شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج روش اثبات شده براي افزايش مخاطب در شبكه اجتماعي اينستاگرام
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 12:39 کد خبر:35555
امروزه اينستاگرام به يكي از شبكه هاي اجتماعي بسيار مهم تبديل شده است. درواقع محيط كاربري و امكانات متعدد موجود در اين شبكه و پشتيباني تيم فيس بوك از آن، باعث شده است تا رشدي بسيار سريع را تجربه كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امروزه اينستاگرام به يكي از شبكه هاي اجتماعي بسيار مهم تبديل شده است. درواقع محيط كاربري و امكانات متعدد موجود در اين شبكه و پشتيباني تيم فيس بوك از آن، باعث شده است تا رشدي بسيار سريع را تجربه كند.

 

با توجه به حضور يك ميليارد كاربر در اين شبكه، بدون شك اينستاگرام محيطي جذاب براي فعاليت تبليغاتي و بازاريابي برندها خواهد بود. با اين حال اين امر تنها زماني نتيجه بخش است كه بتوانيد مخاطبان بي شماري را براي خود به دست آوريد.


در اين رابطه مجله Foundr اخيرا تحقيقاتي را در رابطه با اصول اوليه، ساده و در عين حال كاربردي براي جذب مخاطب بيش تر در اينستاگرام منتشر كرده است. درواقع اگرچه روش هاي متعددي در اين رابطه وجود دارد و مقالات متعددي نيز در رابطه با آن به چاپ رسيده است، با اين حال اغلب روش هاي معرفي شده طي يك آزمايش و تحقيق درست، بيان نشده است.


با اين حال 5 روش معرفي شده از سوي اين مجله، كاملا اثبات شده و كاربردي براي تمامي افراد است كه در ادامه به بررسي آن خواهيم پرداخت.

1-اطلاعات كاملي را در قسمت بيوگرافي درج كنيد
از جمله موارد كه همواره مورد غفلت برندها قرار مي گيرد، درج اطلاعات كم در قسمت بيو است. درواقع شما بايد اين قسمت را به عنوان تابلوي معرفي و نمايش توان خود، محسوب كنيد. به همين خاطر درج اطلاعات محدود، تنها به معناي قدرت و تجربه كم شما است.

 

در اين رابطه توجه داشته باشيد كه لازم است تا در درج اطلاعات اولويت بندي درستي را ترتيب داده و نخست به سراغ موارد مهم تر برويد. همچنين ذكر لينك سايت رسمي و يا صفحه شما در ديگر شبكه هاي اجتماعي نيز از جمله موارد ضروري محسوب مي شود.


همچنين فراموش نكنيد كه در آخر مي توانيد آدرس محل شركت خود را درج كرده و يا چندين پل ارتباطي را تعيين كنيد. در اين رابطه توجه داشته باشيد كه شناخت اجزاي تشكيل دهنده بيو نيز از جمله مواردي است كه عملكرد شما را در جهت درست قرار خواهد داد. براي مثال عكس پروفايل و نام كاربري نيز از جمله اجزاي اين بخش محسوب مي شود كه كم تر كسي نسبت به اين واقعيت آگاه است.

 

به همين خاطر لازم است تا يك تصوير مناسب براي پروفايل صفحه خود انتخاب كنيد كه در اين رابطه لگوي برند، بهترين گزينه موجود محسوب مي شود. همچنين نام كاربري نيز بايد كاملا مرتبط با نوع كسب وكار شما و به صورتي كاملا خلاصه باشد تا افراد در سرچ كردن آن با مشكل مواجه نشوند.

2-يك استراتژي درست براي توليد محتواي خود داشته باشيد
در رابطه با استراتژي توليد محتوا، نمي توان يك دستورالعمل همگاني صادر كرد. علت اين امر به اين خاطر است كه نياز، امكانات و سطح توانايي برندها با يكديگر تفاوت هايي را دارد. با اين حال قواعدي وجود دارد كه با رعايت آن، شانس موفقيت شما به شدت افزايش پيدا خواهد كرد. براي مثال اين امر كه در ابتداي كار خود نياز و اهداف خود را به شكلي واقع بينانه مشخص كنيد، به برنامه ريزي هاي شما چارچوبي درست را خواهد بخشيد.


همچنين لازم است تا به دنبال يك تم منحصر به فرد براي فعاليت هاي خود باشيد تا تفاوت و در عين حال انسجام لازم ميان اقدامات شما شكل گيرد. با اين حال اين اقدامات پايان كار نبوده و لازم است تا ضمن تلاش براي توليد محتواهاي چشم نواز و در عين حال ارزشمند، به تنوع كافي اقدامات خود نيز توجه داشته باشيد.

 

درواقع شما بايد از تمامي امكانات اينستاگرام استفاده كنيد تا در درازمدت نيز جذابيت خود را براي مخاطب حفظ كنيد. براي مثال استفاده از قابليت استوري و ارسال فيلم هاي بلندمدت، دو قابليت جديد و در عين حال كاربردي اين شبكه محسوب مي شود. به همين خاطر نبايد تنها به ارسال پست هاي رايج اكتفا كنيد. همچنين اين امر كه بتوانيد سليقه و الگوي رفتاري جامعه هدف خود را پيدا كنيد، خود به بهبود اقدامات شما كمك بسياري خواهد كرد.


