شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مشكلات مردان در محل كار
سه شنبه، 1 آبان 1397 - 23:27 کد خبر:35325
محيط هاي كار پر از تشويش و مخاطره، از جمله جاهايي است كه جمعيت بيشتري از شاغلين آن، مردان هستند نظير آتش نشان ها، پليس، پرسنل نظامي، معدنچيان، شيفت هاي شبانه بخش خدمات و … شغل هايي كه سلامت مردان را به خطر مي اندازد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) محيط هاي كار پر از تشويش و مخاطره، از جمله جاهايي است كه جمعيت بيشتري از شاغلين آن، مردان هستند نظير آتش نشان ها، پليس، پرسنل نظامي، معدنچيان، شيفت هاي شبانه بخش خدمات و … شغل هايي كه سلامت مردان را به خطر مي اندازد.

تحقيقات جديد نشان داده است مردان حتي در شغل هاي معمولي و بدون مخاطره نيز، به خاطر خصوصيات جسمي و شخصيتي شان از استرس بيشتري برخوردار مي شوند.

سلسله مراتب
مردان دوست دارند در محيطي كار كنند كه وضعيت و موقعيت شان مشخص باشد. مردان احساس راحتي و امنيت بيشتري خواهند داشت اگر احترام و ارزش براي سلسله مراتب وجود داشته باشد.

براي مردان راحت تر است در محيطي با قراردادهاي مشخص و از پيش تعيين شده كار كنند. مردان دوست دارند بدانند هر صدايي يا فرماني چقدر اتوريته يا قدرت دارد. مي خواهند بدانند هر فرد بر چه مقدار از محيط كار، تسلط و اختيار دارند.

مردان از موفقيت و بازدهي خيلي كمتري برخوردار خواهند بود اگر در موسسه ايي كار كنند كه نتوانند « محيط قابل كنترل و فرمان» براي كارمندان و بويژه مردان تدارك ببيند.

هدف
مردان انرژي و علاقه بيشتري از خود بروز مي دهند اگر هدف شان در حين كار مشخص باشد. هر چه هدف دست نيافتني تر باشد انگيزه و تلاش مردان بيشتر بروز مي كند.

متاسفانه يكي از عمومي ترين مسائي كه باعث مي شود مردان از كارشان راضي نباشند يا در آن، رشد نكنند نبودن يك هدف مشخص در محيط كار است.

خودكفايي
مردان براي حل مسائل و وظايف شغلي، بيش از همه به خودشان متكي هستند. براي مردان مهم است كه خودشان كار را به پيش ببرند و جواب نهايي را بيابند.

محيط هاي كار اگر به قدرت كارمندانش و چاره جويي شان بها ندهند باعث سرخوردگي و كاهش انگيزه شغلي، بخصوص در مردان مي شوند.

بازيگر خوب تيم
براي مردان كار گروهي خيلي مهم است و حتما مي خواهند تيم شان برنده شود. براي همين مي خواهند« موقع همكاري، كار خود را به خوبي انجام دهند، دستورات را خوب دنبال كنند، ازمدير تيم به خوبي پشتيباني كنند حتي اگر با روش و تكنيك وي همسو نباشند»

موسساتي كه در آنها كار گروهي و موفقيت جمعي مهم نباشد و مديريتي نداشته باشند كه نقش موثرافراد در كار تيمي را درك و شناسايي كنند به احتمال زياد قادر به شناسايي تلاش هاي فردي مردان نخواهند بود. اتفاقي كه بر تنش روحي و نارضايي شغلي مردان مي افزايد.

برنده اصلي
همه تلاش مردان براي رقابت با تيم هاي ديگر در اين نهفته است كه گروه خودش برنده شود تا به اين تائيد شخصي برسد كه خودش و توانايي هايش، نقش مهمي در پيروزي داشته است. اما وقتي كار گروهي اش، موفق نشود دلايلش را در ديگران يا بدشانسي جستجو مي كند.

اين نوع رفتار بالطبع دوگانه، اگر با وساطت مديريت خردمند، مسير سالمي را طي نكند به غيبت و باندبازي و ايجاد فضاي منفي در محيط كار خواهد انجاميد و محيط كار را براي مردان دشوارتر مي سازد./ مرد