شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نگاهي شتابزده به جايگاه روابط عمومي در اداره كل هنرهاي نمايشي
شنبه، 12 آبان 1397 - 14:20 کد خبر:35438
روابط عمومي درواقع ويترين هر سازماني است و نخستين مكاني كه هر ارباب‌رجوعي به گاه كار اداري از آن سراغ مي‌گيرد، بي‌گمان روابط عمومي است. از نظر آكادميك ما شايد تا مقطع دكتري براي اين رشته دانش‌آموخته داشته باشيم. دانشگاه علامه طباطبايي تحصيلات تكميلي ويژه‌اي براي اين رشته دارد و بازار كار هم براي فرهيختگان اين رشته كاملاً فراهم و مهيا است.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) روابط عمومي درواقع ويترين هر سازماني است و نخستين مكاني كه هر ارباب‌رجوعي به گاه كار اداري از آن سراغ مي‌گيرد، بي‌گمان روابط عمومي است.

 روابط عمومي در كار سازمان‌دهي و تشكيلات هر سازماني نقشي اساسي و كارساز دارد. به‌ويژه آنكه اين بخش مسئوليت اجرايي يك سازمان فرهنگي و هنري را داشته باشد كه در اين صورت وظيفه‌اش دوچندان است.


روابط عمومي با افكار عمومي "public opinion" داد و دهشي مستقيم دارد و در سازمان‌دهي هرگونه نهادي جايگاه ويژه دارد. شايد بهترين واژه جايگزين براي روابط عمومي "public Relations" اصطلاح مردم‌داري باشد. روابط عمومي درواقع بايد مردم‌سرا تلقي گردد و نه يك اداره. ايجاد روابط عمومي آرام‌آرام در تمام اداره‌ها پا گرفته و در دستگاه‌هاي دولتي نيز اداره كل هماهنگي‌ها را از يك جنبه مردم‌داري، روابط عمومي مي‌نامند.
مركز هنرهاي نمايشي بي‌گمان در زمينه روابط عمومي تجربه‌هاي بسياري اندوخته است و چهره‌هاي جوان و آگاه فراواني را به خود ديده است كه در نهايت امروز به اداره كل هنرهاي نمايشي از يك روابط عمومي به‌قاعده، مستحكم و منسجم برخوردار شده است.


روابط عمومي درواقع ويترين هر سازماني است و نخستين مكاني كه هر ارباب‌رجوعي به گاه كار اداري از آن سراغ مي‌گيرد، بي‌گمان روابط عمومي است. از نظر آكادميك ما شايد تا مقطع دكتري براي اين رشته دانش‌آموخته داشته باشيم. دانشگاه علامه طباطبايي تحصيلات تكميلي ويژه‌اي براي اين رشته دارد و بازار كار هم براي فرهيختگان اين رشته كاملاً فراهم و مهيا است.


روابط عمومي يك سازمان مي‌بايست موقعيت‌ها را تشخيص داده و در جهت حل مسائل تلاش كند و همه اين‌ها در صورتي امكان‌پذير خواهد بود كه از كارشناسي قوي و نيروهاي متخصص و كارآمد و توانمند بهره گيرد. غرض من از نگارش اين سطور آن است كه تحول اخير اداره كل هنرهاي نمايشي در انتخاب محسن حسن‌زاده به‌عنوان مسئول روابط عمومي بسيار خجسته و كارآمد است و او با در اختيار گرفتن نيروهاي زبده و آگاهي مانند مريم عباسپور، آرزو عابديني، مهدي يوسفي، زهرا شايان‌فر، بهرام شادان‌فر و مهدي نبي‌زاده في‌الواقع يك اكيپ فرهنگي جمع‌وجور و شايسته را سازمان داده و توانسته با درك لحظه‌لحظه مسئوليت خطيرش در ايجاد ارتباط و تفاهم با مخاطبان را پايه بريزد و بتواند كارنامه‌ روابط عمومي چهل‌ساله‌ اداره كل هنرهاي نمايشي را رنگ و رونقي دوباره و ديگر بخشد.

 

وقتي به كارنامه‌ اين گروه يا "آنسامبل" اداري- هنري نگاه مي‌كنيم اندازه موفقيتش را به‌سادگي درمي‌يابيم. فضاي خوب، كاركنان مهربان و دلسوز، طراحي صحنه و معماري داخلي دل‌نشين و دل‌چسب و مهم‌تر از همه‌ اين‌ها چهره‌هاي پذيرا و مهربان و عطوف كاركنان في‌الجمله اين اداره را در شمار موفق‌ترين ادارات مركز پس از انتصاب آقاي شهرام كرمي مديركل هنرهاي نمايشي ساخته است. درباره روابط عمومي و نقش و جايگاه آن بسا بيش از اين‌ها مي‌توان گفت و نوشت. من فعلاً اما به همين مختصر بسنده مي‌كنم و قدردان فعاليت‌هاي روابط عمومي اكنوني مركز هنرهاي نمايشي هستم.
حديث اهل نظر يك اشارت است / گفتم كنايتي و مكرر نمي‌كنم

 

منبع: سرويس تئاتر هنرآنلاين