3-فراموش نكنيد كه برگ برنده شما چشم نواز بودن اقدامات خواهد بود
اين امر كه مخاطب از همان ابتداي حضور در صفحه شما، زيبايي فوق العاده اي را مشاهده كند، خود نصف مسير موفقيت شما را شكل خواهد داد. به همين خاطر است كه امروزه برندهاي متعدد، تيمي حرفه اي را براي مديريت صفحات خود استخدام مي كنند. در اين رابطه فراموش نكنيد با توجه به اين امر كه ماهيت اصلي اينستاگرام بر پايه ارسال تصوير شكل گرفته است، بايد حداقل يك عكاس حرفه اي را در كنار خود داشته باشيد.

 

همچنين سرعت پاسخگويي، درگير كردن مخاطب از طريق ايجاد چالش و مسابقه و همچنين ايجاد نظرسنجي هاي متعدد از جمله اقدامات مفيد در اين رابطه محسوب مي شود. در آخر فراموش نكنيد كه براي اين شبكه اپليكيشن هاي جانبي متعددي وجود دارد كه به فعاليت بهتر شما در اين شبكه كمك خواهد كرد. به همين خاطر لازم است تا موارد منتخب آن ها را مورد توجه جدي قرار دهيد. در آخر نيز از ضرورت تعامل با سايرين نيز غافل نشويد. همچنين ساخت و يا بازنشر اينفوگرافي هاي مفيد نيز خود در اين رابطه كاملا سودمند خواهد بود.


4-ساخت ويدئو را كنار نگذاريد
از جمله مواردي كه به صورت روزانه مورد بازديد افراد قرار مي گيرد، ويدئوها هستند. درواقع شما در ويدئو به سطح اطلاعات به مراتب بيش تري در مقايسه با يك تصوير، دست پيدا خواهيد كرد. به همين خاطر لازم است تا آن را كاملا مهم و ضروري تلقي كنيد. اگرچه بازنشر ويدئو هاي موجود و يا حتي ايجاد زيرنويس براي موارد خارجي آن ها، از جمله اقدامات رايج محسوب مي شود. با اين حال فراموش نكنيد كه ايجاد آن از ارزش به مراتب بالاتري برخوردار خواهد بود. در آخر فراموش نكنيد كه فعاليت در امكانات اين شبكه نظير قابليت استوري نيز نيازمند وجود يك برنامه ريزي درست است.


5-آمارها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد
اگرچه اين امر در ابتدا كمي دشوار به نظر مي رسد، با اين حال اينستاگرام امكانات ويژه اي را براي فعاليت برندهاي تجاري در نظر گرفته است. درواقع شما با فعال كردن صفحه تجاري، مي توانيد به آمارهاي بسياري در رابطه با اقدامات خود دست پيدا كنيد كه شامل مواردي نظير نرخ تعامل، بازديد و به اشتراك گذاري است. با اين حال لازم است تا قبل از تغيير صفحه خود، نسبت به موارد و امكانات يك صفحه تجاري، به آگاهي كافي رسيده باشيد تا بتوانيد از آن به خوبي استفاده كنيد.

 

همچنين برنامه هايي نيز وجود دارد كه براي فعاليت تجاري در اين شبكه لازم است تا نسبت به آن توجه كافي را از خود نشان دهيد كه در ادامه به بررسي موارد منتخب آن خواهيم پرداخت.

1-Latergramme
با استفاده از اين برنامه شما مي توانيد به يك زمان بندي دقيق براي ارسال مطالب خود دست پيدا كنيد. با اين حال اين برنامه تنها براي 30 پست نخست رايگان بوده و پس از آن بايد مبلغي را به سازندگان آن پرداخت كرده و آن را خريداري كنيد.


2-Hootsuite
اين برنامه كاربردي كاملا شبيه به مورد قبلي داشته با اين حال عملكرد آن متفاوت است. درواقع با ارسال نوتيفيكيشن شما را از زمان مقرر براي ارسال مطالب، مطلع مي سازد. اين امر در حالي است كه در مورد نخست شما با پيام هايي مستقيم مواجه خواهيد شد.

3-Iconosquare
اين برنامه يك سرويس تجزيه و تحليل محسوب مي شود كه تمامي اطلاعات حساب شما را به صورت آماري منتشر مي سازد.


4-Websta
امروزه ضرورت استفاده از هشتگ در تمامي شبكه هاي اجتماعي به اثبات رسيده است كه در اين بين اين برنامه شما را با محبوب ترين هشتگ ها آشنا ساخته و امكان ارسال تعداد زياد آن ها را فراهم مي آورد.


5-Instagress
برنامه اي است كه به صورت اتومات صفحه هايي را كه شباهت هايي را با فعاليت هاي شما دارند، دنبال و لايك خواهد كرد كه بدون شك كار مديريت صفحه را ساده تر مي كند.


در آخر نيز لازم است تا اپليكيشن هاي موجود براي ويرايش و تهيه عكس ها و فيلم هاي باكيفيت تر را نيز مورد توجه قرار دهيد كه بدون شك جذابيت بيشتري را به اقدامات شما خواهد بخشيد.


مترجم امير آل علي, پاتريك واتمن
منبع: mention - فرصت امروز