شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درس هاي روابط عمومي كه مي توانيد از جام جهاني بگيريد
شنبه، 23 تیر 1397 - 07:23 کد خبر:34134
جام جهاني شايد در بين ساير رقابت ها بيشترين تعداد تماشاچي را در دنيا داشته باشد. اين مسابقه سي و دو تيم فوتبال برتر دنيا را در شامل مي شود كه بر سر دستيابي به اين جام با هم رقابت مي كنند. اين رقابت همچنين براي كسانيكه در روابط عمومي كار مي كنند در بردارنده نكات مهم توسعه راهبرد روابط عمومي ست.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- جام جهاني شايد در بين ساير رقابت ها بيشترين تعداد تماشاچي را در دنيا داشته باشد. اين مسابقه سي و دو تيم فوتبال برتر دنيا را در شامل مي شود كه بر سر دستيابي به اين جام با هم رقابت مي كنند. اين رقابت همچنين براي كسانيكه در روابط عمومي كار مي كنند در بردارنده نكات مهم توسعه راهبرد روابط عمومي ست.

نقشه بازي اي را طراحي كنيد كه شامل پيش بيني و غلبه بر موانع و اجرا و دستيابي به اهداف است. فراموش نكنيد كه اين برنامه رسانه هاي اجتماعي به خصوص توئيتر را شامل شود. من تعدادي روزنامه نگار را در توئيتر دنبال مي كنم و اين از چند جهت براي من سودمند بوده است. دنبال كردن آن ها باعث مي شود هر روزنامه نگار را بشناسم و در رابطه با خبرهايي كه پوشش مي دهند به روز باشم.


خوب است كه در توئيتر ارتباطات گروهي داشته باشيم. براي مثال اگر با ارباب رجوعاني كه در بخش انرژي يا سلامت كار مي كنند سر و كار داريد هر كدام را در ليستي جداگانه قرار دهيد تا زماني كه وقت داريد بتوايند به اسامي نگاهي بيندازيد.


تيم خود را بشناسيد. به علاوه تيم ارتباطات و بازاريابي داخلي تان، رسانه را نيز به عنوان عضوي از تيم خود بپذيريد كه پيام شما را به گوش ها مي رساند. با كار روزنامه نگاراني كه سعي داريد با آن ها ارتباط برقرار كنيد آشنا شويد. داستان ها و پست هاي لينكداين و توئيترشان را بخوانيد.


رقباي خود را در بشناسيد. آلمان، قهرمان جام جهاني گذشته، اخيرا توسط مكزيك كه تيمي ضعيف است شكست خورد. شكست آلمان بدين طريق نشان مي دهد كه هيچوقت نبايد قدرت خود را دست كم بگيريد. اينكه تيم روابط عمومي شما كوچك است بدين معني نيست كه در افزايش آگاهي عمومي از شركت خود موفق نخواهيد بود.


به حمله و دفاع خوب نيازمنديد. فراموش نكنيد علاوه بر استراتژي جامع ارتباطات به برنامه بحران ارتباطات نيز نيازمنديد. فقط عواقب قانوني نيست كه بايد نگرانش باشيد. اغلب قضاوت هايي كه در دادگاه افكار عمومي بر شما مي شود به اندازه قضاوت هاي دادگاه قانون براي حرفه تان سهمگين است. نتيجه بحران مي توانيد تاثيري عميق بر شهرت و ارزش اقتصادي شركت تان داشته باشد.


بر هدفتان متمركز باشيد. از وسوسه صرفا هدف قرار دادن رسانه هايي كه تيراژ بالا دارند پرهيز كنيد. حواستان باشد مخاطب هدف شما چه كسي است. چون تيراژ روزنامه اي بالاست دليلي بر آن نيست كه خوانندگان آن خريداران خدمت شما هستند. آنقدر روي نويسندگان و گزارش هاي سنتي تمركز نكنيد كه بلاگر ها را فراموش كنيد.


موفقيت هايتان را تبليغ كنيد. براي رقابت و به حداكثر رساندن سرمايه گذاري، روابط عمومي بايد بخشي از تلاشهاي ارتباطي يكپارچه شما باشد. هرگاه از جايگاه خود در روزنامه مطمئن شديد آن از طريق تمام كانال هاي ديجيتالي مانند پست كردن در رسانه هاي اجتماعي و اضافه كردن به اتاق خبر آنلاين تان نشر دهيد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)