شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاثير فناوري در تغيير نقش ارتباطات شركتي
دوشنبه، 27 فروردین 1397 - 07:44 کد خبر:33197
روابط عمومي مبتني بر مديريت ارتباطات داخلي و خارجي و همكاري با جامعه است تا هر دو طرف به نفع خود برسند. ما بايد با مردم ارتباط برد برد برقرار كنيم تا بتوانيم برنده شويم، بنابراين ما مي توانيم به توافق برسيم و با هم موافقت كنيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امي هودز به عنوان مدير ارتباطات در Dupont و Invista در 25 سال اخير، گفت كه فناوري پيشرفت كرده و نقش مديران ارتباطات و نمايندگان روابط عمومي را در شركت هاي بزرگ و كارخانه هاي صنعتي تغيير داده است. افرادي كه در اين موقعيت قرار دارند بايد هنگام پاسخ دادن به سوالات سريع و دقيق باشند.

او گفت: "شما بايد بسيار متفكر باشيد." "در حاليكه شما مجبور هستيد بيدرنگ و سريع و انعطاف پذير باشيد تا بتوانيد به هر چيزي در رسانه هاي اجتماعي توجه كنيد كه ممكن است نادرست باشد، شما بايد در مورد آنچه شما مي خواهيد انجام دهيد، به انجام آن مطمئن شويد."

او گفت: كساني كه در كارخانه هاي صنعتي و شركت هاي بزرگ كار مي كنند، بايد كسب و كار خود را درك كنند و اطلاعات را به جامعه به شيوه اي دقيق كه مي تواند درك شود، منتقل نمايند. تنها راه رسيدن به اين هدف، داشتن گفتگوهاي مداوم با جامعه از طريق سيستم عامل هاي رسانه اي اجتماعي و ايجاد روابط چهره به چهره است.

او گفت كه شركت ها بايد سياست هاي رسانه هاي اجتماعي داشته باشند تا بتوانند به هر گونه اطلاعات يا اطلاعات نادرست پاسخ دهند.

هودز گفت افرادي كه در نقش هاي ارتباطي در شركت هاي بزرگ يا كارخانه هاي صنعتي ظاهر مي شوند و كار مي كنند، بايد از كسب و كار خود براي برقراري ارتباط با عموم استفاده كنند.

او گفت: "(شما) بايد بدانيد كه كدام كار را انجام مي دهيد، چه مأموريتي داريد و دانش خود را از اين شركت و كسب و كارش را چگونه افزايش مي دهيد تا بتوانيد آنها را با دقت ارايه نماييد".

همچنين استيو مارويتز مدير ارتباطات فرموز گفت: روابط عمومي مبتني بر مديريت ارتباطات داخلي و خارجي و همكاري با جامعه است تا هر دو طرف به نفع خود برسند.

وي گفت: "ما بايد با مردم ارتباط برد برد برقرار كنيم تا بتوانيم برنده شويم، بنابراين ما مي توانيم به توافق برسيم و با هم موافقت كنيم."

مارويتز گفت كه در بسياري از شركت ها، بازاريابي، تبليغات و ارتباطات تحت همان چتر قرار دارند و از يك پايگاه داده كار مي كنند كه توسط رايانه ها و اتوماسيون امكان پذير است.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)