شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 12 نكته كليدي از كنفرانس جهاني روابط عمومي
شنبه، 12 آبان 1397 - 07:17 کد خبر:33437
اتحاد جهاني براي روابط عمومي و مديريت ارتباطات(GA) از 22 تا 24 آوريل در اسلو، پايتخت نروژ، ميزبان كنفرانس جهاني روابط عمومي 2018 بود. اين جلسه بيش از 40 سخنران و مشاركت نمايندگاني از 44 كشور را دربر داشت.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اتحاد جهاني براي روابط عمومي و مديريت ارتباطات(GA) از 22 تا 24 آوريل در اسلو، پايتخت نروژ، ميزبان كنفرانس جهاني روابط عمومي 2018 بود. اين جلسه بيش از 40 سخنران و مشاركت نمايندگاني از 44 كشور را دربر داشت.

در اينجا به چند نكته كليدي حاصل از اين همايش اشاره مي شود:

1. حرفه اي ها بايد به عنوان وجدان اجتماعي عمل كنند. ديدگاه روابط عمومي آفريقاي جنوبي بر نقش فعال متخصصان، زيست انرژي و تغييرات اجتماعي متمركز است. داليان بنككه، استاد دانشگاه يوهانسبورگ، به نياز به مورد پرسش قرار دادن نظرات ما و ديدگاه هاي سازماني و دفاع آگاهانه از صداهاي متنوع در جوامع تأكيد كرد. حرفه اي ها تشويق مي شوند كه از همه سطوح ياد بگيرند و زيرساختي از برابري ارتباطي را بسازند كه همبستگي با جمعيت هاي حاشيه اي را در بر مي گيرد. علاوه بر اين، صنعت روابط عمومي به سرعت در حال تغيير است، اما اخلاق، ارتباطات متنوع و نگارش خوب همچنان در هسته آموزش و تمرين قرار دارد. حفظ ديالوگ بين دانشگاه و صنعت ضروري است، و در دنياي تجاري مسئول، بايد به كارآموزي پول پرداخت شود!

2. استراتژي هاي معتبر و تجربي مي توانند به ارائه راه حل هاي تجاري كمك كنند. اسنوته يك خانه مدرني را در طبيعت با دسترسي عمومي به آن به عنوان يك استراتژي براي افزايش آگاهي از كار خود در ميان تصميم گيرندگان طراحي و شهرت خود را به عنوان سازنده نوآورانه سازه هاي تحول آفرين ارتقاء داده است.

3. استراتژي هاي جهاني محلي هستند. در ايالات متحده، استراتژي هاي روابط عمومي معمولا نسبت به جلب توجه مصرف كنندگانِ با داستان هاي محلي و تاثير رسانه هاي شناخته شده منطقي اند. خطوط هوايي نروژ از انجمن هاي محلي به عنوان مدافعاني براي مقابله با حملات سياسي در صنعت حمل و نقل هوايي ايالات متحده استفاده كرده اند. ارتباطات فرهنگي خاص، شيوه هاي محلي سازي موثر و درك قوي از اينكه چگونه مردم در يك كشور مشخص احساسات خود را بيان مي كنند، نيازهاي فضايي فيزيكي دارند و برابري را درك مي كنند، ترويج مي دهند. اين ابعاد به ما مي آموزد كه چگونه مخاطبان هدف در سراسر جهان با يكديگر ارتباط برقرار مي¬كنند. سرانجام، علم رفتاري و اقتصاد مي تواند به ارتباط دهندگان كمك كنند تا بفهمند چگونه مردم به نتيجه گيري مي رسند، آنهم با ملاقات با مردم در جايي كه آنها زندگي مي كنند، و چگونه در مورد مسائل در يك لحظه خاص فكر مي¬كنند.

