شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بررسي ارتقاء گستره فعاليت هاي روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 10:57 کد خبر:35548
تمامي واحدها، مديران و كاركنان آنها با افزايش قابليت هاي مشتري گرايي، در نقش روابط عمومي سازمان عمل كنند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تمامي واحدها، مديران و كاركنان آنها با افزايش قابليت هاي مشتري گرايي، در نقش روابط عمومي سازمان عمل كنند.
 
 اين مطلب را دكتر سالاري در نشستي با حضور تني چند از اعضاي اصلي و علي البدل هيئت مديره سازمان بيان داشت و افزود: امروز مردم با حجم زيادي از پيام‌هاي بيلبوردهاي تبليغاتي و انواع اطلاعات و آموزش ها و توصيه‌هاي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان روبه‌رو هستند، به طوري كه حساسيت آنها نسبت به اين شيوه هاي تبليغاتي به حداقل رسيده و بايد شيوه‌هاي نويني براي اثربخشي فعاليت روابط عمومي سازمان ارائه و اجرا شود.
 
 رئيس سازمان با انتقاد از شيوه هاي سنتي ارتباط گيري با مهندسان و ضعف اعتماد مخاطبان، بهترين روش براي بهسازي اين روند را پرسش از مخاطب، براي پي بردن به نياز هاي وي در اين زمينه دانست.
 
 در اين نشست حاضران به تفصيل درباره ضرورتهاي بنيادين كار روابط عمومي ابراز نظر كردند ،كه از مهمترين آنها ارسال پيام هاي انرژي بخش براي اعضا، اطلاع رساني جامع در زمينه‌هاي گوناگون براي مهندسان از طريق كانال هاي ارتباطي، توجه ويژه به نظرخواهي از مراجعان سازمان، ايجاد زمينه گفتگوهاي بين رشته اي، ارسال پيامك به مالكان در مراحل مختلف شروع تا پايان مسير پرونده آنان در سازمان، تهيه بروشور ها و لوح فشرده براي راهنمايي ارباب رجوع به ويژه در بعد نظارت، تقويت سايت سازمان براي معرفي توانمندي هاي مهندسان، معرفي عملكرد ها و فرآيندهاي سازماني و اتخاذ راهكارهاي مناسب براي دريافت و رسيدگي به پيشنهاد ها و شكايات مراجعان بود.
 
 در ادامه جلسه مدير روابط عمومي سازمان درباره مهم‌ترين محورهاي فعاليت در عرصه هاي اطلاع رساني، تبليغات رسانه اي و ميداني، معرفي مهندسان نمونه و نخبه و پيشكسوت و آثار ماندگار آنان، ارتباط با خانواده هاي مهندسان به عنوان پشتوانه هاي سازمان و اجراي طرح هاي فرهنگ سازي در ميان جوانان و نوجوانان گزارشي ارائه كرد.
 
 در ادامه دكتر افشاني، استاد دانشگاه و متخصص علوم اجتماعي به عنوان مهمان جلسه با اشاره به مشكلات موجود در زمينه‌هاي نظارت بر ساخت و سازها و يا طرح هاي ترافيكي، نياز به پژوهش علمي و ميداني با استفاده از ديدگاه هاي مهندسان را مبناي برنامه‌هاي اعتماد سازي سازمان توصيف كرد و به موازات آن كشف علل قانون گريزي در عرصه ساختمان را ضروري دانست.
 
 وي پيشگام شدن سازمان براي اعتماد سازي عمومي و رفع نقائص را ستود و آمادگي حوزه علوم اجتماعي دانشگاه را براي همكاري در جهت حل علمي اين مشكل اعلام كرد.