شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاكيد معاون مطبوعاتي بر واگذاري امور صنفي به خانه‌هاي مطبوعات
دوشنبه، 28 اسفند 1396 - 13:37 کد خبر:32968
معاون مطبوعاتي در نشست شوراي مركزي خانه مطبوعات كشور به واگذاري امور مختلف صنفي به خانه‌هاي مطبوعات تاكيد و حمايت خود را از توسعه فعاليت‌هاي صندوق قرض الحسنه خانه‌هاي مطبوعات اعلام كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-


به گزارش ايسنا، به نقل از معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، دومين نشست شوراي مركزي خانه مطبوعات كشور با حضور محمد سلطاني فر، معاون امور مطبوعاتي و و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلاميروز گذشته در موسسه مطبوعاتي نشرآوران برگزار شد كه سلطاني فر در اين نشست ضمن اعلام حمايت حداكثري از اين نهاد صنفي گفت: در راستاي سياست‌هاي عمومي دولت تا جايي كه قانون به ما اجازه دهد از واگذاري اختيارات دولت به خانه‌هاي مطبوعات استقبال مي‌كنيم.
سلطاني فر در همين زمينه بر واگذاري امور مختلف صنفي به اين تشكل تاكيد و حمايت خود را از توسعه فعاليت‌هاي صندوق قرض الحسنه خانه‌هاي مطبوعات اعلام كرد.


معاون مطبوعاتي همچنين در پاسخ به خواست اعضاي هيات مديره خانه‌هاي مطبوعات كشور مبني بر واگذاري اختيارات لازم براي برگزاري دوره‌هاي تخصصي روزنامه‌نگاري در استان‌ها به خانه‌هاي مطبوعات، به روز بودن دوره‌ها با توجه به اقتضائات روز را شرط لازم در واسپاري آن عنوان و تصريح كرد: معاونت مطبوعاتي آمادگي كامل دارد امور مربوط به آموزش روزنامه نگاران در استان‌ها را به خانه مطبوعات واگذار كند.


سلطاني فر در خصوص رتبه‌بندي مطبوعات نيز تصريح كرد: رتبه بندي بايد با نظر اصحاب رسانه انجام شود و در صورت درخواست آن‌ها نيز شاخص‌ها بر اساس امكانات رسانه‌ها و همچنين گستره انتشار و توزيع با تاكيد بر حمايت از نشريات استاني معين و بررسي مي‌شود.


مصطفي كواكبيان، رئيس هيات مديره خانه مطبوعات كشور نيز با بيان اينكه پس از چند ماه تلاش بي وقفه توانستيم خانه‌هاي مطبوعات را ثبت رسمي كنيم، افزود: پيش از اين نهاد، خانه مطبوعات داراي هويت مستقلي نبود اما اكنون به عنوان نهادي با هويت مستقل در اين عرصه فعاليت مي‌كند.


«حمايت معاونت مطبوعاتي از صندوق قرض الحسنه خانه‌هاي مطبوعات كشور، حضور نمايندگاني از شوراي مركزي خانه مطبوعات در كارگروه هاي مختلف معاونت، تقويت ارتباط خانه‌هاي مطبوعات استان ها با ادارات ارشاد، تفويض برخي اختيارات وزارت ارشاد به ويژه در حوزه‌هايي چون آموزش، برگزاري جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها، امور مربوط به مجوزها، برگزاري نشست مشترك اعضاء با معاون مطبوعاتي به صورت منظم» از جمله موضوعات مطرح شده اعضاي شوراي مركزي خانه‌هاي مطبوعات بود.