4. فناوري هاي نوظهور هم فرصت مي آفرينند و هم چالش هايي را براي متخصصان ايجاد مي كنند. برخي از چالش هاي نوظهور براي شيوه هاي ارتباط استراتژيك عبارتند از: استخراج ابرداده، تشخيص چهره و حالت مزاجي، دستكاري ويديويي (از جمله قرار دادن تبليغات)، اخبار دروغين و افزايش اهميت منابع معتبر و قابل اطمينان، واقعيت مخلوط(AR / VR) و ويرايش هوش مصنوعي. شواهدي وجود دارد كه ويديوهاي آنلاين توليد شده توسط سازمان¬هاي خبري معتبر تر از بقيه اند. به همين نحو، شخصي سازي و گنجاندن اخبار مورد استقبال مخاطبان جوان تر(18-34) واقع مي شود. تشخيص روايت ها و جوامع مي تواند از طريق خوشه بندي داده هاي توييت ها و / يا پست هاي فيس بوك به عنوان ورودي هاي كاربران با نفوذ و فعال حاصل شود. علاوه بر اين، داده ها و تجزيه و تحليل بر روي استروئيد ها سوخت هوش مصنوعي هستند. توسعه و استفاده از فن آوري هاي هوش مصنوعي بخشي از رقابت بين شركت هاي خصوصي و دولت ها است. سابر كچار، مدير تحقيقاتي IPR، گفت كه همكاري داده اي ممكن است يك پاسخ باشد كه در آن بخش غير انتفاعي يك بازيگر است.

5. همه چيز با موج جعلي از دست نمي رود. رسانه هاي خبري سنتي رسانه ممكن است از پديده جعلي اخبار (كاذب) بهره مند شوند، و پس از آن، عدم اطمينان به رسانه هاي اجتماعي و برنامه هاي وب تصادفي به عنوان منابع اطلاعات قابل اطمينان ممكن است افزايش يابد. علاوه بر اين، عدم اعتماد به سازمان ها ممكن است به طرز منفي اعتماد به سرمايه داري را تحت تاثير قرار دهد. شركت ها نمي توانند به فعاليت خود ادامه دهند مگر اينكه حفاظت از محيط زيست را در ماموريت اصلي خود بگنجانند. CCO يا CSRO و CFO(معروف به مدير ارشد ارزش يا CVO) محرك هاي گزارشگري يكپارچه هستند. ايجاد ارزش يك روش پايدار است و دارايي هاي ناملموس تبديل به نسبت به مراتب بزرگي از ترازنامه شده اند.

6. مدل اقتصادي شمال اروپا به برابري و رفاه اجتماعي تفسير شده است. اين مدل بر پايه اعتماد، رفاه جامع، سرمايه گذاري روي سرمايه انساني و موسسات بازار كار است. اعتماد از طريق باز بودن و شفافيت به دست مي آيد، و وقتي شكست بخورد، دموكراسي شكست مي خورد. ارتباطات عامل اصلي تغيير مي شود.

7. كل خانه بايد منظم باشد. هدف از ارتباطات دروني بايد درگير كردن كاركنان(همكاران) به عنوان شركاي تجاري فعال باشد. همكاران بايد احساس كنند كه بخشي از گفتگو هستند. فرهنگ سازماني تعاملات سازماني را هدايت مي كند و بايد بر افراد تمركز كند، چگونگي پذيرش و چگونگي ارزيابي آنها مورد توجه قرار گيرد. وقت آن رسيده است كه شركا بايستند و رهبران سازماني باشند.

8. انعطاف پذيري يك ويژگي ارزشمند است. تك تك ما مي توانيم قوي باشيم، اما بايد در طول بحران يكديگر را حمايت كنيم. در شرايط بغرنج و پيچيده، بايد رفاه كاركنان را در نظر داشته باشيم. متخصصان ارتباطات با نيازهاي متضاد مواجه اند. از يك طرف، آنها بايد سريعا اطلاعات را آزاد كنند. از سوي ديگر، آنها بايد دقيق باشند و عدم قطعيت را كاهش دهند. اين نيازها ممكن است با واحدهاي ديگر داخل يا خارج از سازمان در تعارض باشد. در حين وقايع ناگهاني نسبت به دريافت از همكاران و رسانه ها گشودگي نشان دهيد، زيرا يك تيم ارتباطي كوچك از پس آن بر نمي آيد. ايمني عمومي و حمايت از قربانيان اولويت دارد. قبل از رسيدگي به درخواست هاي رسانه اي، موقعيت ها و اقدامات مشترك از طريق توييتر ممكن است مورد نياز باشد. جمع آوري اطلاعات براي سر و سامان دادن به اوضاع يك اولويت است، اما فوريت زمان بندي را تحت فشار قرار مي دهد.

