شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب برگزيده مؤسسه رسمي روابط‌عمومي (CIPR) منتشر شد/ خلاقيت در روابط عمومي
سه شنبه، 13 شهریور 1397 - 15:16 کد خبر:34796
كتاب "خلاقيت در روابط‌عمومي" تاليف اندي گرين توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر شد. اين كتاب كه مورد تاييد مؤسسه رسمي روابط‌عمومي (CIPR) است در 100 صفحه و چهار بخش تاليف شده و به همه شاغلان روابط عمومي كمك مي كند تا پتانسيل خلاقيت را در خود كشف كنند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كتاب "خلاقيت در روابط‌عمومي" تاليف اندي گرين توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومي انتشارات كارگزار روابط عمومي، اين كتاب كه مورد تاييد مؤسسه رسمي روابط‌عمومي (CIPR) است در 100 صفحه و چهار بخش تاليف شده و به همه شاغلان روابط عمومي كمك مي كند تا پتانسيل خلاقيت را در خود كشف كنند.

 

كتاب حاضر توصيه‌هاي عملي درباره اين كه ارتباط‌گران چگونه مي‌توانند بهترين نتيجه را از خود، گروه و سازمان خود دريافت كنند به دست مي‌دهد و به آن‌ها كمك مي‌كند تا ضمن دست‌يابي به اهداف تعيين‌شده به مهندسي مجدد عملكرد خود بپردازند.


مؤسسه رسمي روابط‌عمومي (CIPR) مدت زماني را با اعضاي مختلف خود صرف كرده است تا با بهره‌گيري از گنجينه تجارب آن‌ها، ابزار حاضر و دستورالعمل‌هاي مفيدي را در طيفي از موضوعات توليد نمايد – تازه‌ترين اثر در اين مجموعه شامل ابزاري در خصوص «پژوهش، برنامه‌ريزي و ارزيابي» و راهنمايي براي كارفرمايان براي «كارآموزي» مي‌باشد.

 

تلفن هاي پخش: 88617576 و 88617577
 

فهرست مطالب
مقدمه 1
پيشگفتار 3
منشور خلاقيت 7

 

بخش اول: نوآوري: اصول كلي
1-1 ما همه خلاق هستيم 9
1-2 منظور ما از نوآور و خلاق بودن چيست؟ 10
1-3 غلبه بر كاهلي ذاتي درون 11
1-4 غلبه بر بهانه من وقتي براي خلاق بودن ندارم: قانون 80:20 11
1-5 بايد شروع به جرقه زدن كنيد 12
1-6 بايد نسبت به در چارچوب انديشيدن خود آگاه شويد 13
1-7 استراتژي تفكر در چارچوب شما 14
1-8 استراتژي و تاكتيك‌ها: تشخيص اين كه چارچوب فكري شما در سلسله‌مراتبي از ديگر چارچوب‌ها قرار دارد 16
1-9 تشخيص اين كه همواره بيش از يك راه وجود دارد 17
1-10 پرورش ايده: تحمل ايده‌هاي مزخرف 17
1-11 دانستن اين كه همه ما دو نوع طرز فكر داريم: انديشيدن قرمز و سبز 18
1-12 دانستن اين كه خلاقيت همانند يك ماشين عمل مي‌ كند: فرايند 5 مرحله‌اي خلاقيت 20
1-13 هر مشكلي كه با آن روبرو هستيد، در يكي از گروه‌هاي زير جاي دارد 24

 

بخش دوم: ابزار نوآوري و خلاقيت شما
2-1 اجمالي 28
2-1-1 ابتدا از ساده‌ترين استفاده كنيد 28
2-1-2 اين شش سوال طلايي چه چيزي، چرا، كجا، كي، چه كسي و چگونه را بپرسيد 29
2-1-3 منفي باشيد 29
2-1-4 پرسش «چرا» را 5 بار تكرار كنيد 30
2-1-5 تحليل پيش از مگر 30
2-1-6 طرح پرسش‌هاي انگيزشي هوشمندانه روابط‌عمومي 31
2-1-7 پرسش‌هاي انگيزشي كلي 33
2-1-8 تريبون 60 ثانيه‌اي 34
2-2 كار مكانيكي با ابزار براي كاوش و خلق ايده‌هاي جديد از دل موقعيتي كه در آن هستيد 36
2-2-1 ماتريس 36
2-2-2 فهرست DNA 37
2-2-3 ويژگي‌هاي برند – چيزي به نام فري سايز وجود ندارد 39
2-2-4 استفاده از يك مدل فرآيند غيرمرتبط 40
2-3 خروج از روزمرگي/ سفر ماجراجويانه ذهني – داشتن نگاه متفاوت 41
2-3-1 واژه/ شيء/ تصوير/ صداي تصادفي 41
2-3-2 استعارات 42
2-4 ابزار استراتژيك 43
2-4-1 تفكر بالا به پايين: مار و پله 44
2-4-2 تفكر پايين به بالا: ايجاد بانك ايده مخصوص به خود 45
2-4-3 براي ديدن «تصوير بزرگ‌تر» يك نقشه ذهني ايجاد كنيد 55
2-5 ابزار ارزيابي 56
2-5-1 اجمالي 57
2-5-2 ابزار ارزيابي كننده 58
2-5-3 پرورش‌دهندگان ايده: 4-3-2-1 عامل ايده – در مرحله بعد با ايده‌هايم چه مي‌كنم؟ 59

 

بخش سوم: مجموعه ابزار نگارش مؤثر و خلاق
3-1 مجموعه ابزار نگارش مؤثر و خلاق شما 63
3-1-1 مديريت متن: رئيس غيرخلاق شما 64
3-1-2 به «رئيس غيرخلاق» خود گوش دهيد 65
3-2 پنجاه و هفت روش سريع براي رسيدن به ايده‌اي براي نوشتن گزارش خبري 66
3-2-1 الگوها – داخلي 71
3-2-2 شما – الگوي خود شما 72
3-2-3 الگوها – بيروني براي ايجاد آراي مختلف 73
3-3 با رويكرد متفاوتي به سراغ داستان خود برويد 73
3-3-1 درس‌هايي از فيلم‌نامه‌ و نمايشنامه‌نويسي 73
3-3-2 استفاده از دو موضوع داستاني: «داود و جالوت» و «رومئو و ژوليت» 75
3-3-3 استفاده از موضوعات پايه در ادبيات 75
3-3-4 شناسايي زواياي مختلف با استفاده از سلسله مراتب نياز مازلو 77
3-3-5 مسيرهاي منتج به مطبوعات تابلوئيد 78

 

بخش چهارم: مديريت گروه خلاقيت و نوآوري
مقدمه 79
4-1 شناسايي وضعيت نگرش حمايتي براي عملكرد خلاق 79
4-2 برقراري تعادل مناسب ميان سهم مهارت مختلف 82
4-3 هدف‌گذاري 85
4-4 مديريت انواع مختلف شخصيت‌هاي خلاق 87
4-5 پروفايل‌هاي خلاق – عينك‌هاي متفاوت تفكر خلاق 92
4-6 طيف روزافزون نرم‌افزارهايي كه به شما براي خلاق بودن كمك مي‌كنند 96