شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تهيه پنج طرح مطالعاتي در حوزه مديريت بحران شهري
شنبه، 5 اسفند 1396 - 13:12 کد خبر:32739
مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران به سفارش سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، پنج طرح و پژوهش مطالعاتي را در حوزه مديريت بحران تهيه و تدوين خواهد كرد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران به سفارش سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، پنج طرح و پژوهش مطالعاتي را در حوزه مديريت بحران تهيه و تدوين خواهد كرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، در جريان بازديد محمدرضا جوادي‌يگانه رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي از مركز مديريت بحران تهران اعلام شد كه اين مركز بعنوان مغز متفكر شهرداري تهران در تمامي حوزه هاي مديريت شهري نسبت به تهيه طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي اقدام كنند.


در همين خصوص طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي حوزه مديريت بحران عبارت است از: پروژه طراحي و تدوين شبكه پايشي هشدار سريع زلزله شهر تهران، پروژه تهيه برنامه جامع كاهش خطرپذيري پديده فرونشست ناشي از تغييرات آب هاي زير زميني تهران، پروژه ارائه راهكارهاي مناسب براي ريسك ناشي از تاسيسات خطرزا و در معرض خطر شهر تهران بر اثر وقوع بحران هاي طبيعي، پروژه مديريت بحران در بافت هاي فرسوده و نابسامان شهر تهران، شاخص ها، روش ها و راهكارها و پروژه طراحي و تدوين معيارها، شاخص ها و مدل سنجش ميزان آمادگي ستاد مديريت بحران شهر تهران.


احمد صادقي رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در جريان بازديد رئيس، معاونان و مديران مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران از مجموعه مركز مديريت بحران گفت: علاوه بر پروژه هاي مطالعاتي مشترك ميان دو مجموعه، اين سازمان به تحليل رفتارهاي مردمي در جريان سوانح و حوادث از جمله زلزله اخير تهران بر اساس نظرسنجي و پيمايش افكار عمومي نيازمند است تا بر اساس نتايج و تحليل هاي موجود نسبت به پيشبرد برنامه هاي آموزشي و آمادگي خود اقدام نمايد.


جانشين شهردار در شوراي هماهنگي مديريت بحران تاكيد كرد كه پژوهش و بهره گيري از تجربه هاي جهاني در اين حوزه از اهميت زيادي برخوردار است و طرح هاي اجرا شده تاكنون بر اساس دانش روز انجام شده است.


رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران نيز ضمن استقبال از انجام پژوهش و پيمايش در حوزه مديريت بحران به تشكيل شوراي سياستگذاري پژوهش با حذف ساماندهي و تمركز فعاليت پژوهشي در شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: عمده پژوهش هاي حوزه مديريت شهري در اين مركز انجام مي شود و محور پژوهش ها نيازهاي موجود مجموعه هاي شهرداري است كه با هماهنگي واحدهاي متقاضي و در قالب كميته هاي پژوهش پروژه ها انجام مي شود.