شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : محتواهاي تكان‌دهنده؛ دردسر تازه فيس‌بوك
سه شنبه، 3 مهر 1397 - 19:27 کد خبر:34998
شبكه فيس بوك با شكايت جمعي از كاركنانش روبرو شده كه به دليل سر و كار داشتن دائم با تصاوير و ويديوهاي زننده و تكان‌دهنده دچار عارضه‌اي رواني شده‌اند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شبكه فيس بوك با شكايت جمعي از كاركنانش روبرو شده كه به دليل سر و كار داشتن دائم با تصاوير و ويديوهاي زننده و تكان‌دهنده دچار عارضه‌اي رواني شده‌اند.

شبكه اجتماعي فيس‌بوك در آمريكا با شكاياتي روبرو شده كه كاستي‌ها در حفاظت از كاركنان در برابر پيامدهاي مخرب محتواي وب را هدف گرفته است.

به گزارش روزنامه آلماني فرانكفورتر آلگماينه، يكي از كاركنان پيشين فيس‌بوك كه به گفته وكلايش، وظيفه مشاهده و حذف تصاوير و ويديوهاي زننده و مبتذل را بر عهده داشته به دليل ابتلا به ضايعه موسوم به "اختلال استرس پس از سانحه" (PTSD) از اين شركت شكايت كرده است.

كاري نلسون، وكيل اين شاكي فيس‌بوك از دفتر وكالت "برنز چارست" دوشنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر) گفت، اين شاكي كه به صورت پاره‌وقت استخدام شده بود روزانه با هزاران ويديو و تصوير با محتواي سوء استفاده جنسي از كودكان، تجاوز، شكنجه، بريدن سر، خودكشي و قتل بمباران مي‌شد.

نلسون گفت، فيس‌بوك وظيفه‌اش در حفظ امنيت اين كارمند خود را از ياد برد. به گفته او، فيس‌بوك براي پالايش محتواي خود از كارمندان پاره‌وقت استفاده مي‌كند كه با توجه به محتواي تكان‌دهنده اين پست‌ها از آسيب‌هاي "جبران‌ناپذير" رواني ناشي از شغل خود رنج مي‌برند.

فيس‌بوك در پاسخ، ضمن تأييد دشواري‌هاي اين كار گفت: «به همين دليل است كه ما كار حمايت از كاركنان خود را به صورتي غير قابل باور جدي مي‌گيريم.»

فيس‌بوك مي‌گويد، كاركنانش از دوره‌هاي آموزشي ويژه و كمك‌هاي روانشناسي برخوردار مي‌شوند. به علاوه، شركاي فيس‌بوك نيز از اين شركت درخواست چنين دوره‌ها و كمك‌هايي كرده‌اند.

به گفته وكلا، سلنا اسكولا، شاكي اين پرونده از سان فرانسيسكو از ژوئن سال ۲۰۱۷ به مدت نه ماه از طريق يك شركت كاريابي مشاغل پاره‌وقت در فيس‌بوك مشغول به كار شد. او مدتي بعد به اختلال استرس بعد از سانحه مبتلا شد.

دفتر وكالت "برنز چارست" مي‌كوشد شكايتي گروهي از سوي تمامي كارمندان آسيب‌ديده فيس‌بوك تنظيم كند. اين دفتر خواستار تأسيس صندوقي براي آزمايش‌هاي پزشكي و مراقبت‌ از كاركنان اين شبكه اجتماعي است.