شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : واكنش دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت به رفتار تخريبي تلويزيون عليه دولت و پاسخ تلويزيون به اين ادعا
سه شنبه، 8 آبان 1397 - 20:54 کد خبر:35399
جاي تامل است كه يك مقام مسئول در جايگاه خطيري چون شوراي اطلاع رساني دولت از رسانه ملي توقع تريبوني يك طرفه دارد و به نوعي مي خواهد نارضايتي هاي مردم از اوضاع اقتصادي به طور كلي ناديده گرفته شود.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت در واكنش به رفتار تخريبي تلويزيون عليه دولت توضيحاتي را ارائه كرد.

به گزارش ايسنا، در برنامه اين هفته پايش كه به بهانه تحليل فضاي اقتصادي كشور با طرح محورهاي از پيش هماهنگ شده بين مجري و كارشناس برنامه از شبكه يك سيما پخش شد موضوعاتي مطرح گرديد كه حاوي افترا، توهين و نشر اكاذيب نسبت به دولت و مسئولان برخي دستگاههاي اجرايي در سياستگذاري هاي اقتصادي و اجراي برنامه هاي دولت بود به گونه اي كه حاصلي جز بدبيني نسبت به مسئولان و التهاب آفريني و مشوش كردن ذهن مردم نداشت آنهم در زماني كه مردم متاثر از اقدام تروريستي دشمنان در اهواز و همچنين درگير جنگ تمام عيار اقتصادي و رسانه اي بدخواهان نظام هستند.

اين اتفاق در حالي از سوي رسانه ملي صورت گرفته كه مقام معظم رهبري در چند ديدار اخير با مسئولان و كارگزاران نظام كه در اغلب آنها رياست محترم صدا و سيما هم حضور داشته و بعضا مورد خطاب رهبر معظم انقلاب نيز با ذكر نام قرار گرفته است، رسانه هاي كشور و به طور خاص رسانه ملي را به آرامش بخشي، اعتماد و اميد آفريني و همچنين ارائه تصويري درست و منصفانه از فعاليت هاي كشور امر فرموده اند لذا رويه برنامه مذكور و بعضا برخي ديگر از برنامه هاي آن سازمان نه تنها خلاف دستور مقام معظم رهبري بلكه خلاف مصالح و سياستهاي مصوب شوراي عالي امنيت ملي و شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا است.

ضمن اداي احترام و تقدير از تلاشهاي مديران و كاركنان پرتلاش آن سازمان كه دلسوزانه خدمت مي كنند اما بعضا و به صورت محدود پخش برنامه هايي هدفمند مانند پايش را شاهد هستيم كه بر خلاف دستورات و منويات مقام معظم رهبري با نگاهي غيرمنصفانه و جهت دار نسبت به دولت تدبير و اميد عمل مي نمايند طبعا توقعي از گردانندگان و مجريان آن نيست اما از مسئولان دلسوز سازمان صدا و سيما انتظار مي رود تا با تدبير و تصحيح چنين رويه هايي به ويژه در مقطع حساس كنوني، مصالح و منافع ملي را در راستاي كاهش نگراني و التهابات مردم و آرامش بخشي به فضاي عمومي جامعه سرلوحه برنامه هاي خبري و توليدي آن سازمان قرار دهند.

مديركل روابط عمومي رسانه ملي در گفتگو با مهر: از اطلاعيه دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت واقعا تعجب مي كنم!
رنجبران با بيان اينكه صداوسيما پوشش سفر رئيس جمهور را در دستور كار دارد، گفت: در حاليكه بايد مواضع مقتدرانه روحاني را محور قرار دهيم از اطلاعيه دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت تعجب ميكنم.

محمد حسين رنجبران مديركل روابط عمومي رسانه ملي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اطلاعيه ظهر امروز دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت درباره برنامه اين هفته پايش شبكه يك سيما گفت: همه مي دانيم مردم به شدت تحت فشار اقتصادي هستند و انتقادات فراواني به برخي ناكارآمدي ها دارند كه خود مسئولان اجرايي هم به آن اذعان مي كنند و رسانه ملي هم در اين شرايط با تمام توان سعي مي كند روحيه اميد را در جامعه حفظ كند اما اين بدان معني نيست كه به نظرات و تحليل هاي متفاوت كارشناسي نپردازيم و نقد تخصصي نكنيم.

