شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : انتخاب يك كانال توزيعي براي مقالات رسانه اي
چهارشنبه، 10 آذر 1400 - 15:20 کد خبر:35096
وقتي مي‌خواهيد به كارتان عموميت دهيد، بايد از چندين راه براي توزيع آن استفاده كنيد. اگرچه، هر كانالي خصوصيات و امتيازات خاص خود را دارد كه بايد هنگام آماده‌سازي مقاله مورد توجه قرار گيرد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اين فصل كانال‌هاي بسياري را براي توزيع مقالات رسانه‌اي در اختيار شما مي‌گذارد. اما اين سؤال باقي است كه «كدام كانال براي مقاله من قابل استفاده است؟» جواب اين سؤال كار ساده‌اي نيست و به مقصود و هدف پيام‌هاي شما و مخاطبان بستگي دارد. در زير به برخي توضيحات اشاره مي‌كنيم:


نامه بهترين و با صرفه‌ترين روش، براي توزيع مقالات به رسانه‌هاي محلي و منطقه‌اي است. پستخانه‌ها براي پست بسته‌هاي رسانه‌اي به مناطق و محله‌هاي مختلف، قابل اطمينان هستند.


دورنگار براي فرستادن خبرهاي فوري، اخطاريه‌ها و پيشنهادهاي فوري به رسانه‌ها مناسب است. روش خوبي براي توزيع تمامي مقالات خبري نيست.


خدمات الكترونيكي بهترين راه براي توزيع خبرهاي اقتصادي به روزنامه‌هاي بزرگ و نشريات خبري اصلي در يك منطقه يا در سطح بين‌المللي است. اعلاميه‌هاي ملي درباره‌ توليدات و محصولات جديد را نيز مي‌توان از طريق خدمات الكترونيكي فرستاد. همچنين رسانه‌هاي جديد، ما را از بسياري از رسانه‌هاي قديمي بي نياز ساخته است.


مؤسسات جايگزيني مقالات براي رساندن اخبار به روزنامه‌هاي محلي و هفته نامه‌هاي كوچك مناسب است، بهترين راه براي فرستادن مقالات مهم است. وقتي مي‌خواهيد اعلاميه‌اي درباره‌ محصولات و توليدات يك سازمان بدهيد.


سي دي‌ها و دي وي دي‌ها بهترين راه براي گرفتن كپي از مقالات است. البته بطور كلي براي توزيع مقالات قابل قبول نيست.


• پست الكترونيكي براي توزيع عقايد خبري به روزنامه‌نگاران و سردبيران و پاسخ به سؤالات رسانه‌ها و فرستادن مقالات خبري خوب است – اما تنها در صورتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه روزنامه‌نگار اين روش را درخواست كند.


سايت‌هاي وب مكاني براي پست مقالات خبري و كپي مقالات براي رجوع احتمالي خبرنگاران به آن است.


شبكه‌هاي اجتماعي و پيام رسان‌هاي موبايلي مكاني مناسب براي پست پيام‌ها، اخبار، اعلاميه‌ها و مقالات خبري براي رجوع احتمالي خبرنگاران به آن و همچنين مخاطبان بطور مستقيم است.


وقتي مي‌خواهيد به كارتان عموميت دهيد، بايد از چندين راه براي توزيع آن استفاده كنيد. اگرچه، هر كانالي خصوصيات و امتيازات خاص خود را دارد كه بايد هنگام آماده‌سازي مقاله مورد توجه قرار گيرد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)