شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روزنامه‌نگار ژاپني پس از سه سال اسارت در سوريه آزاد شد
پنجشنبه، 3 آبان 1397 - 23:13 کد خبر:35344
روزنامه‌نگار ژاپني بعد از آزادي از اسارت در سوريه گفت كه پس از زندگي در «جهنم» به خانه باز مي گردد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روزنامه‌نگار ژاپني بعد از آزادي از اسارت در سوريه گفت كه پس از زندگي در «جهنم» به خانه باز مي گردد.
 
 يك خبرنگار ژاپني پس از سه سال اسارت در سوريه روز پنجشنبه به توكيو بازگشت.
 
 «جومپي ياسودا»‌ خبرنگار ۴۴ ساله ژاپني كه از سال ۲۰۱۵ در سوريه از سوي گروه «النصره» شاخه القاعده اسير شده بود،‌ روز سه شنبه آزاد و به تركيه منتقل شده بود.
 
 اين خبرنگار ژاپني در فرودگاه توكيو مورد استقبال مقامات ژاپن قرار گرفت، اما با رسانه‌هاي حاضر در فرودگاه صحبتي نكرد.
 
 ياسودا پيش از اين در تركيه در گفت‌وگو با تلويزيون NHK ژاپن گفته بود كه پس از سه سال زندگي در «جهنم» حالا به خانه باز مي گردد. او درباره جزييات اسارت خود گفت كه در يك سلول كوچك نگهداري و شكنجه شده است، بارها در زمان اسارت به مناطق مختلف در سوريه منتقل شده اما آخرين بار در «ادلب» استان شمال غربي سوريه نگهداري شده است.
 
 اين خبرنگار تازه آزاد شده در مصاحبه ايي ديگر با شبكه TBS ژاپن عنوان كرد: «من در طول اسارت با يك ترس بي پايان زندگي كردم چون ممكن بود در هر لحظه كشته شوم.»
 
 مقامات ژاپني مي گويند كه قطر و تركيه براي آزادي اين روزنامه نگار نقش‌آفريني كردند، هر چندجزييات بيشتري از اقدامات اين دوكشور اعلام نشده است.
 
 ياسودا از سال ۲۰۰۰ به عنوان خبرنگار خاورميانه كارش را آغاز كرد و سفرهايي را به افغانستان و عراق نيز داشت. او در سال ۲۰۰۴ به همراه سه ژاپني ديگر در عراق به گروگان گرفت شد و پس از آزادي مقالاتي را درباره اسارتش در عراق نوشت.