شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس مركز ارتباطات و اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي، ضمن تبريك فرارسيدن روز ارتباطات و روابط عمومي راهبردهاي استراتژيك مركز ارتباطات و اطلاعرساني در سال ۹۷ را تشريح كرد.
به گزارش شارا همايش بزرگداشت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي، شامگاه گذشته در شركت راهآهن و با حضور وزير راهوشهرسازي، مديرعامل راهآهن، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي و جمعي از مديران روابط عمومي سازمانها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تيننيوز، رئيس مركز ارتباطات و اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي، با تبريك فرارسيدن روز ارتباطات و روابط عمومي راهبردهاي استراتژيك مركز ارتباطات و اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي در سال ۹۷ را تشريح كرد.
سيد قاسم بينياز اين راهبردها را به شرح زير مطرح كرد:
1- ارتباط با انجمنها بهطور مستمر و معنادار در ابعاد تخصصي و اجتماعي
2- فعال كردن شوراي عالي روابط عموميهاي استاني با محوريت تغيير اقليم و پيوست رسانههاي پروژههاي قابل افتتاح
3. حضور و فعاليت در شبكههاي اجتماعي با منشاء داخلي (آيگپ، گپ، سروش و غيره)
4. توجه جدي به سازماندهي توليد محتوا در روابط عمومي (توليد محتوا بر اساس نظم و هدف تعيين شده و عمل بر اساس برنامه راهبردي و گروه مخاطبان
5. برگزاري جلسات و نشستهاي مشورتي با دبيران سرويس اقتصادي رسانهها و برخي خبرنگاران در موضوعات تعريف شده و مشخص بدون پوشش خبري بهمنظور انتقال حساسيتها و موضوعات موردنظر وزارتخانه
6. برنامهريزي بازديد مديران از رسانهها و توجه به موضوع رسانههاي تخصصي حوزه راه و شهرسازي
7. سازماندهي اطلاعات كامل رسانهها و شبكههاي اجتماعي استاني و توجه جدي به شبكهسازي در استانها براي انتقال موضوعات اجتماعي و تخصصي راه و شهرسازي به ويژه موضوعات بافتهاي ناكارآمد در تردد جادهاي
8. لزوم توجه جدي به تعريف شاخصهاي جديد ارزيابي روابطعموميها و انجام اين مهم در دو بازه زماني يكساله (۱۳۹۶) ششماهه اول (۱۳۹۷) و توجه جدي به موضوع سياستها و راهبردهاي نوين اطلاعرساني در جشنواره روابط عموميها
9. تنظيم شفاف و هدفمند شرح وظايف افراد و فرآيندهاي اداري با هدف جلوگيري از انجام وظايف موازي، فرآيندهاي مستهلك كننده، امكان ارزيابي عملكرد و توجه جدي به ديگر شاخصهاي ارزيابي
10. برقراري ارتباط دو طرف با شهروندان با فعال سازي و استفاده كامل از سايت شهراه (ارتباط شهروندي) با انجام تبليغات و اطلاعرساني در سطح استان
11. توجه جدي به اينفوگرافي، موشن گرافي و عكس نوشته در انتقال پيامهاي وزارت راه و شهرسازي
12. توجه جدي به ايجاد گروه تحليلگران و گزارش گران و يادداشتنويسان حوزه راه و شهرسازي و تشكيل جلسات منظم سازماندهي شده براي هدايت و راهبري اين افراد
بينياز در ادامه سخنان خود محورهاي تخصصي ارزيابي علمكرد روابطعموميها را نيز تبيين كرد و گفت: ارزيابي فعاليتها فرآيندي است كه از طريق آن، برنامهها، اهداف و ماموريتهاي يك سازمان مورد تحليل و بررسي قرار ميگيرد. در ارزيابي، امكان بررسي كمي و كيفي آثار و نتايج عملكردها فراهم ميشود.
وي ادامه داد: بهطور كلي در ارزيابي بازخورد تصميمات و خروجي فعاليتها مشخص ميشود تا در نهايت بتوان آيندهاي بهتر از گذشته، پيشرو داشت
به گفته اين مقام مسئول، با توجه به تنوع فعاليت روابط عموميها، شاخصهايي كه تحقق اهداف، برنامهها و فعاليتها را پايش ميكند بسيار مهم است.
بينياز تصريح كرد: نظارت و ارزيابي اين امكان را فراهم ميكند تا با اصلاح روش، بهرهگيري از تجارب گذشته و اتخاذ شيوههاي جديد، زمينه بهبود، كارآمدي و ارتقاي عملكرد سيستم فراهم شود.
وي همچنين گفت: با اين رويكرد، لازم است ساز و كارهايي در نظر گرفته شود تا با استفاده از شاخصهايي، توانمندي، عملكرد و برنامههاي روابطعمومي موردارزيابي و تجزيه و تحليل قرار گيرد
رئيس مركز ارتباطات و اطلاعرساني وزارت راه و شهرسازي به پيوست شاخصهاي ارزيابي روابط عموميها را بهمنظور دستيابي به دو هدفِ تحليل كمي و كيفي برنامهها، فعاليتها و روشهاي انجام امور ارتباطي و همچنين شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عموميها و ارائه راهكار براي بهبود وضعيت آن در بازه زماني سال ۱۳۹۶ و ششماهه اول ساز ۱۳۹۷ به روساي ادارات كل روابط عمومي استانها ارائه كرد و خواستار تكميل فرمها پيوست و ارسال فرمهاي مربوط به عملكرد سال ۱۳۹۶ تا پايان خرداد سال جاري و فرمهاي مربوط به ششماهه سال ۱۳۹۷ تا پايان مهر امسال شد.