مديركل روابط عمومي رسانه ملي ريشه يابي برخي مشكلات اخيراقتصادي مردم را با زبان كارشناسي در برنامه اي تخصصي تقويت فضاي اميد دانست و گفت: وقتي با زبان كارشناسي نقد و براي آن راهكار ارائه مي كنيم مردم اميدوار مي شوند واز اين كه رسانه صداي آنها را منعكس مي كند آرامش مي گيرند.

وي افزود: رسانه ملي بايد حامي مردم و منعكس كننده مشكلات آنها باشد و توقع برخي آقايان در اين زمينه غيرمنصفانه است.

رنجبران با بيان اينكه از دبيرمحترم شوراي اطلاع رساني دولت بعنوان يك فرد رسانه اي براي تنظيم اين اطلاعيه در زيرمجموعه اش تعجب مي كنم، افزود: آقاي علي معزي كه خود مديرمسئولي يك خبرگزاري خصوصي را به عهده دارد خوب مي داند يكي از مهم ترين رسالت هاي هر رسانه اي بعنوان نماينده افكارعمومي پيگيري مطالبات به حق مردم است.

وي افزود: جاي تامل است كه يك مقام مسئول در جايگاه خطيري چون شوراي اطلاع رساني دولت از رسانه ملي توقع تريبوني يك طرفه دارد و به نوعي مي خواهد نارضايتي هاي مردم از اوضاع اقتصادي به طور كلي ناديده گرفته شود.

مديركل روابط عمومي رسانه ملي يكي از بخش هاي پربيننده و پرمخاطب برنامه پايش را پيگيري مشكلات توليدكننده ها و مردم دانست و تاكيد كرد: آيا بررسي مشكلات مردم و توليد كننده ها و تحليل ريشه اي آنها از منظر كارشناسي توهين و افتراست و آيا تقدير از دو دادستان قوه قضائيه كه در مسير رفع مشكلات مردم و موانع توليد حركت و با متخلفان برخورد كرده اند تخريب دولت به شمار مي رود؟

رنجبران با بيان اينكه برنامه پايش همواره در مسير اميد آفريني حركت مي كند تصريح كرد: در برنامه يكشنبه ها جوان موفق و دربرنامه سه شنبه ها كارآفرين موفق در اين برنامه معرفي مي شوند و هر هفته پنج كسب و كاري كه نوآوري مي كنند به مردم معرفي مي شوند تا آنهايي كه مي خواهند دراين كسب و كارها سرمايه گذاري كنند يا مشاركت داشته باشند از اين فرصت استفاده كنند.

وي افزود: فقط در دوسال اخير كه از سالهاي بسيار سخت اقتصادي كشور بوده است اين برنامه توانسته است با اين برنامه هاي اميدآفرين جوانان بسيار زيادي را كه شغلي نداشته اند به سمت كارآفريني و راه اندازي كسب و كارهاي جديد رهنمون كند كه اين خود يك موفقيت براي كشور است.

رنجبران با بيان اينكه سازمان صدا وسيما دراين چند روز پوشش سفر مهم و حساس رياست محترم جمهوري به مقر سازمان ملل متحد را در دستور كار دارد، گفت : درحالي كه همه ما بايد محور فضاي رسانه اي را مواضع مقتدرانه آقاي رييس جمهوردر سازمان ملل قرار دهيم از چنين اطلاعيه اي واقعا تعجب مي كنم؟!

مديركل روابط عمومي سازمان صدا وسيما ابراز اميدواري كرد همه مسئولان كشور بويژه مسئولان اطلاع رساني دستگاههاي مختلف با سعه صدر و تدبير درجهت افزايش اميد و حل مشكلات مردم حركت كنند.

گفتني است دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت امروز با صدور اطلاعيه اي نسبت به محتواي اين هفته برنامه پربيننده «پايش» اعتراض كرده و آنرا رفتار تخريبي رسانه ملي عليه دولت خواند.