شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استاد ارتباطات دانشگاه تهران مطرح كرد: جهان آينده، حول ارتباطات در گردش خواهد بود
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 16:09 کد خبر:33519
يك استاد علوم ارتباطات گفت: جهان آينده، جهان ارتباطات و روابط عمومي است و اين چالش، بيش از جاهاي ديگر در استان اصفهان احساس مي‌شود.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يك استاد علوم ارتباطات گفت: جهان آينده، جهان ارتباطات و روابط عمومي است و اين چالش، بيش از جاهاي ديگر در استان اصفهان احساس مي‌شود.

به گزارش شارا به نقل از ايمنا، مهدي منتظرالقائم_صبح امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ماه_ در سيزدهمين جشنواره روابط عمومي اصفهان كه در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد، اظهار كرد: بحران آب، انباشت صنايع و همزيستي با حوزه كشاورزي و ساير مشكلات، باعث شده استان اصفهان، اهميت ويژه‌اي در حوزه ارتباطات داشته باشد.

وي با اشاره به شبكه‌هاي اجتماعي و چالش‌هاي آنها افزود: زماني كه سال هاي قبل، در مورد استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي صحبت مي‌شد، ذهنيت امروز در مورد استفاده حداكثري از اين شبكه‌ها وجود نداشت. فيلتر شدن تلگرام هم، بزرگ ترين چالش براي جامعه روابط عمومي نبوده، بلكه استمرار فعاليت پيام رسان‌ها، چالش روابط عمومي خواهد بود.

منتظرالقائم اضافه كرد: اگر روند عملكردي اين پيام رسان‌ها كنترل نشود، بيش از پيش فعاليت روابط عمومي با چالش مواجه مي‌شود.

وي در ادامه صحبت هايش با بيان اينكه "انسان موجودي است شدني" گفت: در مباحث فلسفي، انسان به متعلقات و مضافات توصيف مي‌شود. به عنوان مثال گفته مي‌شود انسان مي‌تواند صنعت ايجاد يا كار ديگري كند، اما به طور كلي انسان بودني نيست، بلكه موجودي است شدني كه استعدادهايش مي تواند به فعليت برسد. ما ديروز چيزي نبوديم كه امروز هستيم و امروز هم تلاش مي‌كنيم تا چيز ديگري شويم.

منتظرالقائم اضافه كرد: اين فرآيند از طريق مبادله معنايي ساده "درون داد، پردازش، برون داد" طي مي‌شود. اين داده ها از طريق چشم وارد و به نظريه تبديل مي شوند و پس از آن، اين داده‌ها را از طريق هنر و راه هاي ديگر به دنياي بيرون انتقال مي‌دهيم.

وي گفت: هر چه درون داد ما از تاريخ، جغرافيا و ساير اطلاعات بيشتري تشكيل شود، برون داد ما صحيح تر خواهد بود.

اين استاد ارتباطات افزود: در طول تاريخ، ابرازها و تكنولوژي‌هايي پيدا شده تا بتوانيم درون داد، پردازش و برون داد خود را گسترش دهيم. زماني كه انباشت داده‌ها در معرض دسترسي ديگران قرار گيرد، اين امكان وجود دارد كه دريافت كنندگان، پردازش‌هاي بهتري داشته باشند.

منتظرالقائم اظهاركرد: بحران‌ها و آسيب‌هاي ناشي از تكنولوژي، به اين دليل است كه به ظروف و ابزارهاي آن، اشراف كاملي نداريم. اين درحالي است كه تمامي اين توليدات در لايه‌هاي مختلف مصرف كنندگان، تاثيراتي خواهند داشت، اما شناخته شده نيستند.

وي افزود: هر جامعه‌اي كه زودتر و جدي تر از آينده آگاهي كسب كند كه چه نوع تكنولوژي مي‌تواند اثرات مثبت‌تري داشته باشد و اين آگاهي را به دستورالعمل تبديل كند، مي‌تواند به طور نسبي، اثرات مثبت در جامعه را افزايش دهد و از اثرات منفي هم جلوگيري كند.

اين استاد ارتباطات گفت: ظرفيت تكنولوژي‌هاي ارتباطي كه در طول تاريخ اختراع شده اند، با يكديگر به شدت متفاوت است و ديگر دنياي رسانه‌هاي رسمي با وجود شبكه‌هاي اجنماعي و رسانه‌هاي غيررسمي از بين رفته است.

وي با اشاره چيستي شبكه‌هاي اجتماعي گفت: اين ها شبكه‌هايي است كه از توده مردم ايجاد شده اند و يك پيام را مي‌توانند به توده‌اي از مردم ارسال كنند.

اين استاد ارتباطات اضافه كرد: امروز يك پيام از سوي يك كشاورز يا يك فرد عادي به انبوهي از مردم با هزينه‌اي كم ارسال مي‌شود، درحالي كه پيش از اين، اين امكان فراهم نبود. در اين فضا، انسان‌ها فارغ از محدوديت مكاني و زماني به هم وصل مي‌شوند.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان هم گفت: نبايد حوزه روابط عمومي را در حد واحد اطلاع‌رساني تقليل دهيم.

كوروش محمدي اظهار كرد: نبايد روابط عمومي را در حد يك ابزار ارتباطي ببينيم، درحالي‌كه اين حوزه، تسهيلگر حوزه مديريتي است و بايد در فرآيند مديريتي از آن استفاده كرد.

وي افزود: مديران روابط عمومي، استراتژيست‌هاي سازمان‌ها هستند و بايد در فرايند كلان مديريتي و تصميم‌گيري‌ها از آنان بهره برد.

اين عضو شورا افزود: جامعه امروز بيش‌ازپيش به فعاليت روابط عمومي‌ها نياز دارد و بايد نقش اين حوزه موردتوجه باشد.