شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آنچه بايد بدانيم؟/ اطلاع‌يابي‌
چهارشنبه، 7 آذر 1397 - 09:56 کد خبر:35620
روابط عمومي‌ به‌ جاي‌ اين‌ كه ‌مدام‌ از طرف‌ سازمان‌ براي‌ مردم‌ پيام‌ و اطلاع‌رساني‌ كند، سعي‌ دارد نگاه‌ مردم‌ را به‌ سازمان‌ تفسير كرده‌ وآن‌ را در اختيار مديريت‌ سازمان‌ قرار دهد و لذا اطلاع‌يابي‌ را بر اطلاع‌رساني‌ ترجيح‌ مي‌دهد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- گرچه‌ اطلاع‌رساني‌ اصولي‌ از ويژگي‌هاي‌ روابط عمومي‌ كارآمد است‌، ليكن‌ در مفهوم‌ نوين‌ روابط عمومي‌، آنچه‌ اولويت‌ بيشتري‌ دارد، اطلاع‌يابي‌ است‌.

 

به‌ عبارت‌ ديگر، روابط عمومي‌ به‌ جاي‌ اين‌ كه ‌مدام‌ از طرف‌ سازمان‌ براي‌ مردم‌ پيام‌ و اطلاع‌رساني‌ كند، سعي‌ دارد نگاه‌ مردم‌ را به‌ سازمان‌ تفسير كرده‌ وآن‌ را در اختيار مديريت‌ سازمان‌ قرار دهد و لذا اطلاع‌يابي‌ را بر اطلاع‌رساني‌ ترجيح‌ مي‌دهد.


مهمترين‌ شيوه‌ اطلاع‌يابي‌ از افكار عمومي‌، سنجش‌ افكار عمومي‌ است‌. در يك‌ روابط عمومي‌كارآمد اين‌ اقدام‌ از اهميت‌ بسياري‌ برخوردار بوده‌ و بخش‌ مستقلي‌ براي‌ آن‌ منظور مي‌شود.


همچنين‌ اجراي‌ نظام‌ پيشنهادها براي‌ آگاهي‌ از نقطه‌ نظرات‌ اصلاحي‌ كاركنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ به‌ جاي‌ شيوه‌ سنتي‌ و ناكارآمد جمع‌آوري‌ پيشنهادها از طريق‌ صندوق‌هاي‌ نصب‌ شده‌ در ساختمان ها; تحليل‌ محتواي‌ مطبوعات‌ و تحليل‌ تماس ها و مكاتبات‌ مردمي‌، مجاري‌ ديگر اطلاع‌يابي‌ از افكار عمومي‌ داخل‌ و بيرون‌ از سازمان‌ است‌.