شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست هم‌انديشي مديران روابط عمومي‌شهرداري‌هاي شمال و شمالغرب كشور برگزار شد
جمعه، 21 اردیبهشت 1397 - 22:03 کد خبر:33440
نخستين جلسه هم‌انديشي مديران كل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري‌هاي شمال و شمالغرب كشور به ميزباني اردبيل آغاز شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نخستين جلسه هم‌انديشي مديران كل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري‌هاي شمال و شمالغرب كشور به ميزباني اردبيل آغاز شد.

به گزارش ايسنا، در اين همايش دو روزه كه مديران كل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري‌هاي تبريز، اروميه، زنجان، رشت و اردبيل حضور دارند در بخش اطلاع‌رساني و امور بين‌الملل و كارهاي انجام شده در اين حوزه به تبادل نظر مي‌پردازند.

در اين جلسه هم‌انديشي مدير كل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل در سخناني اظهار كرد: ما براي اولين بار ميزباني اين رويداد را در شهر دارالارشاد اردبيل عهده‌دار شديم كه اميدواريم خروجي اين نشست منشا خير و بركت در مسير توسعه شهرها باشد.

«مجتبي لاله» با اشاره به اهداف برگزاري چنين رويدادهايي در سطح منطقه‌اي و استاني خاطرنشان كرد: با توجه به ابلاغ چارت جديد روابط عموميشهرداري‌ها در دو بخش ارتباطات و امور بين‌الملل ما كارهاي خوبي را هدفگذاري كرده‌ايم تا در قالب يك مديريت مناسب شهري بتوانيم به اهداف تعيين شده كه همان تبيين كارهاي شهرداري در حوزه‌هاي مختلف و تقويت بخش اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي افكار عمومي است به سرانجام برسانيم.

وي به برخي فعاليت‌هاي سه سال اخير مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اشاره كرد و افزود: ما در بخش ارتباطات موفق به طراحي و انجام مراحل مختلف راه‌اندازي راديوشورابيل شديم تا بتوانيم اين درياچه بي‌نظير را كه در داخل شهر و به مساحت 200 هكتار به عنوان بزرگترين رينگ پياده‌روي و سلامت شناخته شده است معرفي كنيم.

مديركل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل بيان كرد: استوديوي ويژه راديوشورابيل طراحي شده كه امسال شاهد راه‌اندازي آن خواهيم بود و در كنار آن با همكاري تمامي رسانه‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي، پيام‌رسان‌هاي داخلي و فضاي مجازي سعي در تبيين كارهاي شهرداري در بخش‌هاي مختلف داريم.

لاله به تدارك آرشيو ديجيتال در مجموعه شهرداري با هدف جمع‌آوري تصاوير، توليد فيام‌ها و تقويت بخش سمعي و بصري اشاره كرد و گفت: ما در كنار وظيفه ذاتي خود در يك حركت فرهنگي سعي كرديم تا طرح پاكبان را در ماه محرم با همكاري تشكل‌هاي مردم نهاد اجرايي كنيم كه در استان اصفهان به تبعيت از اردبيل اين طرح در سال گذشته اجرايي و عملياتي شده است.

وي در ادامه به خواهرخواندگي اردبيل با تيساوارش، گنجه آذربايجان، ولگاگراد روسيه و ترابزون تركيه اشاره و تصريح كرد: ما در كنار اين خواهرخواندگي با سركنسول و سفراي كشورهاي همسايه نشست‌هايي را برگزار كرديم تا ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي شهري اردبيل را معرفي كنيم.

مدير كل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل پيشنهاد كرد؛ تا اين نشست‌ها به صورت دوره‌اي در استان‌هاي مختلف برگزار شود و در كنار آن نشست شهرداران شهرهاي شمالي و شمالغرب كشور نيز برگزار شده و در كنار آن دبيرخانه دائمي اين مجموعه نيز فعال شده تا زمينه تبادل تجربيات و مطالبات مردم از طريق مجموعه روابط عمومي‌ها در چنين نشست‌هايي فراهم آيد.

در اين نشست كه به مدت دو روز در اردبيل ادامه خواهد داشت مديران ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري‌هاي استان‌هاي شمال و شمالغرب كشور ضمن بازديد از مناطق تاريخي، مذهبي و گردشگري اردبيل و عمارت تاريخي شهرداري در نشست‌هاي خود به تبادل نظر پرداخته و با محوريت برگزاري نشست‌هاي آينده و راه‌اندازي دبيرخانه اين مجمع رايزني خواهند كرد.

در اين نشست از طرف مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري زنجان مجموعه فاخر تاريخ كهن شهر زنجان به شهردار اردبيل تقديم شد و در كنار آن كليپي از جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي و تمدني شهرهاي اردبيل، رشت و زنجان به نمايش گذاشته شد.