شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برندها نيازمند هوش بحراني
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 - 10:59 کد خبر:33873
اگرچه ما در جهان زندگي مي كنيم كه ميلياردها مكالمه در هر روز به صورت آنلاين اتفاق مي افتد و با توجه به اينكه در هر زمان از هر كانال ممكن است بحراني بوجود آيد، يك ابزار مديريت بحران مي تواند به موقع پاسخ دهد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پيشگيري از بحران روابط عمومي با شناسايي نشانه هاي هشدار اوليه شروع مي شود. با تهديد زودهنگام، صاحبان برند مي توانند اقدامات لازم را قبل از اينكه چنين تهديدها به بحران تبديل شوند، انجام دهند.

اين به نظر مي رسد منطق ساده است، اما اكثر مارك ها تلاش مي كنند تا اين كار را انجام دهند، زيرا آنها فقط با يك كانال چندگانه برخورد مي كنند. ميلياردها مكالمه هر روز در اينترنت اتفاق مي افتد. يك ابزار رسانه اي مي تواند به نظارت اجتماعي اشاره كند، اما از لحاظ برداشتن سيگنال هاي بحرانهاي بالقوه كوتاه نمي آيد.

سيستم اطلاعاتي بحران، در مقابل، مي تواند تهديدات را شناسايي كند و هشدارها را به صاحبان مارك ها ارسال نمايد و آنها بلافاصله واكنش نشان مي دهند و بينش هاي عملي را تحت تاثير قرار مي دهند كه بر نظرات عمومي بويژه گفتگوهاي آنلاين. تأثير مي گذارند.

براي جلوگيري از بحران، سازمانها و شركتها (علامت هاي تجاري) نيازمند ابزارهاي قدرتمند هوشمند هستند و با آنها مي توانند به موارد زير دست يابند:

1. تجزيه و تحليل چند بعدي

علاوه بر تجزيه و تحليل مواجهه با رسانه ها، بايد با تجزيه و تحليل عميق مكالمات آنلاين، بتواند احساسات كاربران را تجزيه و تحليل كند.

2. سيستم هشدار هوشمند

هنگامي كه تهديدات شناسايي شده است، مهم است كه صاحبان برند هشدار داده شوند تا بتوانند بلافاصله واكنش نشان دهند.

3. مجموعه داده هاي گسترده

داده هاي جمع آوري شده بايد گسترده و مناسب باشند، از جمله فعاليتها و حسابهاي رسانه هاي اجتماعي و رسانه هاي اصلي به طور يكسان.

4. گزارش هاي بصري

داده هاي ارائه شده در يك قالب بصري آسان است و مي تواند به سازمانها و شركتها (صاحبان مارك ها) كمك كند تا تصميمات به موقع و آگاهانه را در مواجهه با بحران هاي بالقوه به كار گيرند.

 اگرچه ما در جهان زندگي مي كنيم كه ميلياردها مكالمه در هر روز به صورت آنلاين اتفاق مي افتد و با توجه به اينكه در هر زمان از هر كانال ممكن است بحراني بوجود آيد، يك ابزار مديريت بحران مي تواند به موقع پاسخ دهد.
 
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)