شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راه‌اندازي موقوفاتي ويژه حمايت از رسانه‌ها در سراسر كشور
جمعه، 19 مرداد 1397 - 14:38 کد خبر:34523
مديركل روابط عمومي سازمان اوقاف از ايجاد موقوفه‌ها‌يي براي حمايت از رسانه‌ها در هر استان خبر داد و گفت: از طريق عوايد اين موقوفات و بر اساس نيت قيد شده در وقف مي‌توان به خبرنگاران و اصحاب رسانه خدمات مختلف مادي و معنوي ارائه كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي سازمان اوقاف از ايجاد موقوفه‌ها‌يي براي حمايت از رسانه‌ها در هر استان خبر داد و گفت: از طريق عوايد اين موقوفات و بر اساس نيت قيد شده در وقف مي‌توان به خبرنگاران و اصحاب رسانه خدمات مختلف مادي و معنوي ارائه كرد.

حجت‌الاسلام حسين سليماني مديركل
روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ضرورت مردمي اداره شدن رسانه‌ها گفت: اگر مي‌خواهيم رسانه‌ها به‌صورت مردمي اداره شوند نبايد تأمين مالي آن‌ها از طريق حكومت يا دستگاه‌هاي حاكميتي انجام گيرد بلكه بايد منابع مالي اين مجموعه‌ها نيز مردمي باشد تا با تمام وجود در راستاي مطالبات جامعه و مردم قدم بردارند.

رسانه‌هاي تأثير‌گذار نيازمند منابع مالي پايدار هستند
وي ادامه داد: رسانه‌ داراي نقشي انكارناپذير در شكل دادن به عقايد و باورهاست و بر همين اساس عده زيادي تمايل دارند تا از طريق منابع مالي رسانه‌ها را جهت‌دهي كنند. شايد در زمان فعلي كه رسانه‌هاي معاند در پي تزريق باورها و ترويج رفتارهاي غلط هستند، وجود رسانه‌هايي تأثيرگذار بيش از پيش حس شود و چنين رسانه‌هايي قطعاً نيازمند منابع مالي پايدار هستند.

ايجاد موقوفات رسانه‌اي در ۳۱ استان/ آغاز كار در كردستان و خراسان شمالي
سليماني از برنامه ايجاد 31 موقوفه‌ در حوزه رسانه در كل كشور خبر دارد و گفت: سهم هر استان حداقل يك موقوفه است كه در قالب وقف مشاركتي و با مديريت خود اصحاب رسانه ايجاد مي‌شود. همچنين ما در استان‌هاي كردستان و خراسان شمالي اين موضوع را شروع كرده‌ايم و مديريت كار نيز به عهده خود اصحاب رسانه است.

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف ادامه داد: در قالب وقف مشاركتي ديگر ميزان هزينه مهم نيست؛ همه با هر وسع و تواني كه دارند از هزار تومان تا ميليون‌ها تومان مي‌توانند، كمك كنند.

پرداخت تسهيلات به اصحاب رسانه از عوايد موقوفات
سليماني با بيان اينكه در استان كردستان فقط در يك جلسه بيش از پنجاه ميليون تومان براي وقف رسانه جمع‌آوري شد، گفت: به‌طور مثال از طريق عوايد همين موقوفات و بر اساس نيت وقفي كه انجام مي‌شود مي‌توان به خبرنگاران و اصحاب رسانه تسهيلاتي پرداخت كرد.

مديريت موقوفات رسانه‌اي با رسانه‌ها خواهد بود
وي با اشاره به اينكه مديريت ايجاد موقوفات رسانه‌اي بر عهده اصحاب رسانه است، گفت: اين هديه ما به رسانه‌هاست و از بزرگان عرصه رسانه در هر استان مي‌خواهيم مشاركت كنند و خودشان هم بعد از ايجاد موقوفه برايش متولي تعيين كنند و اين كار به هيچ وجه سازماني نخواهد بود.