شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست پرزيدنت ترامپ و غول‌هاي اينترنتي مانند گوگل
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 00:59 کد خبر:35072
يكي از مشاوران كاخ سفيد روز سه‌شنبه اعلام كرد دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده قرار است با مديران ارشد شركت‌هاي اينترنتي و شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ آمريكا ديدار و گفت‌وگو كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يكي از مشاوران كاخ سفيد روز سه‌شنبه اعلام كرد دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده قرار است با مديران ارشد شركت‌هاي اينترنتي و شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ آمريكا ديدار و گفت‌وگو كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز به نقل از لري كادلو، اين ديدار احتمالا اواخر ماه جاري ميلادي اكتبر در كاخ سفيد برگزار خواهد شد و ساندار پيچاي مديرعامل شركت گوگل نيز در ميان دعوت شدگان است.

مشاور ارشد اقتصادي رئيس جمهوري آمريكا گفت نشست كوچكي خواهيم داشت كه شركت‌هاي بزرگ اينترنتي و شبكه‌هاي عمده اجتماعي، و برخي كه از آنها ناراضي هستند، در آن شركت خواهند كرد.

در گزارش رويترز به جزئيات بيشتر درباره نشست و دلايل كاخ سفيد براي برگزاري آن اشاره نشده است.

پرزيدنت ترامپ اوايل شهريور ماه از گوگل به دليل آنچه او «غربالگري» نتايج جستجوي اخبار مربوط به خود خواند انتقاد كرد و گفت اين شركت صداي جمهوريخواهان را در فضاي مجازي «سركوب» مي‌كند.

وي چند روز پيش از آن نيز بدون اشاره به نام خاصي گفته بود كه شبكه‌هاي اجتماعي صداي ميليون‌ها نفر را سانسور مي‌كنند، و «مردم بايد بدون سانسور تشخيص دهند چه واقعيت است و چه نيست.»

رئيس جمهوري ايالات متحده پيش از اين اظهارات هم در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز از شبكه‌هاي اجتماعي، به ويژه از فيسبوك و توئيتر، انتقاد كرده و آنها را متهم به قطع صداي كاربران خود كرده بود.

اين غول‌هاي فناوري آمريكايي اتهامات مطرح شده عليه خود را رد كرده‌اند.