شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اولين دختر نابيناي مصري كه مجري كانال‌ تلويزيون ماهواره‌اي شد
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 23:44 کد خبر:34622
رضوا محمود دختر نابيناي مصري پس از سال‌ها تلاش بلاخره موفق شد تا به عنوان اولين مجري يك تلويزيون ماهواره‌اي در مصر تعيين شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رضوا محمود دختر نابيناي مصري پس از سال‌ها تلاش بلاخره موفق شد تا به عنوان اولين مجري يك تلويزيون ماهواره‌اي در مصر تعيين شود.

به گزارش شارا به نقل از رسانه ها، رضوا از دوران كودكي بر اثر يك اشتباه پزشكي ناشي از افزايش درصد اكسيژن زماني كه در مهد كودك بود، بينايي خود را از دست داد.

نابينايي رضوا مانع ترقي و پيشرفت وي براي يادگيري خواندن و نوشتن و ادامه تحصيل نشد. رضوا از كودكي در يك مدرسه خصوصي نابينايان ثبت نام كرد. سپس با استفاده از خط «بريل» خواندن و نوشتن را ياد گرفت و در نهايت با كسب 98% امتياز در امتحان آخرين سال مرحله دبيرستان به عنوان يكي از موفق‌ترين دانش آموزان فارغ التحصيل در ميان نابينايان مصري انتخاب شد.

رضوا سپس براي ادامه تحصيلات عالي وارد يك دانشكده رسانه‌اي مصري شد و با مدرك ليسانس در رشته رسانه، فارغ التحصيل شد. او پس از فارغ التحصيلي مجري برنامه‌اي به نام «يلا بينا» (با ما بيا) شد، برنامه او بسيار موفق بود و توانست محبوبيت زيادي را در ميان قشرهاي مختلف مصري كسب كند. رضوا از طريق اين برنامه بسيار مشهور شد تا اينكه بلاخره كانال تلويزيوني «ام.دي.سي» كه يكي از كانال‌هاي ماهواره‌اي معروف مصر است اين دختر نابينا را به عنوان مجري براي اين تلويزيون استخدام كرد.

رضوا محمود علاوه بر موفقيت‌هاي پيشين خود در مراحل تحصيلي و برجسته‌گي به عنوان مجري برنامه «يلا بينا»، اكنون عنوان اولين مجري نابيناي تلويزيون در مصر را نيز براي خود كسب كرده است.

رضوا در مصاحبه با العربيه نت، گفته است تشويق و پشتيباني خانواده‌اش، يكي از مهمترين دلايل موفقيت اوست. وي افزود كه مادرش با تشويق وي به حفظ برخي برنامه‌ها و ضبط آنها با صداي خودش، بي‌نهايت به او كمك كرد. تا اينكه او فرصت يافت تا كار مورد علاقه‌اش را پيدا كند.

شوراي ملي زنان مصر از استخدام رضوا محمود در يكي از كانال‌هاي ماهواره‌اي مصري به عنوان اولين مجري نابينا در اين كشور استقبال كرد.

دكتر مايا مرسي، رئيس شوراي ملي زنان، به نمايندگي از تمام اعضاي اين شوراي از رضوا محمود تقدير كرده و از او به عنوان الگويي موفق از سوي دختران نابينا ياد كرده است. او همچنين از مسئولان تلويزيون «ام .دي . سي» براي اتخاذ چنين اقدامي تشكر و قدرداني كرد.