شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شش گام براي پاسخ به اعتراض ها
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 16:19 کد خبر:33464
قبل از اينكه مراجعه كننده شما حرفش را تمام كنم، شروع به پاسخ دادن به وي نكنيد و به وي فرصت كافي براي ارائه توضيح دقيق در مورد نگاه خودش را بدهيد.



1. يپش از پرداختن به اعتراض بخوبي به آن گوش دهيد
قبل از اينكه مراجعه كننده شما حرفش را تمام كنم، شروع به پاسخ دادن به وي نكنيد و به وي فرصت كافي براي ارائه توضيح دقيق در مورد نگاه خودش را بدهيد.

2. يكبار آن را براي مراجعه كننده تكرار كنيد
با تكرار موضوع مورد اعتراض براي مراجعه كننده ضمن دريافت تائيد نسبت به درك خود و يادآوري توجه خودتان به وي، فرصتي مجدد به وي داده ايد تا در صورت نياز گفته ها يا حرف هاي خودش را اصلاح كند.

3. منطق مراجعه كننده را بررسي كنيد
گاهي اولين اعتراض ها از جانب  مراجعه كننده، وضوع اصلي نگراني وي نيست. توصيه مي شود پيش از پرداختن به موضوع اصلي صحبت، قدري در مورد بهانه هاي مطرح شده سوالاتي را بپرسيد تا ببينيد آيا واقعا مسائل مطرح شده اهميت داشته اند و همچنين فرصت بيشتري براي مراجعه كننده جهت طرح مسئله اصلي فراهم كرده باشيد.

4. پاسخ مناسب به اعتراض بدهيد
فراموش نكنيد كه مراجعه كننده اي كه اعتراضي را مطرح مي كند، در واقع در حال بيان ترس خودش از خريد است. مهمترين وظيفه شما در اين مرحله كم كردن آن ترس است.

5. نتيجه را با مراجعه كننده چك كنيد
در اين مرحله بايد از مخاطب بپرسيد كه آيا مسئله وي حل شده؟ سوال وي پاسخ داده شده و …؟ اگر با اطمينان كامل تائيد كرد، مي توانيد به مرحله بعدي برويد.

6. گفتگو را مجددا در مسير درست هدايت كنيد
حالا مشتري يا مراجعه كننده را دوباره به موضوع فروش برگردانيد. اگر در ميان صحبت خود بوديد و مشتري مسئله اي را مطرح كرده بود، پس از حل كردن آن خيلي سريع گفته هاي قبلي خود را خلاصه كنيد و صحبت را ادامه دهيد. اگر صحبت شما هم تمام شده، چك كنيد و ببينيد كه آيا وي مسئله ديگري ندارد؟ و وارد صحبت هاي نهايي شويد.

منبع: www.ibazaryabi.com