9. استراتژي هاي خلاقانه و تجربيات برجسته باشد. شركت Volvo تصور متفاوتي از معرفي سيستم حمل و نقل سيار الكترونيكي كه ترانزيت خودكار را به دنبال دارد، داشت. بعضي از تاكتيك هايي كه آنها در اختيار داشتند، يك ايستگاه اتوبوس در داخل يك كتابخانه، شب شعر در يك اتوبوس عمومي، توليد يك موزيك ويدئوي خياباني در يك اتوبوس در حال حركت، سوار كردن شهرداران در مكزيكو سيتي و نمايش¬هاي تجربي تجربي بود. اين تاكتيك ها مشاركتي را ايجاد كرده و پوشش رسانه اي قابل ملاحظه و مشاركت رسانه هاي اجتماعي را جذب كرده است. تصاويري ساده، استفاده از تغييرات را نشان مي دهند و تاكتيك هاي تجربي(ضبط صدا در اتوبوس) شهروندان و كاربران رسانه هاي اجتماعي را درگير مي كند. تمايز نام تجاري بر ايمني، كيفيت و محيط زيست تأكيد دارد.

10. حرفه اي ها بايد درك خود از مسائل پيچيده را افزايش دهند. طراحي شهر هاي پايدار / هوشمند با يك اقتصاد دايره اي و راه حل هاي فن آورانه يكپارچه امكان پذير است. رابط كاربري، نوآوري در داده هاي باز و برنامه هاي تعاملي براي موفقيت ضروري است. از آينده شهرنشيني تا بقاي انسان، منابع غذايي براي حفاظت از جهاني كه از آن شناخت داريم، مورد بحث قرار گرفت. غذاهاي سالم و پايدار چيست؟ براي دستيابي به تغيير سيستميك، EAT تمركز خود را بر درگير كردن تصميم گيران و ايجاد همكاري در راستاي يك دستور كار يكپارچه متشكل از غذا و محيط زيست معطوف مي كند.

11. در جايي كه فرد تقسيمات ملي را مي بيند، ديگر كسري از وحدت را مي بيند. شركت ناتورا قطبش سياسي برزيل را به عنوان يك فرصت ارتباطي مي بيند تا كشور را تحت يك نظم جهاني محيطي متحد كند. اين شركت چند مليتي برزيلي فعاليت خود را در زمينه تنوع زيستي و جامعه پايه گذاري مي كند. در سال 2017، شركت Body Shop را تملك گرد و قصد دارد تا ارتباطات خود را به ساير نقاط جهان گسترش دهد.

12. عكس ها را مي توان به عنوان داده هاي مقايسه اي استفاده كرد. بيشتر آنچه ما در رسانه ها مي بينيم رويدادهاي فوق العاده اي است كه جهان بيني ما را شكل مي دهد. اكثر مردم در مورد چالش هاي جهاني از طريق تصاويري كه در رسانه هاي سنتي و رسانه هاي نوظهور يافت مي شوند، مي آموزند. بنياد Gapminder از مجموعه تصاوير، فيلم ها و مصاحبه ها براي مقايسه توزيع درآمد و شيوه زندگي در سراسر كشور استفاده مي كند. آنها داده هاي بزرگ را براي توضيح چالش هاي قابل توجهي كه جهان با آنها مواجه است و تجزيه و تحليل شكاف قابل توجهي در چگونگي درك مردم از اين چالش ها جمع آوري مي كنند. آيا ما در برقراري ارتباط با چالش هاي جهاني، پيامدها و راه حل هاي بالقوه موثر هستيم؟

من نمي دانم آيا اين بينش ها از آنچه در ايالات متحده و غنا بحث مي كنيم متفاوت است، اما من مطمئن هستم كه ما در حال دستيابي به يك درك مشترك از چالش روابط عمومي و مديريت ارتباطات در سطح محلي و جهاني هستيم.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)