبت به بهترين زمان اعمال تغييرات دانسته كه باعث شده است تا در هر زماني بتوانند محبوبيت خود را حفظ كنند.


4-بي ام و
كشور: آلمان

اين شركت را بايد از جمله بزرگ ترين و باسابقه ترين برندهاي خودروسازي در جهان دانست كه در سال 1916 توسط فرانتس يوزف پوپ تاسيس شد. موفقيت اين برند به ميزاني غير قابل باور بوده است كه توانسته تا دو ابر برند ميني و رولز رويس را نيز به زيرمجموعه خود اضافه كند. با توجه به سخنراني اخير هارالد كروگر(مدير اجرايي بي ام و) و برنامه اين برند براي بهبود محصولات خود، پيش بيني مي شود كه تا چندين سال آينده نيز اين برند همچنان بازار اروپا را در دست داشته باشد كه خود دستاوردي بزرگ محسوب مي شود.


5-آديداس
كشور: آلمان

آديداس بزرگترين شركت توليدكننده لوازم ورزشي در اروپا و باسابقه ترين آن ها محسوب مي شود كه در سال 1948 توسط آدولف داسلر تاسيس شد. اگرچه امروزه نبردي جدي ميان اين برند با رقيب هميشگي آن(نايك) وجود دارد، با اين حال از نظر سابقه و قدمت، اين برند آديداس است كه حرف اول را مي زند و بسياري علت ماندگاري آن را حداقل در اروپا، در همين نكته مي دانند. جالب است بدانيد كه برند پوما نيز توسط برادر وي رودولف اداره مي شود و برند ريبوك، زيرمجموعه آديداس محسوب مي شود. در سال 2018 اين برند تغييرات مناسبي را صورت داده است كه از ميان آن مي توان به توجه بيش تر به وسايل ورزشي مخصوس بانوان اشاره كرد كه خود باعث شده تا بتواند به يك پيروزي در برابر نايك دست پيدا كند. به همين خاطر نيز پيش بيني مي شود كه جايگاه مطلق آن در بازار اروپا حداقل براي چند سال آينده تضمين شده باشد.


6-شنل
كشور: فرانسه

شنل را بايد برترين برند مد زنانه دانست كه در سال 1909 توسط گابريل كوكو شنل تاسيس شد. با توجه به تنوع محصولات و قرار گرفتن اين شركت در رده برندهاي لوكس، شنل همواره نخستين انتخاب زنان خصوصا در كشورهاي پيشرفته اروپا محسوب مي شود. اين برند همواره در زمينه استفاده تجاري از زنان مشهور جهان، سرآمد بوده است كه از جمله موفق ترين آن مي توان به استفاده از مرلين مونرو به عنوان مدل تبليغاتي خود، اشاره كرد كه به نوعي باعث شد تا اين برند بتواند به محبوبيتي جهاني و طرفداراني بي شمار دست پيدا كند.


7-تسكو
كشور: انگلستان

تسكو را بايد پس از ابر برند والمارت، به عنوان دومين شركت خرده فروشي در جهان دانست كه در سال 1919 توسط جك كوهن تاسيس شد. تنوع كافي، وجود نمايندگي هاي بي شمار در كنار ارائه خدمات فوق العاده باعث شده است تا تسكو بتواند خود را به عنوان يكي از 10 برند محبوب اروپا معرفي كرده و قلب بازار آن را به تصاحب خود درآورد.

 

حتما بخوانيد:  برندهاي معروف ايران‌پيش‌بسوي‌انقراض‌كامل


8-آئودي
كشور: آلمان

آئودي از جمله شناخته شده ترين برندهاي خودروسازي در جهان محسوب مي شود كه در سال 1909 توسط آگوست هورش تاسيس شده است. اين برند پس از بي ام و به عنوان دومين برند خودروسازي محبوب اروپا سخته مي شود كه بيانگر موفقيت برندهاي آلماني در اين زمينه است. با توجه به بازار داغ خودروهاي الكترونيكي، مديرعامل اين شركت وعده داده است كه تا سال آينده يك محصول جذاب را در اين زمينه توليد و روانه بازار خواهد كرد كه خود مي تواند جايگاه اين برند را دچار تحولي اساسي كند.


9-فراري
كشور: ايتاليا

فراري از جمله خودروسازهاي صاحب سبك در جهان معرفي مي شود كه در سال 1947 توسط انزو فراري تاسيس شد. تا قبل از ظهور بوگاتي، فراري به عنوان سمبل سرعت نام برده مي شد كه امروزه به عنوان حامي اصلي مسابقات اتومبيل راني معرفي مي شود. در حال حضر نيز بيش از 80درصد سهام اين برند، در اختيار ديگر شركت خودروساز ايتاليايي(فيات) است.


10-پورشه
كشور: آلمان

ديگر برند خودروسازي آلماني، پورشه است كه در سال 1931 توسط فرديناند پورشه تاسيس شده است. با توجه به محبوبيت مدل هايsuv اين برند خصوصا دو مدل ماكان و كاين، پورشه موفق شده است تا در سال جاري به 20درصد سود بيش تر دست پيدا كند كه پيش بيني مي شود تا در صورت حفظ اين آمار، در سال آينده پورشه بتواند به جايگاه بالاتري در ليست خصوصا در رقابت با ساير برندهاي آلماني موجود، دست پيدا كند.


11-ديور
كشور: فرانسه

ديور به مانند شنل، از جمله برندهاي فعال در زمينه مد و پوشاك محسوب مي شود كه در سال 1946 توسط برنارد آرنو تاسيس شده است. زمينه اصلي فعاليت هاي اين برند نيز در رابطه با توليد عطر است كه در اين زمينه مي توان آن را بهترين برد موجود در بازار دانست كه خود عاملي براي محبوبيت آن در سرتاسر اروپا شده است.


12-جگوار
كشور: انگلستان

اين شركت خودروسازي در سال 1922 توسط ويليام ليونز تاسيس شد. از جمله دلايل موفقيت و محبوبيت اين برند، طراحي خاص اتومبيل هاي شخصيت هاي سياسي كشور انگلستان و حضور آن در سري فيلم هاي جيمز باند است كه در كنار كيفيت بالاي محصولات توليدي آن، از جمله مهم ترين دلايل محبوبيت آن در اروپا محسوب مي شود.


13-باركليز
كشور: انگلستان

باركليز موسسه مالي بسيار معتبر و بين المللي است كه در سال 1690 توسط جان فريمه تاسيس شد. اين برند از جمله مهم ترين حاميان مالي مسابقات تنيس و ليگ هاي فوتبال، نظير ليگ انگليس است.
ساير برندهاي موجود در ليست عبارتند از:
14- اس آپ
كشور: آلمان
15-لويي ويتون
كشور: فرانسه
16-هرمس
كشور: فرانسه
17-گوچي
كشور: ايتاليا
18-رنو
كشور: فرانسه
19-بربري
كشور: انگلستان
20-مستركارت
كشور: آمريكا
21-استون مارتين
كشور: انگلستان
 

 

مترجم: امير آل علي, ويل هيلپرن
منبع: businessinsider- فرصت امروز