شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بلك بري از فيسبوك، اينستاگرام و واتس اپ شكايت كرد!
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 16:48 کد خبر:32892
مسوولين شركت بلك‌بري. سه شنبه 5 مارچ، شكايت و ادعاي خسارت بر عليه فيس بوك، و اپليكيشن هاي آن يعني واتساپ و اينستاگرام را در دادگاه لس آنجلس به جريان انداخته و آنها را به كپي كردن فن آوري و فيچرهاي BlackBerry Messenger متهم كردند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مسوولين شركت بلك‌بري. سه شنبه 5 مارچ، شكايت و ادعاي خسارت بر عليه فيس بوك، و اپليكيشن هاي آن يعني واتساپ و اينستاگرام را در دادگاه لس آنجلس به جريان انداخته و آنها را به كپي كردن فن آوري و فيچرهاي BlackBerry Messenger متهم كردند.


در بخشي از اين دادخواست آمده است: متهمين اپليكيشن هاي پيام رساني موبايل را از روي طرح هاي ابتكاري BlackBerry كپي كردند.


سارا مك كيني، سخنگوي BlackBerry، مي گويد: ما مدارك موثقي در اختيار داريم كه نشان مي دهد Facebook، حق مالكيت فكري ما را نقض كرده است.

 

 ما در قبال سهامداران مان مسوول هستيم و بايستي اقدام مناسب را انجام بدهيم.


به گزارش iranjavan، از سوي ديگر پاول گروال از معاونين ارشد Facebook، تاكيد كرده كه شركت متبوعش با تمام توان از خود در برابر اين اتهام دفاع خواهد كرد.


مالكيت/حقوق فكري/معنوي يا intellectual property به حقوقي گفته مي شود كه به صاحبان آن حق بهره وري از فعاليت هاي فكري و ابتكاري انسان را مي دهد و ارزش اقتصادي و قابليت دادوستد دارد ولي موضوع آن شيء معين مادي نيست. حق مولف يا حق تكثير، حق اختراع، علامت تجاري و اسرار تجاري از انواع مالكيت هاي فكري هستند.