شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تشكيل شوراي اطلاع‌رساني براي انعكاس اثرگذاري سيستم بانكي
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 - 10:25 کد خبر:34481
عضو هيئت‌مديره بانك سپه خواستار فرماندهي و تشكيل شوراي اطلاع‌رساني از سوي روابط عمومي‌هاي مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي براي تبيين و تشريح نقش‌آفريني و حضور اثرگذار بانك در عرصه كلان اقتصادي شد.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عضو هيئت‌مديره بانك سپه خواستار فرماندهي و تشكيل شوراي اطلاع‌رساني از سوي روابط عمومي‌هاي مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي براي تبيين و تشريح نقش‌آفريني و حضور اثرگذار بانك در عرصه كلان اقتصادي شد.

به گزارش شارا، مصطفي پرتوافكنان در پانزدهمين جلسه شوراي اطلاع‌رساني روابط عمومي‌هاي مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي كه با حضور سيد مالك حسيني مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي، مديران و كارشناسان روابط عمومي‌هاي بانك‌ها به ميزباني بانك سپه برگزار شد اظهار داشت: در شرايط كنوني لازم است تا فكر و اقدام جدي براي تنوير افكار عمومي در خصوص تلاش بانك‌ها صورت گيرد.

عضو هيئت‌مديره بانك سپه گفت: اكثر پروژه‌هاي بزرگ و استراتژيك اقتصادي كشور با حضور و مشاركت سيستم بانكي به مرحله اجرا درآمده و بي‌ترديد حضور سيستم بانكي فعال و تأثيرگذار، امكان نيل به رشد و توسعه اقتصادي امكان‌پذير نيست.

وي افزود: عدم نقش‌آفريني حرفه‌اي روابط عمومي بانك‌ها باعث شده كه ضعف‌هاي جزئي كه برخي از آنها جزو لاينفك كار در اين بخش به‌حساب مي‌آيد بيش‌ازاندازه بزرگ‌شده و ذهن جامعه نسبت به سيستم بانكي به نادرست و به‌ناحق منفي شكل بگيرد.

پرتوافكنان رسالت روابط عمومي‌ها در شرايط كنوني را بسيار حساس عنوان كرد و اظهار داشت: تيم قوي اطلاع‌رساني از سوي تمامي بانك‌ها بايد وظيفه خبررساني شفاف و صحيح از تلاش‌هاي بي‌بديل و اثرگذار سيستم بانكي در عرصه كلان اقتصادي و خصوصاً رفع نيازهاي مردم را به عهده گرفته و اقدام حرفه‌اي در اين خصوص انجام دهد.

عضو هيئت‌مديره بانك سپه افزود: روابط عمومي بانك‌ها بايد از تمام ابزارهاي اطلاع‌رساني خود به نحو شايسته و حرفه‌اي براي تبيين نقش‌آفريني و تأثيرگذاري بانك‌ها در اقتصاد كشور استفاده كنند.

وي تمركز تمام امكانات و ابزارهاي روابط عمومي بانك‌ها در خصوص يك موضوع و تبيين و تعيين هدف مشخص دراين‌ارتباط را راهگشا دانست و افزود: سياست‌گذاري واحد با توجه به اهداف تعريف‌شده توسط يك مركز فرماندهي مي‌تواند بانك‌ها را در نيل به هدف يادشده و بيان صريح و شفاف واقعيت‌ها به‌منظور تنوير افكار عمومي بيشتر ياري كند.

پرتوافكنان با اشاره به عملكرد درخشان بانك سپه در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و زيربنايي در كشور خاطرنشان كرد: بانك سپه در سال‌هاي 96 و 97 حدود يكصد هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت كرده كه در تاريخ بانك بي‌سابقه بوده است.

عضو هيئت‌مديره بابيان فعاليت‌هاي مختلف بانك سپه در حوزه‌هاي پرداخت وام ازدواج، حمايت از مشاغل خانگي، بهسازي مسكن روستايي، حمايت از زلزله‌زدگان، مسكن آزادگان و جانبازان، پروژه‌هاي بزرگ و زيربنايي، خريد تضميني گندم و حوزه گردشگري تأكيد كرد: در حال حاضر بانك سپه در پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط رتبه دوم و در تأمين مالي پروژه‌هاي مختلف در حوزه گردشگري رتبه اول در نظام بانكي كشور را دارد.

پرتوافكنان با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني فعاليت‌هاي نظام بانكي در سطح جامعه افزود: متأسفانه حجم فعاليت‌هاي عظيم اقتصادي بانك‌ها در جامعه به‌طور مناسب اطلاع‌رساني نشده ولي مختصر ضعف‌ها و نقايص بزرگنمايي مي‌شوند.

عضو هيئت‌مديره پروژه مهم انتقال آب خليج‌فارس را از مهم‌ترين اقدامات زيربنايي بانك‌ها دانست كه با مشاركت چند بانك در تأمين اعتبار اين طرح بزرگ صورت گرفته است.

وي افزود: سهم بانك سپه در اين طرح حدود 7 هزار ميليارد ريال است، با اجراي اين طرح 48 شهر در استان‌هاي مختلف كشور از مزاياي آن برخوردار خواهند شد.